@Varafrisk Stort Grattis 🙌 🥳! Underbar läsning❤️! Du inger mig hopp för egen del och jag följer i dina spår! Känner så igen mig i din beskrivning om strävan om att nå känslan utan berusningsmedel. Det är också min strävan och största utmaning känns det som. 🥰

@Ny dag Varmt tack🙏🏻❤️Blir så varm i hjärtat om jag kan vara till hjälp för dig/för någon annan❤️ Du vet…jag tror på dig….somliga av oss har en liten mer snirklig väg innan vi kommer fram men ger vi bara inte upp så kommer vi fram💪🏻🙏🏻

Kram 🥰

Grattis fina och envisa, kloka och varma @varafrisk
Vi är många som glädjs med dig. Att vi får vara med om det här ihop är faktiskt riktigt stort och märkvärdigt. Sträck på dig! Köp en riktigt lyxig och knubbig amaryllis! Kramar 🥰

@Varafrisk STORT grattis och väl kämpat💪🏻🙌🥳 SOM du har varit långsiktigt målmedveten. Vilken kämpe du är. Fallit många gånger och rest dig och hoppat upp på hästen igen. Aldrig gett upp. Du har klarat detta trots den tuffa situationen för din dotter. Och mitt i dina egna utmaningar har du ändå stöttat så många, däribland mig❤️
Är ofantligt glad för din skull. Kram 🥰

@Se klart Tack för ditt varma inlägg h mig🙏🏻 Ska verkligen ta dig på orden och köpa mig en amaryllis❣️

@Vinägermamman Å tack för dina ord🙏🏻 Hade nog velat stötta andra lite mer men har inte orkat. Min kraft har räckt till min dotter först och främst därefter jobbet❤️

@Surkärring Varmt tack❤️

Idag har jag gått en fin promenad m vår hund före regn och blåst kom. Efter kaffe och macka blev det en tur t badhuset där jag simmade 1000m på ren envishet💪🏻
Pratade m min dotter igår. Berättade att jag var ledig som idag, sa t henne att hon kunde höra av sig om hon ville ha sällskap vilket hon gjorde. Så vi åkte t en ort en halvtimmes bilfärd besökte ett anrikt konditori där vi åt go’fika. I bilen hem somnade hon. Är så ofantligt tacksam för dessa timmar tillsammans🙏🏻❤️

Nu sitter jag i soffan, stickar och lyssnar t blåst och regn.

Kram alla fina🥰🤗

@Varafrisk Hipp hipp hurra! Fy fasiken vad du är bra! Stort grattis!🥳🥳🥳. Härligt att livet blir lite mer stilla och att du får återhämta dig. Var stolt över dig själv och du visar verkligen att det går att bli nykter tills slut. Du är en kämpe❤️

@Varafrisk grattis också från mig! Så fort det har gått. Väldigt glad att det är bättre med din dotter nu, och att ni kan fortsätta att bygga tillit. Hoppas att hon nu får hjälp och fungerande medicinering. Och kan påbörja ett vuxenliv småningom. Kram!

@Himmelellerhelvette Varmt tack🙏🏻Ja, fikastunden var så fin❤️

@vår2022 Varmt tack🙏🏻 Ja, jag tänker att jag kan vara bra för många som har det snärjigt i sitt nykterhetsarbete❤️

@Geggan Varmt tack🙏🏻 Ja…hon är skör vår dotter men vår relation bär vilket jag är så tacksam för❤️

Jag tänker att relationen bär för att du bär dig själv, @varafrisk
Det är avgörande att ta ansvar och härbärgera sig själv i relation till våra barn, då kan vi ta emot dem och vara ett autentiskt stöd. Kram 🤗

Har ju varit trött under väldigt många år mycket beroende allt som hänt under de senaste dryga 12 åren i mitt liv lägg därtill mitt drickande. När jag blev nykter så blev jag ännu mer trött men när min dotter hamnade i sitt maniska skov så var det som om det inte fanns plats för min trötthet. Nu har den dock kommit tillbaka med råge…å det beror inte på alkohol el på min sömn. Det är inte heller någon trötthet beroende på att vi befinner oss i november. Jag är inte längre så rädd som jag har varit under flera månader pga min dotters mående. Jag känner mig sorgsen över att hon har det så tufft och att hon inte mår bra. Så ung och livet har redan varit så svårt för henne.

Jag förstår att tröttheten beror på allt jag varit med om och att jag slappnar av lite grann. Tröttheten kommer även ifrån att det är inte alls bra för mig på jobbet. Det tar så mycket energi. Vaknade imorse kl 6 och grubblade. Min chef är så frånvarande. Vill inte se att denna fantastiska arbetsplats kan ha problem.

Min terapeut säger att jag har PTSD och befinner mig i en livskris. Och visst kan det stämma….det är bara jag som tänker att jag är nog lite känslig.

Solen skiner ute men jag ska lägga mig i soffan nu. Min man sa till mig att det är som du inte vill förstå att du är så trött som du är…att du behöver vila. Så kan det vara….hur tar man hand om sig själv??

Kram☀️❣️

Ville bara tillägga att tröttheten gör mig lite ledsen och nedstämd😔men kan ändå känna stolthet över 309 nyktra dagar! Tänk…tresiffrigt och med en trea i början!!

@Varafrisk att vara nära en mani är som att umgås med en drake. Det utmanar alla ens egna gränser och uppfattningar om rätt och fel. Man blir indragen i ett mentalt gungfly. Och ditt barn dessutom. Självklart är du trött. Sjukskrivning föreslår jag. 🤗 kram!

@Varafrisk Hipp hurra även från mig! Jag ligger väl en månad efter ungefär men börjar på allvar se fram emot min ettårsdag, jag med.
Så skönt att det går åt det bättre hållet för din dotter.
Hoppas du också får mer tid att tänka över ditt eget förhållande till din mamma. Och hur du kan nå balans i ditt liv.
Jag funderar ofta på liknande saker. Också jag har en del att klara upp när det gäller framförallt i förhållande till min mamma, men även till min dotter.
Idag provade jag faktiskt att meditera, aldrig dragits till den sortens aktiviteter, men följde ändå ett par inspelade på Youtube och faktisk kände jag mig mindre stressad och mer avslappnad efteråt!
Så saker går framåt utan alkohol.
Grattis igen!🥳🥳❤️

@Varafrisk Grattis till snart 310 dagar!🥳. Förstår att du är trött och sliten. Kämpigt på många fronter i ditt liv och det tar på både kropp och hjärna. Du behöver få ro, landa och bara vara ett tag för att sedan kunna ladda om batterierna. Hoppas du finner möjligheter till detta. Kram❤️

@Geggan Tack för din förståelse🙏🏻 Ja, det går inte beskriva hur det är att leva m en anhörig och som i mitt fall min dotter när personen befinner sig i mani som ledde till en psykos. Min terapeut beskriver att en del är som att hela tiden hamna i chocktillstånd därav PTSD tänker jag. Jag skulle nog behöva vara hemma fr jobbet och vila. Men…så tänker jag på besöket m föräldern där jag lovade att vara m som stöd för hen vid ett jobbigt möte, jag tänker även på föräldern som jag ska träffa som inte hade förstått att hens barn har en intellektuell funktionsnedsättning men när hen förstod blev alldeles förtvivlad. Om jag har tex feber, hosta då har jag liksom inget val då måste jag stanna hemma men om jag stannar hemma pga denna trötthet som jag har då känns det som jag sviker😔 Jag vet att det inte är så men känslan är så. Dessutom är det ju ingen som gör mitt jobb om jag är borta så det blir mer jobb när jag kommer tillbaka vilket stressar❤️

@Amanda L Tack för att du tittar in🙏🏻Ja, vi följs åt du och jag, och det går bra för oss💪🏻 Min terapeut är ett bra stöd för att prata om min mamma och min dotter. Jag är dunderdålig på att ta mig tid för meditation mm men jag tror verkligen att det är så viktigt för måendet❤️

@vår2022 Tack för dina ord🙏🏻 Jag är som tur inte direkt stressad av att vi närmar oss advent och jul iaf inte att jag måste fixa, baka mm. Kanske mer stressad av att höra alla andra prata om det. Jag har tagit ledigt alla mellandagar så jag kommer nog få ledigt två veckor vilket ska bli väldigt skönt.

Det är flera minusgrader, solen skiner och lite lite snö på marken. Men….jag orkar inte ta mig ut…jag sitter i min morgonrock och dricker kaffe. Jag tänker att jag borde gå ut, borde gå på NA-möte…borde skärpa till mig…inte är jag så trött…om jag bara skärper till mig lite grann….men jag vill lägga mig i sängen, blunda lite, ta ett bad, läsa…

Kram❤️❤️

Ibland tänker jag att det kanske inte är enbart förståelse över tröttheten som saknas, utan att det är svårt att släppa fram den. För om man släpper fram den helt, vet man inte riktigt om man kan ta sig upp igen. Det är alltid något som måste göras. Så det blir nästa mål, och nästa mål…
Och du har varit stark för din dotter.
Och för dig själv! Hoppas du är riktigt stolt över dig själv. Det är rätt länge sen du funderade över när dag två kommer.