Dag 5 då, natten var så där, har svettats mindre men en jädra huvudvärk. Men vilka drömmar, helknasiga, drömde bara om hur jag kämpat varje dag för att lägga upp en plan för, när jag skulle köpa pilsner, när jag skulle börja dricka dom, hade jag nåt planerat den dagen som störde mitt "drickschema"
Har man hållit på så? Det är ju på mattematisk nivå.
Igår mådde jag riktigt bra, idag känner jag mig lite mer down.
Men dagen har knappt börjat än, nu blir det en rejäl kaffekopp.
Hoppas ni andra här vaknar nyktra och inte är bakfulla.
Vi ses senare i dag!

Visst är det underbart att vakna icke-bakis! Bra jobbat av oss! Igår när Allan-Ballan suget slog till efter bastun så tog jag fram ett hopprep och hoppade lite och stod o räknade en stund. Sen ”poff” var suget över! Vilken kamp det är! Jag tror jag tänker på min snuttefilt vinet typ 100 ggr om dagen! Fy fasen. Kämpa på Tikka!

@Kebne1 Du också, kämpa på!
Vi gör det jäkligt bra!
Jag har faktiskt turen att jag känner inget sug,, men jag kämpar med att kroppen försöker vänja sig med att vara nykter,, det verkar som att den har synpunkter på det.
Den verkar inte tycka om vatten och julmust, och inte heller all mat jag vräkt i mig sen jag blev nykter.
Den är van med ett jämnt flöde folköl från 8-22 och knappt nån mat.

Jag äter som en häst! Jag åt fyra bullar som jag bakade dagen innan… jag som aldrig äter sånt annars! Vi har nog fått våra tomma kalorier från A… ha en fin nykter söndag! Idag ska kinderna bli röda av uteluften, inte av A!@Tikka

Jag slogs av hur sjukdomen beskrevs i tre delar inom 12-stegen.
1. Fysisk allergi - när man får i sig substansen händer något och kroppen vill ha mer
2. Mental besatthet (schema för att dricka etc, tar upp all tankekraft
3. Andlig Brist (behöver inte vara religöst, kan typ vara självmedkänsla, kontroll på inre känsloliv)

Känner igen din dröm, har haft massa såna drömmar själv men även levt så i verkligheten.

Känns som du är på ett bra spår nu! Kul. Och grattis till att du verkar kommit igenom den värsta abstinensen!

@Tackohej så sant, tack!
Man får försöka klättra så högt som möjligt nu, när breven från transportstyrelsen och polisen börjar dimpa ned i lådan så lär några pinnar gå av på stegen och man får börja klättringen igen.