@Tikka Du kämpar på så himla bra👍. Det kommer en tid då man kan behöva reflektera över sitt liv, hur det påverkat den man är. Det kan vara lätt att fortsätta i samma spår som man blivit uppväxt och uppfostrad till även om man tycker det är fel. Saker man absolut inte vill göra och sedan komma på att man gör likadant. Så är det för mig. Jag bryter med vissa saker i min uppfostran och vill inte överföra det till mina barn. Det är då man måste syna sin uppväxt och skapa det liv man själv vill leva och stå för.

Ha en fin lördag💕

anonym35037

@Tikka 💪🏻, det blev ett djupt inlägg av mig igår.. jag håller alla mina fingrar o tår för din kamp mot denna sjukdom, o jag har en känsla av att du komme trycka ner den dit den hör hemma.
Sa i min tråd att jag kommer tillbaka då jag har motivation vilket jag säkert kommer göra, men jag vill säga att du påverkat mig i positiv riktning. Jag känner igen mig i din kamp o det din tråd började med var nästan som att kasta dart.

Söndag då,, har egentligen inte så mycket att komma med,, tycker det blir samma varje dag.
Nykter, inget sug, sover som en stock, ändå trött på dagarna. Försöker aktivera mig med lite återupptagen skridskoåkning, känner att knäna och fotlederna inte är 15 år längre.
Måste nog träna hårdare, dottern kommer hem över jul, hon är aktiv hockeyspelare i högsta serien.
Man lär ju åka på en utmaning då!
Ha en bra söndag alla!

@Tikka Skada dig inte nu bara 🙏🏻 En beroendepersonlighet känner igen en annan ❤️ Tålamod är inte vår bästa gren. Allt vi gör ska vi göra all in. Ibland måste vi invänta vår själ, låta vårt inre komma ikapp vårt yttre. Det är inte så bråttom med allt. Det finns en enda sak som är viktig: Ta inte det första glaset.

Kram 🐘

@Tikka ja, det blir lite samma, mer tid nu när alkoaktiviteten är borta. Lyssnat på Radiohjälpen och städat. Roligt är också att titta på vinterstudion och speciellt skidskytte. Spännande och vad som helst kan hända. Träna styrka så du kan haka på dottern, kul med tjejhockey😁
Ha en fin kväll!

Tänk att vi haft alkohol som en aktivitet… Fy fasen, jobbigt att tänka på. Tror som du att det är viktigt att hitta nya sysselsättningar, om inte annat för att hålla A-begäret borta! Imorgon ny nykter dag❄️🍀Heja oss!

Tackar så mycket för pep idag.
Dock har jag känt mig lite låg i dag.
Lite off kan man säga,, men man får väl räkna med att det kan bli många sådana dagar.
Jag har inget sug eller så, det har bara känts som en tråkig värdelös dag.
Blåsigt ute, men plusgrader, halt överallt.
Hunden verkar sjuk också, har inte ätit något idag, spydde i hallen istället.
Ändå inget skönt att vara ute.
Irreterad på småsaker, fick ett bryt på ostpaketet med skivor i, då jag inte fick isär två skivor.
Nåja,, ny dag nya nyktra möjligheter imorgon.
Jobb hela veckan, ja, inte på fredag.
Sköt om er!

@Tikka Vet du, just det där skaviga humöret är mental abstinens. Det är alkoholdjävulen som försöker påverka dig att tycka att det där nyktra livet var ju inte så kul egentligen. Såna dagar kommer, men det blir allt glesare mellan dem. Det är okej att ha tråkigt. Det är önskvärt att ha tråkigt ibland, då kanske man blir rastlös nog att hitta på något kul.

Kram 🐘

Heja@Tikka
Hundra procent igenkänning på irritationen! Det liksom gnager i mig, som ett molande. Hela dagen igår var jag små-arg. Förlorade i wf mot alla, gjorde inte saken bättre. Idag ska jag köra järnet i spåret. Hoppas du mår bra! Vi kämpar på, eller hur?!

Härligt @Kebne1 ,, ös på bara i spåret! Jag mår fint! Lite ont i huvudet bara på mornarna, men det släpper.
Visst kämpar vi på! Lite minusgrader idag, så jag laddar för en timme på skridskorna ikväll.
Vad är wf?

Bra jobbat av er! 💪 Ni hade slutat räkna nyktra dagar har jag uppfattat det som? För egen del hjälpte det mycket att noga hålla koll på vilken dag jag var på. Åtminstone i början upp till 100 dagar. Då hade man alltid en sak att vara glad och stolt över varje dag. 😅 Det gjorde mycket positivt för mitt eget mående. Men alla är olika, gör det som känns bäst för er.

Ha en bra dag!

@Torn. Jag har en kalender jag kryssar varje dag på,, så jag har det i huvudet hur många dagar det är.
Jag kanske noterar här när det blir dag 20-30-40 eller nåt.