Jo det blev två mil, i räls på längdskidor.@Tikka
Mår tusen ggr bättre efter ett träningspass. Nu bastat. Sen sitta o sticka o filosofera.
Ännu en skön nykter dag. Liiiite huvudvärk bara❄️

Ja, vad ska man säga idag då, nykter (15 dagar), mår bra, inte irriterad över nåt, lite ont i huvudet.
Jag är en sån som har kunnat vräka i mig chips och hamburgare/pizza i mängder utan att gå upp ett gram.
Men nu får jag banne mig se upp, efter 2 veckor i nyktert tillstånd och vräkt i mig god mat,, så börjar visaren på vågen klättra uppåt. Dom säger att man går upp i vikt av pilsner,, fel,, fel,, fel,... (då hade jag nog rullat fram)
Hur ska detta gå nu när det är jul..mat!
Nåja,, Sköt om er och håll er nyktra, annars får ni inga julklappar av tomten!

@Tikka ja, irritationen kommer och går här med. Fast juletider är irritationstider med allt som ska fixas. Men tröstar mig att läkning pågår. Ingen viktnedgång här heller. Äter iof godis som jag tidigare inte åt, nytt begär. Tänker att det får vara så över julhelgerna, sen får jag ta tag i det.
Japp, det blir nyktert här och klappar av tomten 🎅.

Tänk på att man blir inte full och dum av lite extra godsaker, dessutom finns ju inget så dåligt för kroppen som tomma kalorier av alkohol. Jag hade en ” vinmage i flera år. När jag varit nykter 1 år, så var den helt borta. Det gick automatiskt..Jag tycker det är bra att unna sig när man inte förgiftar sin kropp eller omgivning. Går man upp lite så fixar man det sen. Hellre lite rund och frisk, än full, och förgiftad 🤗🤗

@miss lyckad Så sant!
@vår2022 Jag har inte heller varit nån godisätare,, men nu stoppar jag i mig av allt som finns,, hade en burk med is-choklad som tog slut fort. Och bananer å clementiner är inte dumt heller. Har inte ätit frukt heller tidigare.
Sen har vi ju världens bästa frukt,, falukorvstubbe med ketchup på.
Får väl kolla om @kebne1 kan hoppa in som PT.

Det märktes lite med en gång. Men tror nog det tog närmre ett år innan magen var helt borta. Jag unnade mig godis och glass. Men av alkoholen blev hela jag ”fluffig” eller svullen. Allt det är borta. Jag är vigare nu än för 10 år sedan. Kör ju lite yoga- gympa-övningar som jag vet är bra. Sen hugger jag och bär ved emellanåt. Jag eldar med ved. Flyttade ifrån barnens pappa då han inte orkade/ ville hålla sin nykterhet. Jag var dessutom väldigt rädd om mitt eget fria, nyktra liv. Ville absolut inte ta återfall. Därför blev det separation för oss. Det är ju en fara att den ena partnern drar ner den andra. Klassiskt. Jag har aldrig ångrat en nykter kväll. Det enda jag kan ångra ibland är att jag inte slutade dricka tidigare. Men men. Allt har sin tid, det viktigaste först, en sak i taget. 🤗🤗

Jag började äta mycket frysta bär och mango. Nyttigt och smarrigt. Frukt har jag alltid ätit, men klart att alkoholen tog över i kroppen, och därför hade jag ofta små sår som läkte sämre, luftvägsinfektioner ofta osv. Alkoholen hindrar kroppens läkande. Om ni läser och kollar på filmer om missbruk så förstår man vilken skit vi hällt i oss, och och låtit våra organ filtrera giftet. Jag tycker ni ”nya” jobbar på jättebra, och peppar varandra. Suveränt 🤗🤗👍🏽

@miss lyckad Kanske bättre vara ovetandes om vad skiten ställt till med organen🤪 nä ska kolla. Har mest läst på om hjärnan och signalsubstanserna som misshandlats, kunskap är bra då förstår man bättre och aktar sig för att trilla dit igen. Ja, vi är ett fint gäng som peppar varandra och nya tillkommer. Den onda cirkeln bryts med en god cirkel, när vi kämpar tillsammans😀. Så bra att ni ”gamla” tittar till oss och kommer med erfarenhet och kloka råd.

Superbra förslag ist för godis! Trots att jag motionerar ganska hårt har jag nog gått upp ett par kilon. Ätit godis, ostbågar, druckit choklad med vispgrädde. Men man kanske får unna sig så här i början när man slutat unna sig (redigerat av admi) @miss lyckad

Phuu, äntligen är denna dag över, ligger i sängen nu och sumerar dagen, fick ett väldigt sug vid 16, när vi skulle åka iväg. Åt middag och suget försvann. Sen bingolotto,, alla surrade i mun på varandra.
Suget kom tillbaka. Lite panik.
Blev bra när jag kom hem.
God natt alla kämpar där ute!

Jag önskar alla här en riktigt God Jul och en fin nykter dag!
Håll er undan kaos, och mota A-djävulen på farstukvisten om han knackar på.
Tomten får ni dock släppa in!

@Kebne1 @vår2022 God morgon och god fortsättning på er.
Julafton gick riktigt bra faktiskt.
Hade dock lite tråkigt och var trött vid 22:00, blev sängen innan 24:00.
Idag blir det hockey match med dottern och några kusiner med barn.
Ha en fin nykter dag!