Tack snälla @Surkärring för så fina ord🙏🏻❤️Vet knappt om det är sant men det värmer oerhört mycket iaf❤️❤️

@Himmelellerhelvette❤️ Min litenhet handlar mycket om hur jag blev bemött under min uppväxt i synnerhet av min mamma och syster. Så i möte med en annan människa som har ett visst tonläge/bemöter mig på ett viss sätt kan det gå på ngn minut och jag blir den lilla. Jag har aldrig tyckt om att vara den lilla, vara sladdbarn. Måste sova nu men ska skriva mer om det en annan dag❤️

Kram❤️

@Varafrisk Jag vet inte vad min litenhet kommer ifrån, tror jag gillat att bli omhändertagen, tror jag gillat känslan att det är lilla mig dom kan ta lite hand om. Jag har alltid älskat att vara sjuk med för att bli omhändertagen. Jag har funderat på om det var då jag fick känna mig sedd som liten, att det var när jag var sjuk som någon pysslade om mig?

Sjukskrev mig igår och idag. Har varit så otroligt trött och gråten är så nära hela tiden. Ensamhetskänslan så stark! Växlade som hastigast några ord med min chef i fredags morse. Var inte så närvarande i samtalet. Jag berättade för henne att jag svängde fel i en rondell häromveckan för att jag är så trött och kom mot mötande trafik. Och, minsann! Hon hade gjort detsamma fast i England ….fast som hon sa..där är det ju vänstertrafik….

Ringde vc igår önskade att någon skulle kunna bedöma mitt mående så att jag inte pressar mig för mycket. Hon sa att jag skulle sjukskriva mig själv och ta kontakt med företagshälsovården. Jag sa…men kan man verkligen kontakta den själv? Men jo… det kunde man. Ringde igår men ingen telefontid så idag fick jag tag på en sköterska. Och, det var ju som jag trodde. Det är ju chefen som initierar kontakten och jobbet ska vara orsaken inget privat. Som oftast så är det ju en kombination skulle jag vilja säga. Grunden för mig är privat men även jobbet påverkar. Min man säger att jag har varit en helt annan person när jag inte varit på jobbet. Så äntligen när jag tog mig kraft att ringa vc så blev jag bollad vidare….Jag sa t min terapeut att jag känner mig så ynklig och att det är som jag inbillar mig min trötthet. Hon sa…det är på riktigt nu…och hon sa även….tänk….jag vet det jag vet det jag vet det jag vet….Hon är så bra…hon tar mig verkligen på allvar!

Kände mig piggare tidigare idag och nu känns det som om all energi tog slut. Känner mig lite ledsen, lite låg….

Glad är jag ändå över att min dotter ska börja jobba 50% nästa vecka…Fått nya brukare och en ny chef. Hon har inte riktigt koll på allt….men hon vill klara sig själv så det är bara att kliva ett steg tillbaka…och vara stolt över henne och vara tacksam att hon lever🙏🏻❤️

Kram😍

@Varafrisk Jag har ju följt din tråd sedan start och jag tycker inte alls det är konstigt att du är trött! Vilka händelser du varit med om! Och så en enorm livsstilsförändring på det. Jag hoppas att du mår bättre snart. Vad roligt att din dotter fått nytt jobb! Kram!🌸

@Varafrisk Försök att bara luta dig tillbaka nu över helgerna och återhämta dig! Promenader och snälla serier och mys önskar jag dig. Känns som din dotter också fått lite styrsel på tillvaron, skönt.
Och du har verkligen haft nog medtrassel för ett tag….
Kram❤️🙏🏻❤️

@Inombords Tack snälla för dina ord❤️ Min dotter har samma arbetsgivare, grannkommun, men ny chef och brukare. Verkligen bra personal…ja vad sjutton heter det nu igen….hur som helst …så träffade förra chefen henne en gång när hon var manisk och nu först igår och hon ska börja jobba på måndag. Min dotter kräver inget är endast tacksam för att hon har ett arbete🙏🏻

@Amanda L Tack❤️ Ja…jag måste nog ta mig själv på bättre allvar för att tex vårdcentralen ska göra det och bara för min alldeles egna skull. Ja., min dotter kämpar på så bra m sitt liv. Hon behöver egentligen mer stöd i sin vardag men vill klara sig själv så det blir min man och jag som blir boendestöd.

Igår somnade jag runt 23-tiden. Vaknade vid fem behövde gå på toa gick även ut med vår hund som fick kissa. Somnade om och vaknade vid 9-tiden. Känner mig fortfarande jättetrött. Idag blir en lugn dag, tror jag. Imorgon ska vi på julkonsert. På måndag ska vi åka t Göteborg och cancergenetiska mottagningen. Gjorde en utredning för tio år sedan före min syster dog. Man hittade ingen mutation då men efter remiss av min bröstläkare öppnade man upp hennes svar igen och med ny forskning (det är jag som tror att det är så) hittade man en ärftlig gen. Nu ska jag se om jag bär på den. Efter besöket blir det god lunch förmodligen i Haga.

Ha en fin lördag🌺 Kram😍

@Varafrisk Det är ledsamt att man bara bollas runt inom vården. Man orkar ju inte heller när man söker för att man är trött och håglös... Jobbar själv inom vården. Vem kan särskilja om det är jobbet eller privatlivet som gör en tröttast?? Vi hänger väl ihop

@ISE Ja, men eller hur?! Vi är ju en helhet.
Det är ju inte så att man el rättare sagt jag slänger mig på telefon och ringer vc så fort jag blir trött. Tankarna går ju hit och dit hela tiden. Om man inte själv har druckit eller arbetat med människor som har beroende under lång tid då är det, tänker jag, mycket svårt att förstå vilken livsstilsförändring det är och vilken kraft det tar. Dessutom att leva med den stress/oro som det är när ens älskade barn är svårt sjuk i sin bipolära det måste man nästan själv upplevt el åter igen ha den yrkeserfarenheten.

Har varit på cancergenetiska mottagningen idag och lämnat blodprov. Om två månader får jag svar jag ber att det ska vara negativt dvs att jag inte är bärare av den ärftliga gen som min syster hade🙏🏻

Hela dagen har jag velat hit och dit i tankarna om jag ska gå t jobbet imorgon eller inte. Jag tänker om man är pigg så behöver man inte vela….så nu har jag väl bestämt mig t 99% att jag ska stanna hemma samt ringa vc igen.

Kram 🤗

Har varit nykter 11 månader på torsdag el 46 veckor eller 332 dagar!! Yes, snart ett år!!
Mitt i allt det trötta, det instabila, det lite ledsna så känner jag mig oerhört stolt över min nykterhet💪🏻 Det tyder väl ändå på styrka? Tänk om jag kunde förstå det och suga på det🙏🏻 Ta mig sjutton det gick😃

@Varafrisk Bra jobbat! Och bra att du stannar hemma idag. Jag har varit inne i den berömda väggen, jag vill kalla det utmattning, och det tar lååång tid att ta sig tillbaka. Min flicka blev svårt sjuk när hon var 3,och jag jobbade halvt ihjäl mig precis innan. Man håller ihop för sina barn, men när hon var stabil rasade jag. Kunde inte söka vård själv då jag var helt borta. Det är det jag menar, vi hänger ihop.
Så bra att du drar i bromsen innan det går helt över styr

@Varafrisk du är bara bäst!!! Du är uthållig, stark, reflekterande och klok. Snart ett år och det är oerhört stort!

Jag har sagt det förut (tror jag), som du beskriver ditt mående skulle jag tro att du helt enkelt är utbränd. Du behöver en längre tids vila. Det kanske inte är jobbet som är problemet, eller att du tränar för lite eller äter fel som du ibland nämner. Jag tror du behöver vila. När du har vilat klart kan du ta tag i det andra.

Kram!

Måste skriva ner min frustration…..nu har jag väntat sedan kl 8 igår morse. Ringde vc fick prata med en sköterska och berättade…fanns ingen akuttid…och visst är jag ledig julhelgen? Ja..jag är ledig de tre juldagarna MEN…Hursomhelst sköterskan skulle prata m den läkare som sjukskrev mig två veckor heltid och två veckor halvtid i september/oktober. Inget svar under hela dagen. Ringer igen 16.40 och faktum är att då ringer en sköterska upp mig. Jag vet inte vilken gång i ordningen som jag berättar. Jag säger att det är ju inte så att jag kastar mig på telefon och vill bli sjukskriven men att jag är rädd för att braka. Jag vill ju kunna fortsätta arbeta. Sköterskan är förstående och säger att jag behöver ett intyg from imorgon. Nu är kl 11.30 och jag har fortfarande inget hört….
Jag förstår att man har fullt upp på vc eftersom allt ska gå den vägen först men det här är slitigt 😳

Skriver mer senare och svarar på inläggen jag fått❤️

Kram🌺

@ISE @Inombords @Surkärring @Charlie70 @Amanda L Varmt tack för era inlägg🙏🏻❤️

Är tacksam för att inte arbeta som sjuksköterska el läkare på min vårdcentral. Har fortfarande inte fått ngt svar. Jag tänker att det beror på arbetsbelastning. Man lägger ner den ena efter andra avdelningen/mottagningen på vårt sjukhus. Så någonstans ska folk ta vägen och det känns som alla åkommor oavsett fysiskt/psykiskt/beroenden ska först börja på vc för att ev remitteras vidare ngn annanstans😳

Hursomhelst så ringde jag vid 13.30 igen och sköterska ringde upp närmare 14. Fick som svar att jag nog skulle få svar före fredagen och…”var rädd om dig”. Ja….det var det där med att vara rädd om sig…det är ju det jag försöker gm att söka läkare på vc🤔 Jag messade min chef att jag stannar hemma imorgon och det blir även på fredag. Vet att läkare kan sjukskriva retroaktivt. Så jäkla stressigt det är med den här väntan…..

Jag har tankar om hur jag vill ta hand om mig. Det krävs dock att jag prioriterar mig själv först. Vill även försöka att avgränsa mig fr sociala medier samt inte ha så mycket tankar om andra dvs vänner där de kanske står mig närmast men inte jag för dem. Det tar bara så mycket energi.

Nej nu är det dax att sova! Kram🤗🌺

Idag firar jag att jag har varit nykter i elva månader!!! Jag kan väl säga att från min fjärde nyktra dag så har det inte varit svårt. Det innebär inte att jag inte haft sug utan jag slutade förhandla. I början hade jag bestämt att jag skulle inte dricka mer kunde inte dricka mer men nu vill jag aldrig mera dricka.
Jag hade min svåra tid varje dag innan jag slutade dricka. Förhandlandet, skådespelet med att inte bli avslöjad, ångesten, dålig sömn, alltid ont i magen finns inte längre kvar. Jo, magont kommer ju lite då och då eftersom jag druckit mig till en IBS-mage.
Igår hade jag tänkt köpa svagdricka men den innehöll ju 2,1% alkohol så det ju bara att låta bli. Har aldrig reflekterat över att den innehåller alkohol, har ju druckit den sedan barnsben varje jul. Nu är det slut med det såvida det inte dyker upp en alkoholfri variant men jag sörjer inte över det.

Ska läsa lite Dagens texter nu, meditera en kort liten stund därefter sinnesrobönen. Vill återta mina vanor som jag har haft tidigare.

Ha en fin torsdag🌺🤗