Jag kan inte sova. Jag har funderat mycket över mitt liv och mina absolut dåliga alkoholvanor. Nu måste jag sluta innan jag förlorar allt. Jag letade på nätet efter ett hjälpmedel och nu är jag här. Jag är glad att jag hittat hit för att nu är situationen akut. Jag behöver en plats där jag får skriva av mig, helt enkelt. Mitt problem har egentligen pågått i flera år. Endast nu inser jag att JAG HAR ETT ALKOHOLPROBLEM! Idag är dag noll av mitt alkoholfria liv. Under alla dessa år av drickande har jag ljugit och gjort otroligt många dumheter som kostat mycket pengar och som nästan förstört mitt äktenskap. Nu säger jag STOP! Jag försöker förstå varför jag egentligen dricker/drack? Men jag kommer inte fram till en bra förklaring, egentligen. Allt känns som en ursäkt. Varför har jag varit så själv-destruktiv?

Klockan är 01:00

Jag har haft ett underbart samtal med min terapeut som kommer att gör allt möjligt för att hjälpa mig. Jag behöver hjälp nu för att jag sitter i en bubbla och kommer inte ur den.

Och allt på grund av att jag har vissa förväntningar kring relationen med min bror. En relation jag aldrig kommer att ha och jag har det svårt att acceptera.

Alkoholen hjälper inte. Det gör saker bara värre eller säger man sämre. Efter så många år blandar jag fortfarande ihop båda ord. LOL.

Jag är på gränsen ... verkligen ... att börja dricka igen bara så att jag slipper mina tvångstankar. Men jag vet ur erfarenhet att alkohol inte hjälper ett dug. Tvärtom.

Jag hoppas verkligen Admin organiserar en träff snart för att jag vill verkligen träffa er som skrivit till mig och stödjat mig så mycket. Jag ska ställa frågan igen ... Ett nej har jag, ett ja kan jag få.

Jag har också börjat skriva inför en kommande föreläsning som jag ska ge inför lite publik. Det kommer att handla om mitt tvångssyndrom men jag kommer också att prata lite över alkoholberoende. Ett nästa steg blir en föreläsning om alkoholberoende. Och vem vet ... kanske nästa år deltar jag som föreläsare i Psykiatriveckan.

Jag jobbar alltså för fullt med mina grejer.

Idag har jag börjat med några förberedelser för min föreläsning. Det känndes skönt att få sätta ord på saker, samtidigt jag har stöd av en kvinna som jobbar där på återhämtningscentret. Hon kommer att stödja mig hela vägen.

Till min terapeut har jag sagt, nu vill jag äntligen få en utredning kring Tvångssyndromet. Det har pågått sedan jag var tonåring och jag vill gärna nu få hjälp i form av terapi eller mediciner. Jag skriker nu tills jag får hjälp ...

Nu ska jag sova.
Hoppas ni har en fin och lugn natt.
Kram
xxx

@Crusade Å, det låter som du äntligen fått hjälp och ändå är vid lite gott mod. Föreläsning!
Tufft! Bra jobbat😀
Hoppas du kan få ordning på dina tvångstankar också!🙏🏻🙏🏻
Lycka till med både det ena och andra. Jag tror det är bra att du tar itu med andra saker, kanske lättare komma ur ”bubblan” också?
🌺👍

@Amanda L
Läser en bok ...

Jag har börjat läsa ... hahaha. Jag älskar böcker för att titta på och ha dem i mitt bibliotek men inte för att läsa dem. Tills jag hittade en bok i en loppisaffär ... kostade 20 kronor. Och boken handlar om negativa tankar och hur man kan bli av med dem. Denna bok är nu min bästa kompis.

Vet du något om en träff i hösten?

Kram
xxx

Hej @Crusade🌺

Det låter som det finns en öppning att du kan kanske få börja må bättre? Önskar verkligen att du ska få göra det🙏🏻 Nu har du iaf gjort resan och kan kanske släppa den?

Ang. träff så gå in i Vinägers tråd under Förändra sitt drickande så har jag för mig att det finns en diskussion om en träff. Det är i Stockholm kanske första helgen i september🤔 Vet inte om du bor långt från Stockholm?

Ha en fin lördag🌺

Kram💗

Lär dig leva.

Så heter boken. Väldigt lätt skriven och passar mig alltså perfekt.

Jag kollar upp det där med träffen i Stockholm. Bor 4 timmar bort men det är det kanske väl värt.

Kram
xxx

@Crusade Gå in under rubriken ”Förändra sitt drickande”. Vinägers tråd heter ” Ett ärligt försök”. Om du går in där nu så ligger hennes tråd ganska högt upp för det har nyligen skrivits i tråden. Jag tänker att du skulle tycka om att läsa hennes tråd för hennes väg t nykterhet har varit allt annat än rak men hon har nu varit nykter, jag tror det är nio månader. Träffen är den 3 september.

Krsm🐬

@Varafrisk
Jag måste vara helt dum i huvudet ... Kan bara gråta nu men hittar det inte. Är inne på rätt rubrik då måste jag välja mellan Vara alkoholfri eller Måttligt drickande ... har nu kollat båda ...

Kram
xxx

Ps. Damen heter här @Vinäger?

@Crusade Så bra att du hittade den!
Vet inte alls hur många som kommer och om den blir av men jag tänker att det kan ändå bli bra. Jag var på en träff som admin ordnade i februari 2020 i deras lokaler även min man var med. Vi var ca 10 personer. Det var jättebra! Tänker fortfarande att gå på ett NA- el AA-möte skulle kunna ge dig väldigt mycket. Den värme som man möts av på dessa möten har jag aldrig mötts på möten/träffar i andra sammanhang. Hoppas du hittar ngt dom kan passa👍🏻

Kram💗