Vad jag har svårt för att låta bli att driva med folk,, allra helst när dom bjuder in till det själva.
Men ett gott skratt håller en nykter (hittade på det själv nu)
Ringde vc idag och mottagningssköterskan svarade "vad kan jag hjälpa dig med"
Jo, jag vill ha en läkartid för provtagning och intyg som ska skickas till transportstyrelsen.
"Jaha, då ska vi se,, men du var ju här förra veckan, vad vill du denna gång"
Jag sa ju att... .. jag tyckte provtagningssköterskan var så snygg så jag ville träffa henne igen.
"VA,, nä så kan du inte göra" (kunde knappt hålla mig för skratt)
Nä jag sa när du svarade att jag ville ha provtagning och intyg till transportstyrelsen./
Haha,,, jag fick min tid till slut!

Hej!
Har läst igenom den här tråden, ni verkar vara ett fint gäng som verkligen peppar varandra! Jag har hängt här på forumet men lite som "löshäst"...Många har varit här lite längre , några lite kortare o en del har försvunnit sen jag började skriva! Tycker det är hjälpsamt att läsa o skriva på forumet! Jag hejar på oss alla o önskar er en fin kväll!
Kram 🤗 på er!

Wf är wordfeud, en app, som är ett slags ordspel som man spelar mot en annan. Man kan spela mot någon man känner eller mot ”random”. När jag sippade vin förlorade jag nästan aldrig. Och nu förlorar jag nästan jämt. Gjorde vinet min hjärna skärpt???? @Tikka

Tänk att hjärnan ska återhämta sig igen. Allt gift som den tidigare har fått sortera och stå ut med, ska nu renas från kroppen och hjärnan. Tänk vad mycket funktioner som slogs ut av alkohol. Balans, tal, hörsel, rörelseapparaten, att filtrera vad man säger, omdöme osv. Klart att det tar tid. Huvudvärk, trötthet, irritation, allt sånt tillhör abstinensen. Nu får inte beroendehjärnan sin substans, då blir det lite olika åkommor. Men det går över och snart är kropp och knopp renad. Ni gör det så bra hela gänget här. 🤗🤗

@majsan_nu hej, ja det har blivit som ett litet gäng här utan tanke på att det var meningen.
Vissa känner man att man klickar direkt med, även om vi inte levt exakt likadana liv tidigare.
Kul att du läser och tittar in!

@Kebne1 Aha, ett sånt spel.
Jag kan säga att för mig var alkoholen prestation höjande.
Jag satt hemma och jobbade i våras,
Drack givetvis pilsner hela dagen.
Efter lunch jobbade jag dubbelt så snabbt.
Det är som @vår2022 @miss lyckad
Säger nu är vi totalt kassa när det gäller att tänka snabbt, och dessutom göra rätt val.

Ja jösses vad vi gjort med våra kroppar! Jag sitter och stickar ett halsskydd i finaste marinoullgarnet. Meditativt, samtidigt som jag tänker på allt jag undvikit under många år bara för att få sippa på mitt vin.@miss lyckad

@Kebne1 Ja,, hade inte alkohol funnits, och någon hade lyckats framställa den idag.
Då hade den blivit totalförbjuden,
Med hårda straff på tillverkning och användning.
Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga detta, men, sluta sälja allt med det minsta alkohol i på vanliga affärer!
Vad började man dricka som 14-15 åring, jo, folköl! Och det gick åt helvete.

Tror vi har kommit fram till en slutsats ikväll!
Alkohol är den absolut värsta drogen som finns.
Den har tagit livet av fler än vad alla andra droger har gjort tillsammans.

Gomorron kompis! Jag har ff lätt huvudvärk. Hur är det med din? Irritationen låg som en binnikemask och gnagde under ytan igår. Ville ut i skogen och skrika högt där ett tag. Känns bättre efter ett gris-pass i spåret. Idag ny nykter dag! Heja oss❄️👋🏼

Hej på dig min bästa kompis och stöttepelare här😊 Samma med huvudvärken här, men den släpper efter ett tag.
Känner att balansen inte är riktigt bra,, tar luftsteg, och känner mig lite ostadig.
Ser väl ut som en riktig alkis förmodligen när jag försöker ta mig fram.
Var irriterad på allt i söndags, igår var det bättre, men mina arbetskollegor får sig en rejäl skopa ovett emellanåt.
Det blev ingen hockey för mig igår,, får försöka ladda för ikväll,, vi har runt -11 gr, men det blåser så förbaskat så det känns mycket kallare.
Äldsta dottern kommer hem från grannlandet imorgon, så det känns bra.
Jul firar vi hos yngsta dottern som bor 10 mil bort.
Heja dig! Nu håller vi oss nyktra och snygga! (Trots åldern😎)

Äh, åldern är bara en siffra🤪@Tikka
Nu ska jag svettas en mil. Sen bastu. Sen bara fortsätta på denna nyktra väg. Du vet väl att det inte finns några dåliga väder??? Fy fasen, låter som en överpräktig skogsmulle. Får skärpa mig nu😬👋🏼

@Kebne1 Ja,, bli inte för dryg nu bara för att du är nykter😜
Läkaren ringde mig nyss, och meddelade att mina blodprov såg riktigt bra ut?????🤔
Något förhöjt levervärde men inget anmärkningsvärt,, (kan dom ha blandat ihop proven med någon annans tro)
Det beror på B-vitaminen svarade jag snabbt😉

😛@Kebne1
Tack,, gick milen bra idag, Sprang du eller blev det skidor?
Såg att Hallengren ska bomba oss med nya restriktioner nu kl 14. Stor pressträff...
Tur att dottern tagit sig över gränsen redan (Tror jag🤔)