Ja. När jag gick in på android telefonen så fungerade det. Men inte på datorn. Då har jag lärt mig något nytt. Får diskutera det mer med en tekniker. Tack!

Äntligen final😍 Som stolt innehavare av forumets Mellotråd önskar jag alla en trevlig, spännande och mysig kväll framför Tv:n! Själv ska jag ta ett bad. 😂 Bara skojade, jag tar ett bad nu innan finalen börjar och ska titta tillsammans med min hustru och dotter. Det ska bli riktigt kul att se om Tusse håller för favorittrycket.

Kram

@Torn skrev:"Det ska bli riktigt kul att se om Tusse håller för favorittrycket."

Yes! Det gör han 😍 Och Clara kommer på topp 5, och får ett genombrott för sin musik. Hon har tydligen gjort audition för Idol också, men jag minns henne inte. Fast jag ser ALLT med Idol. Också. Hon sjunger inte wow, men låten och låttexten kryper under skinnet på mig.

Kram 🐘

Hej på er Torn och Magnus.
Jag såg att ni hängde här och ville bara egentligen säga hej... jag har följt dig Torn väldigt länge och din början av nykterheten så räkna du upp alla fördelar som jag nyss läste om igen... du är en sann förebild!

Jag var ute och gick med en kompis ikväll och meddela henne att jag inte dricker längre, kändes konstigt men jag var också stolt över mig själv - men läskigt! Att inte veta om man kommer orka hålla detta löfte att förbli nykter.

Magnus du är lärare visst? Jag har läst dina inlägg om hur jobbiga ungarna är... jag ska själv på arbetsintervju på måndag till ett lärarjobb och känner nu lite att puh hur ska detta gå... med nyktert liv och att vara lärare.

Nåja ville bara säga hej mitt i Mellon. 😊❤️

God mellokväll,
Heja Tusse, men Erik Saade var ju helt fantastisk tycker jag. Många bra i år.
(Till dem hör inte arvingarna som faktiskt känns lite töntiga... ) Mina småbarn är förkylda så vi ser på varsitt håll. Men måste säga att jag inte varit så engagerad på många år, tack alla!

@Andrahalvlek skrev:"Yes! Det gör han 😍 Och Clara kommer på topp 5,"

Jag fick rätt! Tusse var så värdig vinnare. Jag tippade i mello-appen, och där fick jag 2/12 rätt. Endast Tusse och Dotter fick jag på rätt platser. Tur att jag inte spelar om pengar 😉

Kram 🐘

@Se klart skrev:"Erik Saade var ju helt fantastisk tycker jag"

Och du fick också rätt! Fast personligen gillade jag Dannys låt mer än Saades låt. Dannys låt fick mig att sittdansa, det är ett bra betyg i min värld.

Kram 🐘

Danny var helt klart bäst därefter Klara Hammarström. Fick 1/12 rätt. Endast Paul Rey som jag satte (han kom sist). Men då tippade jag så som jag önskade att det skulle bli inte som jag trodde det skulle bli. Håller med, bra final och jag har haft en mysig stund med sonen! Nåja, hans fötter åtminstone. De skulle killas.

Kram!

God mellokväll! Mycket retro tyckte vi här hemma. Danny hade lånat friskt av Jamiroquai, Arvingarna körde Material Girl, Eric Saade var ju 90 tals hitten Freed from Desire och Claras tröja såg ut som något som min syster hade på 80-talet. Väldigt roligt att ni kommenterar mellon här!

@Ztark-are Jag tror du tänker på någon annan Magnus (det finns ju fler på forumet). Jag är inte lärare utan är rådgivare här på Alkoholhjälpen. Jag brukar normalt sätt inte vara här på helgen, men gör lite undantag idag eftersom vi precis byggt om och jag behöver se till att allt fungerar. Jag har dock jobbat med ungdomar. Visst kan de vara krävande med all energi och alla känslor, men också väldigt givande att jobba med.

Jag tyckte det var rätt låt som vann! Bra tippat Ah. Tyvärr glömde jag av att sätta några pengar på honom.😅 Saades låt var också bra, och så gillar jag faktiskt Claras låt.

@Ztark-are, vad glad jag blir att ser mig som en förebild!🤗 Just att känna stolthet över sin nykterhet tycker jag är jätteviktigt. När den känslan väl sitter ordentligt så finns det inget som kan få en att vilja börja dricka igen. Förresten, Magnus ovan har du nog blandat ihop med aeromagnus. Men det spelar ingen roll. Magnus gillar säkert också att få ett hej!

Ha det bra allesammans! Kram

Det var rätt låt som vann..Både låten och Tusse var värdiga vinnare..Jag tittade inte på direktsändningen, eftersom jag var hos särbon..Vi har inte helt lätt att alltid välja vad vi ska se på..Han är typiskt manlig, och gillar teknik, action, historia..Jag gillar humor, svenska filmer och dokumentärer..Vi har pratat om 2 tv-apparater..😅..Det är en utmaning att hitta filmer att se ihop..Nu till våren är vi mer ute..Då blir det grillning, trädgård, och annat fix..Då blir tv och film oviktigt..🌱🔥🪵🌺🍃

Ha-ha, det är precis likadant hos oss, fast jag är som din kille då. Sedan så kollar jag inte alls mycket på tv överhuvudtaget förövrigt. Gillar mer att göra saker på ” riktigt”. Frugan kollar på väldigt mycket konstiga serier också, det har även min dotter börjar göra på sistone. Och min son gillar att fiska, som mig. Det är märkligt, men det tycks bli ” sådan far sådan son” och ” sådan mor sådan dotter” hos oss. Jag vet inte om det är bra elller dåligt, men det har bara blivit så helt enkelt.😂

Jobb i dag med, sedan ledigvecka, gött är det.😍

Hello, kollar alltid på mello. Och Tusse, såå bra!👍
Så gött med ledighet. Jag suktar efter påskhelgen! Och semestern i sommar... som aldrig förr. Längtar sååå🌞
Ha en bra dag o ledighet sen! Kram🤗

Halloj VaknaVacker!🤗 Ja ledighet är gött. Just nu vårfixar jag mycket här hemma med klippning av äppelträd, service av cyklar, gräsklippare och båten mm. Bra när man dels tycker det är kul, och dels inte behöver lägga dyra pengar på att låta andra göra det. Jag gillar att göra saker själv.😅
Men till helgen blir det en fisketur.😍

Jag läste att du har det lite jobbigt i ditt förhållande, att din man inte vill förlora dig. ❤️ Men är man som du stark som en björn och nykter och vacker så fixar sig allt i slutändan. Det är väl därför han inte vill förlora dig antar jag. För egen del så har det blivit mycket bättre på den fronten sedan jag blev nykter. Men jag är ju inte nykär längre om man säger så.😂 ”Sängkammardelen” finns det kanske mer att önska av och jag har ruskigt svårt för om frugan har druckit vin pga andedräkten av alkohol. Det är sååå avtändande. Hon får helt enkelt lägga av med alkohol om hon vill ” ha något”😂. Men just sex känns inte så viktigt, vi har fått de barn vi ville ha, och vi bråkar väldigt sällan. Jag är mer än nöjd med det.

Kram 🥰

Jäklar vad mycket jag har fått fixat de senaste dagarna!😅 Har knappt haft tid att kika här i forumet. Servat gräsklipparen, båtmotorn och några cyklar. Storstädat garaget, vedboden och mitt fiskerum och har köpt en ny kompressor.😍 Klippt alla äppleträd mm mm.
Jag märker nu hur stor nytta jag har haft av att varit nykter ganska länge. Förra året vid den här tiden hade jag varit nykter knappt tre månader, och jag minns hur ovant det kändes då att göra sådana sysslor nykter. Nu känns det fullständigt naturligt och jag ägnar inte en tanke åt alkohol. Jag hittade förresten inte en enda gammal glömd gömd ölburk nu.😂 Nu kanske dom äntligen är slut.

Ha det bra! 🤗

@Torn Vilken energi du har! Ja, tänk att så mycket med nykterheten handlar om vanor. Snart är det påsk igen, och att den ”firas” med alkoholfritt i glaset för mig känns helt naturligt. Det bästa med påsken är ju att äldsta dottern kommer hem 😍

Kram 🐘

Hm var precis ute i växthuset o rumstrerade lite, där låg i en stor kruka en halvflaska vin. Tom förstås. Inte jättekul att hitta dessa flaskor, men en bra påminnelse om de bistra tiderna. Ha en fin helg Torn