40 dagar.

Har skrålvrålat lite till olika låtar på Guldkanalen 80-tal hela morgonen. Käkat frukost ensam, med hunden. Resten av gänget sover. Hunden och jag ligger ett steg före, det blir ju så när man håller sig till den alkoholfria gräddfilen. 👍

Om en liten stund bär det av till skogen, hunden och jag. ☀️

@Daemon Grattis till 40 nyktra dagar! 🥳🥳🥳 Och många livsviktiga insikter. Själv ska jag idag till ett ställe med många tusen andra, den ena fullare än den andra. Det blir roligt att studera.

Kram 🐘

@Daemon Grattis till 40 dagar!🥳 grymt! Det är härligt att skrålvråla till gamla dängor😁. Jag renoverade ett rum när jag varit nykter några månader, stängde in mig, verktyg och en högtalare i en vecka och skrålade för full hals till musiken. Det var då min man sade att han såg en skillnad hos mig, att det syntes på hela mig, att jag var lycklig och tillfreds. Han tyckte jag blev vackrare också😁. Det stämde bra!

Ha en riktigt fin tur med hunden i skogen, ska också iväg om en stund med mina voffsingar🐕🐕🌞❤️

@Daemon Åh men så himla kul💃🏾🕺🏻🪩 Grattis till 40 dagar!! Ja, man borde ta mig fan vråla för varje nykter dag för det ta mig sjutton är så stort (snygg svenska!) 🥳

Ha en riktig fin toppenlördag🥰☀️🌸

@Daemon Lyssnar just på en bok som heter Lektioner i kemi, både rolig och med insikter om livet för en kvinna på 50-talet. Min favorit i boken är en hund som heter Halvsju. Mycket klok. Förstår det mesta. Just en sån jag skulle vilja ha om jag bodde i hus. Just nu enbart bladlöss (på balkongrosen) och en enstaka spindel att ta hand om.
Ha en fin lördag!🙏🏻❤️

@Andrahalvlek Tack! 😊
Ett ställe med flera tusen fulla personer, wow! Ska du berätta för dem att de ingår i en ’vetenskaplig’ studie? 😁😉 Intressant att se vad du tycker om det, om det känns turbo-jobbigt eller fortfarande kul!

Hoppas det blev lyckat!

@vår2022 Tackar! Härligt med så fin feedback från din man! 😀 Viktigt att man känner framgång och om någon annan säger att de ser positiva förändringar känns det bra x 1000. 😍

Hoppas din hundskogstur också blev bra? 🐶 Lite blåsigare idag, men fortfarande kanonfint väder.

@Varafrisk Tack! 😀
Ja, om någon sagt till mig för 41 dagar sedan att jag snart kommer ha varit nykter i 40 dagar hade jag nog mest tyckt att den personen var tramsig. 😁

Hoppas du också haft en fin lördag! ☀️😍

@Amanda L Läste lite om den där boken. Ingen dålig debutroman! 😁 Får kanske bli lite sommarlyssning av den för mig. 👍 Har ju BookBeat nu, efter att jag lyssnade igenom Skål tamejfan.

Bladlöss är mindre skojiga… Spindlar är bra på att fånga kryp! Men hundar är lite trevligare… 😍🐶 En kompis i alla lägen.

God natt! 😊

Har haft en riktigt bra jobbvecka. Kände mig på fantastiskt bra humör när jag körde hem från kontoret. Lite grand kände jag suget efter det ”vanliga” glaset iskallt vitt vin, men inget allvarligt då. Skakade det av mig ganska lätt. Kom hem och var full av energi. Fixade några grejor innan jag stack och handlade. Hade planerat en riktigt härlig löprunda innan käket.

Då kom regnet och åskan, och sen efter ett tag vill familjen äta. Jag vet att det är supertramsigt, men jag dippade totalt… 🙁 Regnet är ju jätteefterlängtat, och jag förstår inte hur jag kan få en sådan här dipp.

Får nog erkänna att det är värsta dippen hittills. Känns som att jag ramlat ner från någonting där uppe i det blå, rakt ner i hård asfalt.

Just nu känner jag mig besviken och deppig över att jag inte kan ta ett glas vin och frustrerad och ledsen över att löprundan jag tänkt på hela dagen inte blev av.

Känner mig nästan som en 2-åring. Löjligt svårt att kontrollera tankarna i positiv riktning. Jag antar att den här typen av dippar lär komma nu framöver och att risken för att åka dit ökar…? Måste erkänna att jag inte riktigt var förberedd på detta. Det har ju gått ganska bra tidigare. Måste göra någonting ikväll för att få igång den positiva generatorn igen, för just nu känns det inte alls bra.

@Daemon Alltså, jag kan känna igen mig! Om tex en löprunda inte kan bli av pga olika hinder, jag blir irriterad och småtjurig och tycker att det är någons fel😂. Speciellt med träning kan det bli så. Man har laddat, sett fram emot det och det blir totalt platt fall! Det kan bli svårt att ställa om till annan träning, typ sit-ups mm, men det har funkat när jag gjort det. På något sätt måste jag ladda ur mig fysiskt. Annars sätta på en film och planera att du ska iväg tidigt imorgon bitti istället. Tänka hur skönt det kommer att bli, en löpning, dusch och god frukost med kaffe på det😁.

Ska prova på en lätt löptur med mitt gips imorgon, har småjoggat och det har funkat bra. Fatta vilken två-åring jag var när jag insåg att gipset kommer att vara på i 4 veckor! Men har powerwalkat, gjort styrketräning som funkar och imorgon ska jag springa lite. Man får ställa om, först två-åringen och sedan lite äldre😁. Så träning imorgon bitti tankar tror jag på.

Ha det gott!❤️

@Daemon Kom på, minns när jag var typ där du är nu. Jag insåg att jag druckit pga av dessa känslor och ilska. Det var jag inte riktigt medveten om. Så det blev tydligt och det var bra att få det synligt. Ett sätt är att låta tankarna och skitkänslorna bara vara. Registrera dem, ok nu känns det skit, då får det vara så. Blir bättre imorgon. Sedan släppa dem och låter dem passera. Inte kämpa emot och tvinga på dig positivt tänkande. Bara vara❤️

@Daemon Jag tror det kan vara en del av processen. Jag minns iaf något liknande. Det kom också rakt ut från det blå. Och det var en hemsk känsla. Minns inget som ens kunde ha orsakat den. Skrev om det i min tråd.
Fick tröst av någon som skrev att sånt kan hända. Jag ska kolla i min tråd när det var.
Jo, sedan var det en annan gång när jag blev helt oresonligt arg över att någon rökte på balkongen bredvid. Oresonligt! Då var max som en tvååring. Tur jag inte hade någon bazooka hemma.
Jag tror ändå att det har med processen att göra, även om jag inte riktigt förstår hur eller varför..
Hoppas du får en fin löptur imorgon iaf…❤️❤️❤️

@Daemon Första gången det hände var efter cirka 22 dagars nykterhet och andra gången cirka 2,5 månad efteråt sista alkoholintaget. Inga stora dippar senare.
Hoppas du kommer över det.

@Daemon Det är bara ännu en taktik från alkoholdjävulen att lura dig att dricka. Gå inte på det. Svält ut den lille jäveln. Tänk dig att han sitter inspärrad i en trälåda i din skalle. Då och då får han luft och ork och börjar banka och larma. Ignorera. På samma sätt som du skulle ignorera en 3-åring som skriker om glass. ”Jag hör vad du säger, men det blir ingen glass!”

Kram 🐘

@vår2022
@Amanda L
@Andrahalvlek
Ja fy f-n… det kom som en blixt! På några minuter gick jag från jätteglad och full av energi till deprimerad och ledsen. Och det gick inte bort. Blev lite överrumplad och lite lite lite orolig. Sen kom de där j-kla tankarna på att det hade varit gott med ett glas… 🛑
Starkaste suget hittills.

Tack för ert stöd!!! ❤️

Åskan och ovädret försvann och jag fick lite tid för mig själv efter middag och allt pyssel. Försökte förklara för min fru hur jag kände. Pratade lite om att jag snart klarat 47 dagar och jag vill verkligen inte bryta det (tävlingsdjävulen hjälper nog mig lite grand där faktiskt). Kände mig låg som tusan. Fick dock lite energi tillbaka senare på kvällen och stack ut på en kort löprunda vid tio-tiden. Väldigt klar och skön luft!

Ska köra ett pass med sonen imorgon också efter frukosten. Kul att ha något att se fram emot!

Tror nog det värsta har lagt sig nu. Alkoholdjävulen är tillbaka i trälådan, @Andrahalvlek. 😊

Jag har aldrig provat löpning i gips. Ska bli mycket intressant att höra hur det går, @vår2022. 😁

Vissa föreningar tillåter grill på balkongen, men det varierar ju en del. Bazooka är knepigare, @Amanda L. 😁 Mycket pappersarbete innan man får det godkänt. 😂

Mår mycket bättre nu efter att ha läst det ni skriver! Leendet är tillbaka. 🙂 Energi-kick big-time! Tack! 😍

Sov gott!

@Daemon Härligt att humöret gick över och ta du fick till en löprunda senare på kvällen. Minns nu att det handlade om julstädning när jag blev så lack efter några månader nykter. Ingen i huset fick typ röra sig efter att jag städat, blev så himla irriterad på allt! Sade till min man ”jag vill ha vin!” Han sade ”åker och köper glass till dig”😂. Det är bra att prata med sin hälft om vad som pågår, så de kan förstå bättre och att det inte handlar om dem. Men som sagt det går över och i det stora hela har jag blivit bra mycket mer chill som nykter.

Ha det gott!🌞❤️

@Daemon och det gick fint att springa med gipset😁. Bra att få cirkulation armen. Kändes så otroligt skönt att få upp pulsen och den sköna känslan efteråt. Blir nog en tur imorgon med🏃‍♀️

@vår2022 Ja det blev lite bättre senare på kvällen. Min fru blev nog lika överrumplad som jag! 😁 Jag fick inte heller vin. 🤪 Fick en alkoholfri Carlsberg, drack halva…

Idag har jag mått mycket bättre, bättre kontroll på tankarna. Körde ett pass med sonen. Sen har jag mest fikat och gjort knappt någonting. 😊

Härligt att det gick bra att kuta med gipset! 👍😁 Skön känsla att komma igång igen när man tvingats pausa. Bättre luft nu också efter regnandet.