Läst din resa. Så bra gjort! Själv varit nykter sen nyårsafton. Lyckats bli av med suget. Det tog 5-6 veckor. Har en burk Monster i kylskåpet som jag smuttar på, konstigt men det har funkat. Jag ser fram emot att dricka energidryck efter jobbet(i stället för 5 öl)

Challe2022

Dag 50 Fredag och solen skiner livsfarligt det är tur att det är kallt ute. Men skönt att vara nykter och inget sug efter A. Vi kämpar på en dag i taget

Challe2022

Dag 51. Dricker kaffe och tittar på sol uppgången vintern vill inte släppa taget. Men det är skönt att vara nykter och inte behöva fundera om man kan ta bilen eller inte. Vi kämpar vidare en dag i taget.

Challe2022

Dag 52. Ska åka och titta på barn barn när dom sportar det blir skönt då är det enkelt att hålla sig nykter. Faktiskt så känner jag inget sug efter A. Det går bättre och bättre en dag i taget.

@Challe2022 Heja dig! För varje nykter dag går det lättare och lättare. Nykterhetsarbetet handlar till 80 procent om att skaffa nya nyktra vanor - och att uppleva allt som nykter. Första gången på fest är tuff, men efter tio fester är det en baggis. Osv.

Kram 🐘

Challe2022

Dag 54. Kört ett träningspass på motionscykel jobbigt men nyttigt för man tänker inte på A då. Inget sug i dag det är också skönt. Vi kämpar på en dag i taget.

Challe2022

Dag 55. Det är längesedan jag varit nykter så många dagar i rad. Det känns väldigt skönt och jag tänker mindre på A för varje dag. Det kommer säkert dagar med sug när vårsolen tittar fram. Att grilla förknippas med alkohol så det blir säkert en prövning. Men man måste försöka leva sitt vanliga liv fast utan A. Vi kämpar på en dag i taget.

@Challe2022 Grattis till 55 nyktra dagar! 🥳🥳🥳🥳

Jag har kommit på att iskall alkoholfri öl funkar i alla sammanhang då andra dricker alkohol. Falcon Smakfull (bruna burkar) kan jag rekommendera!

Kram 🐘

PS. Öl var inte min drog, det var rödvin i första hand. Så öl är inte förknippat med fylla för mig. Nu är det förknippat med fest, för alkoholfri öl finns på uteställen också.

Challe2022

Dag 56. Tack Andrahalvlek för tipset har aldrig tänkt tanken på alkoholfri. När det gäller öl är det de starkaste som gäller för mig och när det inte räcker så blir det sprit oftast whiskey. Som det känns just nu så har jag inget sug till A. Men det kanske blir något att testa vid grillen i sommar då vi är ute med husvagnen. Ha en bra dag vi kämpar på en dag i taget.

Challe2022

Dag 57. Nu blir det barnkalas i helgen barn barn som fyller år. Då blir det saft och tårta det är gott. Det förknippas inte med A en stor anledning att vara nykter. Och det är skönt att vara nykter framförallt vakna utan oro och ångest det är så j___la skönt. Ha en trevlig och nykter helg.