@Varafrisk Grattis till tid! Starkt jobbat! Det krävs styrka och målmedvetenhet för att bli nykter, även om man inte känner sig särskilt stark under tiden man kämpar. Särskilt om det tar tid och andra kanske tvivlar på en.
Det är som du skriver, var och en måste hitta sin egen väg och sina egna verktyg för att lyckas. Framför allt får man inte ge upp, inte förlora målet ur sikte!

Fortsätt att ta hand om dig! 🤗👏💪👍

Wow jag förstår att du är mäkta stolt man förstår inte riktigt varför jag är så stolt över dig- men det är jag: klarsynt klok och kärleksfull mot dig själv. Då går det! Stor grattiskram kommer här! 😍

@Varafrisk Stort grattis till ett halvår i frihet! 🤩 Jag minns att just vid ett halvår så var det något som hände för min del. Det blev mycket lugnare, och vanan att vara nykter började sätta sig ordentligt.

Kram

@Andrahalvlek @Amanda L @Loppan @vår2022 @Onkel F @FinaLisa @Himmelellerhelvette @Se klart @Sattva @Torn @Geggan @Daemon

Varmt tack till er var och en för Grattishälsningar och kloka ord till mig på min halvårsdag som nykter🙏🏻🥰 Idag ska jag gå på NA-möte och ta emot ”medalj” (nyckelring) för tid och ni vet ju…sex månader. Tycker om att gå på möte. Att få dela vad jag är fylld av utan kommentarer men med vetskapen att de personer som sitter där förstår vad jag pratar om. Som här på forumet skillnaden är det fysiska plus tiden….75 minuter då jag går in i denna värld🙏🏻

Pratade m vårdcentralen i fredags. Tog kontakt pga min extrema trötthet. Vill utesluta så det inte är ngt mer än postakut abstinens. Sköterskan såg att jag kommer bli kallad i september då den årliga blodtryckskontrollen görs och många prover tas. Så det är bara gilla läget….vila och motionera. Dessutom sa sköterskan som var i min ålder att åldern gör sig också påmind….jag är ju inte 40 …jag närmar mig ju faktiskt 61 år…

Men idag känner jag mig väldigt påverkad av min dotters mående. Känner mig lite ledsen och orolig. Hon har svårt m vissa kognitiva funktioner som exempelvis minnet. Så hon har missat att hon inte hade ett aktuellt recept på sin medicin vilket innebar att hon har varit utan medicin i några dagar. Hon brukar dölja det för oss i början. Vill inte oroa vill inte göra mig ledsen. För att göra en lång historia kort så när vi pratades vid så var hon så speedad, så ångestfylld och grät. Brukar inte gråta. Vi var på utflykt en timma hemifrån. Jag satt i bilen och lyssnade på henne. När vi kom hem köpte vi mat t henne och åkte hem t henne. Hennes jobb tär på henne. Jobbar ensam mellan 8-19 som personlig assistent med en svår brukare. Nu är jag nykter …kan inte låta hennes mående tränga in under mitt skal….måste be Sinnesrobönen många gånger idsg🙏🏻

Ha en fin söndag☀️Kram🥰

@Varafrisk Här kommer ett försenat grattis till till 6 månader! Jag är inne på dag 16 av primärt fyra veckor, och det känns riktigt bra. Var rädd om dig! Skickar lite extra styrka till dig i relation till din dotter.

Jag bara säger det….att ha en psykiatrisk diagnos….att vara ung…att bli förstådd. Pratade m min dotter precis. Säger t henne att du kan inte jobba imorgon för du måste ta din medicin först och du behöver komma i balans. Hon ironiserar men det finns en djup sanning i vad hon säger dvs att acceptansen för fysisk ohälsa är så mycket större än psykisk ohälsa.

Min mamma sa alltid små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer. Min äldste bror, som är död sedan 25 år, levde i en dysfunktionell relation. Min dotter är inget bekymmer men jag kan se på nära håll hur lämnad hon är t sig själv. Vuxenpsykiatrin förser henne m medicin resten gör min man och jag. Och, det är helt självklart att vi finns men det smärtar mig att det ska vara så😢

@Varafrisk I morse läste jag det du skrev om sinnesrobönen! Du har räddat min dag, du har förgyllt min dag, du har hjälpt mig att må så otroligt mycket bättre idag❤️

Jag vet att du skrev utifrån din svåra situation men tänk hur man kan hjälpa någon annan bara genom att skriva här❤️

Jag hoppas innerligt att du mår bättre efter mötet❤️

Stor kram❤️Du är fantastisk❤️

@Himmelellerhelvette Åh tack❤️å vad gott att mitt inlägg kunde ge dig en så positiv känsla❤️

Mötet var bra. Inte många där… det är ju juli månad …då tar beroendet paus….eller😜Delningar som går in i märgen på mig. Efter det åkte jag t min dotter …hon är SÅ manisk….fick läsa vad hon skrivit…självmordstankar😢

Nu ligger jag på soffan och försöker få min ångest gå över…. 😰

Kram🥰

Har varit och tränat. Jag går på Friskis och min man på ett annat gym men vi åkte tillsammans.

På de känslor som jag har haft idag har jag tidigare druckit på el åkt iväg någonstans. Nu tränade jag och stannade hemma…inte fly. Lär mig att härbärgera dessa känslor.

Kram💕🐬