Det vidare livet.

Moa

Sänder en tanke och hoppas att livet är snällt med dig. Kram!

Ebba

Det går bra utan alkohol och det är helt ärligt bara skönt och inga problem.
Det känns självklart och jag funderar inte så mycket på det.
Att dricka känns ungefär som att jag skulle rulla mig i brännässlor eller lägga händerna på en het platta, det är inget jag vill. Det jag förut sökte skrämmer mig nu och det känns overkligt hur fel jag tänkte och handlade. Jag vill vara vid mina sinnens fulla bruk, tanken på att vara om ens bara en aning berusad känns obehaglig.
Jag är hellre vemodig en fredagskväll än fejkat glad, fånig och påverkad.

Jag räknar inte dagar eftersom att det inte känns bra för mig, det får det mer att kännas som ett lopp utan mål istället för här och nu och så det "bara är."

:)

Moa

Så härligt att se ett livstecken från dig igen! Har funderat mycket på vad som händer i ditt liv och hoppats att allt har varit bra med dig.
Många kramar till dig!

Stingo

Härligt att höra! jag har också funderat på hur du haft det.

steglitsan

Ställer mig i den jublande skaran och hurrar för att du tittade förbi!

Stor kram till dig.

steglitsan

Hur är livet med dig. Har du fått någon vårsol i ansiktet ännu?

Kram

LenaNyman

... har nog fladdrat vidare för att aldrig mer återvända, SL. :'(

Å andra sidan är ju det bara gott och bra och som det ska vara.

Ebba

Vad fina ni är.
Tack!

Jag läser faktiskt på forumet varje dag men skriver aldrig.
Jobbar mycket.
Mår bra.
Allt är inte enkelt men jag är nykter och det är en bra grund att stå på för mig när det svajar och annars också :)

Kram

Fyllbulten

"Nu är alla bekymmer liksom konkreta och skarpa, jag kan inte fly." Det fina är att när skallen börjar klarna kan man börja beta av många bekymmer och då dämpas ångesten. Har gått igenom detta ett flertal gånger... Kanske det är läge att göra en kontroll hos läkare/psykolog om varför du mår som du mår? (Kanske du gjort?) Är det alkoholen som är boven eller har du något annat i botten som trycker? Kram på dig!

Ebba

Jag skulle aldrig palla att jobba på exempelvis ett behandlingshem ditt folk skickas motvilligt av arbetsgivare eller pga att mannen eller frun ställt ultimatum.
Jag är själv alkoholist och känner verkligen igen mig själv i självömkan-träsket.
Det är så mycket lättare att skylla på allt annat än att fatta och känna att man har makten och ansvaret själv.
När man tillslut inser det tycker jag att det blir en lättnad, det är så mycket enklare att förändra sig själv än allt och alla runtomkring.

"jag hade inte tänkt dricka i helgen men sen kom Agnes med en en kall flaska rose och förstörde min nykterhet"
Hahaha.
Gaaaah.

FataMorgana

Förmörkelsen är stark. Är det inte så att vi lite till mans försöker göra om verkligheten? "Om bara inte.." hör man ganska ofta gällande andra saker än alkohol också. Vi bara vill inte se att "så här är det". Och vi lägger en jäkla massa energi på det. "Varför är det så orättvist att mitt syskon kan dricka vin som folk, men inte jag?" Jo, för att så ser verkligheten ut. Acceptera , förändra , ta hjälp eller lev ett liv i dimman med allt vad det innebär. Det är väl det tolvstegsprogrammet går ut på också, antar jag.
Ha en fin helg, Ebba!!/ FM