Jag kan inte sova. Jag har funderat mycket över mitt liv och mina absolut dåliga alkoholvanor. Nu måste jag sluta innan jag förlorar allt. Jag letade på nätet efter ett hjälpmedel och nu är jag här. Jag är glad att jag hittat hit för att nu är situationen akut. Jag behöver en plats där jag får skriva av mig, helt enkelt. Mitt problem har egentligen pågått i flera år. Endast nu inser jag att JAG HAR ETT ALKOHOLPROBLEM! Idag är dag noll av mitt alkoholfria liv. Under alla dessa år av drickande har jag ljugit och gjort otroligt många dumheter som kostat mycket pengar och som nästan förstört mitt äktenskap. Nu säger jag STOP! Jag försöker förstå varför jag egentligen dricker/drack? Men jag kommer inte fram till en bra förklaring, egentligen. Allt känns som en ursäkt. Varför har jag varit så själv-destruktiv?

Tack för att ni bryr er om mig. Behöver mycket uppmärksamhet nu men det verkar som ingen bryr sig om mig. Förutom min man. Och det är kanske vad som är viktigaste. Jag måste nu sätta mig själv i fokus för att överleva och återuppbygga mitt liv och mig själv och min relation, mitt äktenskap.
Jag märker att jag tänker väldigt egoistiskt. Är detta okej? Jag tycker det.
Jag har kommit en lång bit.

Ja, jag gör nu vad som är bäst för mig.

Jag kommer först nu.

😘

Bästa @Crusade ❤️Jag tänker att man behöver sätta sig själv i första rummet när man håller på att tillfriskna. Jag vet själv hur det är att tänka att ingen bryr sig om en och att lägga sin kraft på dem man tycker inte bryr sig. Det kan göra ont men jag tänker att det är en övningssak att göra tvärtom att lägga kraften/energin på sig själv. Det är lätt i teorin och ngt annat i verkligheten. Jag övar ständigt. Jag ser att du skriver tidig morgon. Har du sökt hjälp? För att få sova, lindra ångest mm? När skulle du åka t ditt hemland el är du där?

Må så gott du kan❤️❤️

@Crusade så fint att du svarade. Jag tycker absolut du ska prioritera dig själv just nu. När man inte mår bra så orkar man ju inte heller med så mycket annat.
Gör det du behöver och hoppas du snart mår bättre. Skickar en stor kram,❤️❤️❤️

@Crusade Ja, förstår att det rörde upp en massa känslor. Hoppas du kan ta det lugnt nu på resan, se till att ha det bra själv och med din vän.
Eftersom du kan språket finns väl en hel del du kan göra och se på? När åker du?
Kram 🤗

Midnatt och tacksam.

Jag håller på med att packa min väska inför min resa till mitt hemland. Ett ganska så svårt uppdrag eftersom för mig så ska allt vara färgkoordinerat.
Tills jag insåg att javisst jag kan kombinera olika färger. En ny tanke för mig.

Jag är i den här stunden framförallt TACKSAM. Att jag lever. Att jag har en fantastisk man. Att jag har en super kärleksfull liten vovve. Att jag har ett gammalt hus jag tycker om. Att jag har några fina vänner i mitt liv. Och tacksam att jag får chansen att gottgöra lite ... Jag förklarar. Som tidigare skrivit så hade jag inte längre nån relation med min bror. Jag har bara en syskon. Kortfattad, en eftermiddag skickade jag ett kort meddelande med frågan om han hade lust att följa med, när jag skulle träffa hans son. Ni ska veta att hans son är rätt så speciellt för mig, eftersom han varit mycket hos mig när jag bodde i Spanien. I alla fall, min bror tackade ja och bjöd in mig hemma hos honom. Nu har jag chansen .... en enda och sista chans. Det får jag INTE SABBA TILL ....

Så jag är tacksam.

Även om alkoholdjäveln lurar från alla sidor. Framförallt nu att jag ska resa iväg själv och ensam. Så ställer jag mig själv den stora frågan ... Kommer jag att vara stark och övertygad nog?

Min hjärna håller redan på med att planera ... och jag har inte än åkt. Absolut det finns en bar på tåget eller hur. Eller jag kan smuggla med nåt i min väska. Ah men jag kan väl vänta till jag kommer fram till Köpenhamn och ta mig nåt gott där. Och så fortsätter min hjärna med bara tankar om olika tillfällen jag kan supa.

Och då kommer min andra jag i spelet som försöker att förklara att den här gången får jag inte sabba till. Jag har nu EN SISTA CHANS. It is now or never.

Så ... vilken väg jag kommer att välja ... det får vi se redan på fredag.

Nu ska jag försöka sova lite.

Kram
xxx

@Crusade Vad modigt av dig att skriva till din bror och vad fint att ni ska ses igen💕. Så klart ska du välja att inte dricka, nu har du din chans till försoning med dig själv och din bror. Nu kan du visa att du tar ditt ansvar och hur stark din vilja är till att ha en relation med din bror. Fokusera på det, inte på att det finns alla möjligheter till att dricka som du ska undvika. Det tar massor av energi och ger negativa känslor. Lägg energin i dina tankar på att du väljer en ny väg i ditt liv, en utan alkohol och med önskan om goda relationer till nära och kära. Det ger positiva känslor.

Man säger att tankens makt är stor och det stämmer verkligen. Det innebär att om tankarna är negativa så får man negativa känslor och det skapar lätt sug. Om man har positiva tankar så får man positiva känslor och kör över sug. Så fokusera på positiva tankar❤️

@Crusade Jag håller med Vår2022. Jag förstår att du är lite nervös inför mötet med din bror. Men jag tror inte han bryr sig om du är lite nervös. Det viktigaste är ju att du startat ett nytt och nyktert liv!
Tänk inte på alkohol, det är inget alternativ. Tänk på att du är stark (det har du redan visst). Tänk på hur glad han kommer att vara att se att du lyckats sluta dricka.
Det är det viktiga eller hur?

Stressen blev alldeles för mycket här ensam ...

Okay. So what. Jag har druckit en öl idag. Tänker jag ge upp? Nej fy fan ... Men det blev bara för mycket för mig här så ensam idag.

Jag tänker inte börja om från börjar med min beräkning. Oh no!

Tre månader! Jag är stolt över mig själv att jag gör den här resan helt ensam.

Jag prioriterar igen. Vad som är viktigt.

Jag ger alldrig upp. Ensam med alle mina diagnoser kämpar jag vidare ... ENSAM!

xxx

@Crusade Jag hoppas innerligt att du har det bra i hemlandet. Önskar att du får en underbar resa. Det finns ju alkoholfria öl och en annat massa gott att dricka i vad jag förmodar solen. Tre månader nykter är lång tid, och nej du ska inte börja om med din räkning. Tänker på dig så du är inte ensam🥰❤️ jag tror på dig🥰