Challe2022

Dag 35. Det är skönt att somna nykter och vakna nykter. Det är en härlig känsla att ta en kopp kaffe utan att skaka. Bra jobbat av er alla vi kämpar på en dag i taget.

@Challe2022 God morgon och grattis till dag 35!🥳. Att somna och vakna nykter och dricka en oskakig kopp kaffe😂 på morgonen är guld värt. Det ger mig motivation till att förbli nykter. Ha en fin torsdag!💕❄️

Challe2022

Dag 36. Nykter och städad ska skjutsa barn barn till skolan i dag. Skönt att ha något att göra sedan ska jag hämta sonen vid bilverkstan. Då slipper man tänka på alkohol kämpa på en dag i taget.

Starkt av er!= D
Jag försöker nu med dag 8, nu är det jobbigt, när helgen kommer. Har en rejäl inre kamp nu. Vid 16, brukar jag redan tagit min första öl, gäller att komma förbi sina vanor. Låt denna dag passera.... vit...

Challe2022

@FriNu Bra jobbat det är nu det börjar vända och bli skönt att vara nykter. Bit ihop och tänk på alla negativa saker hur det blir med alkohol för ingenting blir bättre. Kämpa på en dag i taget.

Challe2022

Dag 37. Underbart att vakna nykter och titta på soluppgången med en kopp kaffe och slippa känna ågren sitta och viska på axeln och undra vad man gjort. Vi kämpar på en dag i taget ha en bra helg alla kämpar.

@Challe2022 God morgon! Låter härligt att vakna upp nykter och dricka en god kopp kaffe och titta på solen som går upp. En fin symbolik för hur det är att vakna upp nykter med varma, sköna känslor istället för åskmuller och svarta, ångestfyllda känslor vid ett uppvak i bakfylla. En dag i taget! Ha en fin lördag!💕🌞

Challe2022

Dag 38. Lika skönt i dag med att vakna nykter. Undrar varför man dricker alkohol när man vet hur illa det blir. Man måste vara expert på att ljuga för sig själv. Att tro att man ska klara att dricka en öl när man vet att det inte går. Nu håller vi i en dag i taget.

@Challe2022 Härligt! Grattis för den dagen. Ja, man kan undra vrf, när man mår bra utan.

Själv är jag i gränslandet och mår inte bra. Sovit skit i 2 nätter, tänker att jag skulle sovit bättre med nåra öl, men det är ju inte sant. Får tvinga mig ut i det fina vädret. Det blir bra när jag får frisk luft.
Återigen, grattis för dag 38😄💪

@FriNu Känner starkt igen det där. Möjligen hade man somnat in bättre men sen sovit skit och vaknat vid 2-3 tiden med ångest från helvetet. Så var mitt liv alltsom oftast. Sömnen kom tillbaka efter ungefär 6-7 nätter och såhär bra har jag aldrig sovit på säkert 10-20 år. Varit nykter nu i 56 dagar.

Kämpa på alla i tråden 🤗

@Challe2022 grattis till 38 dagar 👌🏻

Ja, varför dricker man egentligen när det är så skönt att vara nykter? Gäller att inte glömma baksidorna. Tänk om man kunde köra en simulator då och då som återskapade allt det där negativa med A och sen få kliva av och njuta av den nyktra tillvaron lite extra 😉

Challe2022

Dag 39. Tack för all pepp. Nu när solen kommer och det blir skönt att vara ute gäller det att hålla i. Ja tänk om man kunde backa bandet och få känna av allt det negativa som A för med sig. Det gäller att banka in det i skallen och kämpa vidare och komma i håg att det inte finns mycket positivt med A. Det känns skönt att läsa om problemen man tyvärr inte är själv om. Kämpa på alla tappra en dag i taget.

Challe2022

Dag 40. Inget sug efter A det känns skönt att vakna och inte behöva fundera vad man gjorde i går. Det var längesedan jag hade en sån skön känsla i kroppen. Det är värt varenda krona att må bra. Vi kämpar på och håller oss nyktra.

Challe2022

Dag 41. Har börjat läsa äntligen full kontroll av Allen Carr. En bra bok om hur man ska ta kontrollen över A. Bra känsla i dag med vi kämpar på en dag i taget.