anonym35037

@Tikka , den där hinken är desto skadligare än träningsvärken du kommer känna imorrn😅 tackla ner tanken där den hör hemma under isen 👍🏻.
Imorgon ska det rensas i mitt hus!
Tänkte jag tar på mig full skyddsmundering samt sätter en klädnypa för näsan så jag inte känner lukten av tomburkarna men en sak är säker alltihop både fulla o tomma åker i en o samma säckar med en destination metallskrot 🎅🏻

@Metmasken Härlig utrensning! Jag åkte också till sopsorteringen med alla bag in boxar och flaskor första dagarna. Bort med skiten och ångesten. Och det var inte lite inte, garaget fylldes på varje dag med en box😱. Tänk vad mycket pengar som kommer att sparas, många tusenlappar.
Lycka till och njut imorgon.

Heja! Gör en snabbvisit för att se att du ”sköter dig”…☺️ Igår åkte jag längd som en galning. Så lycklig. Inget sug, ingen abstinens. Heja oss, och alla andra här inne🙏🏼❄️

@Kebne1 Heeej! Skönt att höra av dig, saknat dig! Härligt att du känner dig lycklig, och skönt att få vara ute och röra på sig. Samma här, inget sug,,, eller,, igår fick jag för mig att lira lite hockey med ungdomarna i byn,, en timme senare var jag helt slut. Blev så förbannat sugen på en kall pilsner. Men det gick över fort,, tror hjärnan bara förväntade sig en pilsner,, eftersom det alltid varit så efter en fysisk aktivitet. Men @Metmasken var snabb att få mig på andra tankar.
Sköt om dig och åk mycket skidor nu!

Dag 10,, träningsvärk nånting. Dra mig på en drög och gräv ned mig i skogen.
Skämt å sido,, sov dåligt inatt,, drömmer om pilsner hela tiden,, dessa förbannade burkar återkommer i mina drömmar ständigt, oavsett vad jag drömmer om. Man vaknar med ett ryck och är alldeles svettig.
Men jag ska inte klaga,, det var ju bara en dröm!
Sköt om er därute och en trevlig vit helg på er!

Härligt! Jag läste någonstans att tiden som vi tidigare fyllde med drickandet nu såklart måste fyllas med annat… inte så lätt alla gånger att komma på vad man ska göra. Eller hur?! Vad kul att du for å spelade!!!! Man känner livet i sig eller hur? Trots att jag ”bara” är strax över 50 så har jag tagit upp en gammal hobby: sy tennarmband. Jag syr så fingrarna gnyr. Heja dig som håller dig på banan. ❄️❤️👋🏼@Tikka

@Kebne1 Det är kul att sy,, jag är uppväxt med farmor och farfar som sydde skinn handskar i ett uthus med vedeldad kamin som vi hade på gården, jag var jämnt där och hängde upp till 8 års åldern.
Vad kul att du börjat om med en gammal hobby.
Jag brukar bygga byggsatser också, som jag sa, jag är lite barnslig av mig.

Ja det blir mycket tid över, framförallt i huvudet efter ett tag, när man slutar dricka. Alla tankar på alkoholinköp. Var, när, hur ska man köpa, hur mycket så det räcker, byta bolag så jag inte verkar vara beroende😳..Blir någon ledsen eller arg om jag dricker, hur sent kan jag dricka, börjar ju jobba imorgon Kl 10, hur mycket? Osv. Läste någonstans att hur mycket tid alkoholtankarna tar i ens hjärna kan ge ett hum om man är beroende. Dom som absolut inte har problem, tänker ju inte på sin substans alls. Det gav mig en aha- upplevelse iaf. Ju längre man är nykter, desto mer försvinner tankarna. Nu skriver jag hur jag upplever det. Suget försvinner också, med tiden, dock kan det ta mer än ett år, kanske flera år, det är lite olika hur våra hjärnor funkar. Jag tog ” rygg” på personer på Forumet som verkade stabila, läste deras trådar från början, och från där jag själv stod i nykterhet ungefär. Jag har sett att många nya har mycket bra både redskap, vilja, och kunskap om beroende, då är det oftast lättare. Ta fram viljan ni har när ni klarade en förändring eller uppdrag sist. Vi är ju alla olika, och behöver även mata belöningshjärnan på ett nytt sätt. Jag åkte mycket på secondhandrundor, gick i skogen, och träffade vänner som inte dricker. Det är ofta bra att tänka lite längre..Hur vill jag att livet ska se ut om 2 år? Hur gör jag för att det ska bli så. Tikka att börja spela hockey på äldre dagar låter kul. Ungdomarna blir nog impade om du hade dom gamla takterna kvar. Heja dig!🤗

@miss lyckad Tack! Ja, jag kände att takterna finns kvar,, men vigheten, konditionen och dåliga knän hämmar en lite kan jag säga.
Men jag tänkte ge medarna en timme till ikväll,, det var förbaskat roligt, och jobbigt!
Sen har jag bara en lägda bakom huset att gå över sen är jag på rinken.

@Tikka Härlig läsning här i din tråd! Jag tycker du jobbar på svinbra och har en inställning som är underbar. Att aktivera sig med roliga saker är perfekt! Själv gillar jag att fiska, så jag var ute och fiskade som en galning den första nyktra tiden.😅 Drömmar om öl hade jag också, men det är ofarligt eftersom man inte dricker på riktigt.😂 Humor hjälper en mycket också tycker jag. Man får skratta åt eländet helt enkelt. Ha det gött!

Tack @Torn ! Ja jag längtar till sommaren nu,, har man inget körkort så blir det ut med båten och meta Gös som jag tycker är riktigt roligt/avkopplande, god fisk är det också.
Synd bara att fvo har satt såna orimliga mått på vad du får ta upp. Det är många som är för små att behålla.
Men det är väl en anledning till att dom ska få växa på sig.

@Liten på jorden nä, en öl = att det går åt helvete!
Bit ihop och låt bli alkoholen.
Själv har jag varit en timme på hockeyplanen i byn,, skönt att aktivera sig på en fredag kväll.
Utan spånken!

Hej alla! Ny nykter dag,, Slutar räkna dagar nu.
Mina tankar idag går till @metmasken,, läste inlägget igår,, men valde att inte kommentera det, då det är främmande för mig att bli behandlad så av familjen.
När man läser i många trådar här så kommer man på hur man själv hade det,, inget jag riktigt tänkt tillbaka på tidigare.
I mitt fall så hade jag en familj som varken dömde eller berömde,, när jag spelade fotboll på knattenivå så hade jag aldrig nån som stod vid sidlinjen och hejade på,
när jag kom hem och sa "jag gjorde mål idag" så blev det ett "jaha, vad bra" sen var det inget mer med det.
Jag hade lika gärna kunna sagt "Hej, jag slog ned domaren idag" och svaret hade förmodligen blivit "jaha, vad bra"
Dom hörde att jag sa nåt, men ingen lyssnade på vad jag sa,, det var inte så viktigt.
Jag tappade sugen för all idrott och aktivitet när jag var 15 år, jag fick som ingen hjälp med skjuts och sånt.
Det blev ju istället mopeder, tjejer och ,tyvärr, alkohol.
Jag träffade en tjej när jag var 15,, hon var 14 år då,, det är fortfarande samma kvinna jag bor med idag och har två flickor med som är vuxna och utflugna nu.
Så på det planet har jag lyckats iaf, hon har fått utstå mycket kan jag säga, men har alltid varit pelaren jag rest mig mot när jag ramlat igenom botten.
Livet för en alkolist är som en berg o dalbana,, det går sakta, så sakta mot toppen,,, sen går det utav helvete utför, och man funderar på om man klarar kurvan som kommer,, det brukar gå,, men sen är man inne på nästa varv igen,, och igen!
Så ni därute,, kämpa som om det gällde livet!
Jag kommer att göra det nu!