@Påvägmothälsa gud så skönt!
Jag har en lugn och skön dag utan krav på nånting alls. Har varit ute och flängt lite och har givetvis även druckit kaffe under 🌳
Nu passar jag på att sola lite och har inga storslagna planer för dagen. Lite senare blir det troligen en picknick med en nära släkting i all ro. Alternativt en sväng till hamnserveringen här nedanför för lite fläktande. Känner att jag druckit så ofta här bakåt att jag inte har lust till enheter idag. Ska förstås inte lova för mycket och ropa hej redan men just nu känns det riskfritt och jag är nöjd med min råsaft här.

Stor kram till er och ha en trevlig midsommar 🌸🌱💕

Tjo!
Det blev enheter för mig igår och det kunde förstås blivit en piggare midsommardag om jag avstått. Har redan ältat min alkoholkonsumtion med råga hela morgonen och tankar kring hur jag planerar att göra med det här frammåt så nu är dags att skifta fokus och skapa en bra dag. Hettan har lags sig över balkongen och det som står främst på tur är att bege mig ut i luften. Ska ta med nåt ät och drickbart och ha en liten picknick i skuggan nånstans.

Inga enheter för mig idag!
Det är inget som nån eventuellt kommande sug kommer att kunna förändra idag. Jag skulle inte mäkta med en till dag med enheter. Det tar för mycket positiv energi ifrån mig. Vill vakna upp piggare och gladare imorgon 🙂

Ha en skön dag 🌱🌸🦋

@Natalia Hej på Dej, och alla andra i kaffestugan. Blev en del enheter här med, tyckte ändå jag drog i handbromsen men midsommarafton är en lång kväll, och att vädret var på topp och goda vänner runt sej, som dessutom var generösa med att bjuda, gjorde att det blev som det blev. Men nu gäller det att styra upp midsommardagen så det inte bjuds på frestelser. 💪 Ha en fin helg.

@Källarmannen lite samma för mig. Åt middag med en vän och var för omväxling helt inställd att stanna vid två glas till maten på hamnserveringen. Så dök en okänd kille upp och bjöd samtliga bord på flaskor med bubbel och shottar resten av kvällen. Han kan inte ha tyckt om att logga in på sitt konto idag. Skyller förstås inte mina val på denne unge frikostige man men som du säger, när det bjuds friskt och ställs rakt framför näsan blir det förstås lite svårt att låta bli om man då redan tagit nåt glas innan. Idag är iaf en ny dag @Källarmannen 🙂
och imorgon tänker iaf jag vakna pigg!

Tittut 👀
Jag och mina träd 🌳🥰
Men det är så skönt!
Tog med filt, en matig sallad och åkte till en större strand. Ligger på gräset i parkdelen i skuggan under enorma, fullvuxna träd. Morgonens bakfylla har lagt sig. Mådde lite extra dåligt då det blev ett antal shottar igår och jag brukar i regel aldrig dricka sprit av den enkla anledning att jag blir för onykter. Det går alldeles för fort att smälla i sig shottar och svårare för mig att kontrollera mängden och onkterheten. Gillar verkligen inte när det smäller till på det sättet. HUUU! Men under de enorma trädkronorna bland fågelsång känns livet fulländat. Det är en skön stämning här. Folk grillar och chillar. Ett gäng kör musik precis i min smak. Skulle för inget byta ut min Coca-Cola till vin här och nu. Jag gillar mina nu och tycker om livet som det är. Enheter är inte glädje för mig även om jag absolut kan ha kul med det med. Men enheter är däremot aldrig avslappning för mig. Avslappning ser jag till att ha inom mig själv. En riktning i tankesättet.

Zen 🧘‍♀️

Varit en skön dag men nu är jag trött. Sömnen blir ju aldrig heller bra när man druckit. Sover sällan mer än ett fåtal timmar en natt efter enheter och kvalitén blir ju dålig även om jag skulle lyckas sova fler timmar än så. Ska ägna kvällen åt lite serier och ta min sömnmedicin redan nu. Det tar ändå ett tag för den att verka och jag däckar inte av den men sömnen infinner sig ändå vanligtvis långt snabbare än vad den gör utan sömnmedicin.

Önskar en fin kväll.
Ser framemot att slippa vakna bakis imorgon.

Hallåj @prinsessa och allihopa 🙂
Bortsett från att jag alltid vaknar bombad i huvudet efter sömnmedicinen är det klart bättre än att vakna med dagenefterångest.
Skönasöndag igen!
Kommer ägna dagen åt vila och ro. Ska ta med lunch och ägna en stund i skuggan under träden vid strandparken som igår, sola lite om jag mäktar med, handla och gärna ta en promenad mot kvällen när det svalnat lite.

Det ska, måste och behöver bli en enhetsfri kväll. Blivit en del här bakåt och nog är nog helt enkelt.

Önskar en fin dag 🥰
Kikar säkert in igen sen.

@Natalia Go förmiddag på Dej och er andra i kaffestugan 🥰 En solig söndag, fri från enheter ligger framför oss. Precis som du skriver Natalia, nog är nog nu. Känner samma som du, midsommar är en förrädisk helg och jag föll för frestelsen även igår 😡 Men en tröst är att den motivation som jag känner nu, har aldrig varit så stark tidigare. Ha en topp söndag och va rädda om Er.

@Källarmannen, nä huuu! Just nu står enheter mig upp i halsen. Just nu är det nog. Blev väldigt tätt med enheter här och när det blivit så pass ofta känner jag förstås att fyfan, inge mer i sommar alls! Känner mig förstås övermotiverad och fast besluten, idag, igår och säkert imorgon med. Men vet också att ett par dagar fram kan det beslutet komma att vackla. Det är inte vad jag vill men är oerhört försiktig med mina tankar just nu för de slår lätt fel hos mig. Om jag tar ett fast beslut om en sommar utan enheter kan det beslutet komma att slå snett hos mig redan i kväll. För mig får det bli en dag i taget med fokus på här, nu, trevliga saker, välmående och energi. Vill inte ägna enheter tankar alls. Startar jag tankar som har med enheter att göra, oavsett om det är att avstå, centreras tankarna ju just tankar om enheter. För mig kan det lätt skena iväg till ett hmmm, om jag skulle dra med killkompisen på middag och några glas vin i eftermiddag, det vore ju himla trevligt. Fan. Faktum är att så fort jag började skriva om det började jag tänka just så. Jag tappade genast fokus från mitt sköna här och nu på min lunch under de enorma trädkronorna till just middag med vin. Du ser. Jag kan inte ens förklara att jag måste vara försiktig med mina tankar innan tanken börjar slå snett. Sjukt eller hur?! Jag tycker det är stört.
Behåller den texten bara för att visa hur lätt det kan slå fel för mig när jag ägnar enheter några tankar alls. Nu måste jag skifta tillbaka fokus till mitt här och nu.

Zen på er! 🧘‍♀️

En skön söndag 🙂
Varit ute större del av dagen. Det har inte varit svårt att undvika enheter idag, känner som sagt att nog är nog. Skulle inte mäktat med nåt sånt ikväll och det är en tacksam känsla då den inte öppnar upp för förhandling. Har varken velat förstöra min närvarande dag med enheter och vill heller inte förstöra energin inför morgondagen. Ska ägna kvällen åt mys med kissarna, serier och lite balkonghäng nu då det går att vistas där igen då solen försvunnit.

Önskar en skön kväll ❤

God morgon godingar 🥰 Kaffe i koppen, jobbet snurrar på och ute skiner solen. Sen får vi se hur det blir i eftermiddag, varningar här på västkusten för åska och skyfall 😳 Ha en fin start på veckan vänner. Ps. Känner mej fortfarande stark och motiverad 🙏