Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

Re.

☆○●□■♤♡♢♧][}{><|\~`zz vbmåmölgffaatop995431

Antabus idag var det. Du har klarat det förr skrev du.
Önskar dig nykterhet från idag.

anonym11208

Har följt din tråd, men aldrig kommenterat, så nu var det dax tänkte jag. Jag måste säga att jag är beundrad av dig att du är så ärlig i din tråd, men blir samtidigt också lite orolig, jag hoppas att det går bra för dig, och skulle gärna vilja se ett livstecken från dig. Kramar

Drycker

Tack vinärgott!
Har läst en del på forumet, men inte skrivit på ett tag. Har fokuserat på att försöka hålla mig nykter. Det har gått otroligt dåligt för mig i vinter. Har än så länge kvar min anställning, men har blivit av med körkort & bil & hamnat i fyllecell 2 gånger. I e.m är jag kallad till polisen, antagligen för delgivning.
. Vill tacka alla värdefulla medmänniskor härinne, speciellt sisyfos & leverjag. Ge inte upp!

Leverjag

Vad glad jag blir att se ett livstecken från dig! Skulle vilja bara bara kramas. Känns som du behöver kramar... ?

Vad bra att du har kvar jobbet i alla fall. Hur mår du nu? Går du hos någon terapeut? Flera här går i alkholterapi. Det är inte lätt men en dag tror jag att de flesta inser att nu är det nog. Nu fan har alkoholen sabbat mitt liv tillräckligt, liksom.

Hur gick det hos polisen? Vad tänker du nu? Har du börjat utforma ngn plan för dig själv.

Kram
?

Såg ett inlägg från dig häromdagen och blev lite glad över att du fanns här hos oss igen.
Hoppas det har fungerat bättre för dig den sista tiden och att det gick bra hos polisen idag.
Låt det bli en vändning nu. Det går ju faktiskt att sluta.
Vilket jäkla gift alkohol är!

Mattias

Håll hårt i din anställning Drycker,
den räddar iallafall mig ofta ifrån tankarna om alkohol.
Min kärlek till alkohol har blivit ett hat och min värsta fiende,
den ser på mig och skrattar och tar ifrån mig allt jag älskar mest.

Jag liksom du hatar denna mörka vinter,
jag klarade inte sluta dricka med egen vilja.
Antabus var sista utvägen,
men den kan man ju sluta ta om man tar den över eget ansvar.

Varför, varför, varför ska det vara så svårt.

Önskar dig all lycka och ett framtida nyktert liv.

Leverjag

Du gillade filmen. Hur mår du nu? Vad händer i Hjärnkontoret? Finns det ngn som kan stötta dig i din närhet?

Önskar dig allt välmående i världen. Du kan vända ditt liv! Det går! Mod och tro.

Drycker

Hatar också denna vinter. Är oändligt trött på mörker och kyla. Igår fick jag reda på att efter mitt senaste besök i fyllecellen har polisen skickat en lvm anmälan till soc. Blev ngt panikslagen när jag fick den infon. Förutom det så kommer det bli rättegång där jag kommer bli dömd till fängelse. (Fängelse enligt polisen).
Jag förstår ju att jag måste göra ngt för att upphöra med alkoholmissbruket, men har inte lust att delta i en soc utredning. Undrar samtidigt varför det är så omöjligt att lägga av, känns som jag har bestämt mig för att sluta men skjuter upp det hela tiden.
Jag fortsätter att skriva om hur det går med utredningen (tror inte jag blir omhändertagen, men slipper nog inte ifrån utredning av soc).
Tack för kramar leverjag! Försöker föreställa mig de irl♡

Kanske kan du se en utredning som en möjlighet att reda ut varför du fortsätter att dricka trots att du bestämt dig för att sluta. Och som hjälp att sluta. Du skriver att du skjuter upp slutandet och det var väl det jag gjorde också. Man är verkligen inte vid sina sinnens fulla bruk när man dricker. Det vet vi alla härinne.

Det känns också som att du medvetet lät bli att ta antabus för att kunna dricka. Du kanske behöver extra stöd i början i alla fall. Så att du kommer ur den värsta tiden. Eller inte stöd... Kontroll kanske. Jag hade nog inte grejat det utan min sambo. Men det var helt enkelt inte möjligt att fortsätta längre... Det betyder ju inte att det var lätt att sluta... Det var nära, nära att jag fortsatte. Sen när man har hållit upp en längre tid så tar man bättre beslut. Det är lättare att stå emot.

Hur går det med jobbet? Som Mattias skriver, håll hårt i ditt jobb. Har du stöd omkring dig? Hoppas verkligen att du ska lyckas den här gången. Tänk om du skulle tvinga dig själv att skriva dagbok härinne. Ibland har vi lättare att se när andra är på väg åt fel håll än vi själva. Skriver man så är man åtminstone lite mer medveten om sina planer.

Jag borde ha skrivit mycket tidigare så mycket kan jag säga. Och när det inte går bra då drar jag mig för att skriva. Har tvingat mig sjölv, men skjuter gärna upp det några dagar. Jag tycker att du är modig som skriver härinne och det du skriver är ju precis så här vidrigt och eländigt som det kan bli när man inte lyckas stoppa. Kanske skulle du vara hjälpt av att skriva oftare.

Hoppas du kan förlåta dig själv så att du får kraft att ta dig ur drickandet. Och att du får det stöd du behöver. Tror du behöver stöd faktiskt!

Lycka till! Och massor av cyberkramar!

Drycker

Ja, man undrar ju vad som krävs för att sluta. Jag har inget stöd längre eftersom mottagningen jag gick till valde att avsluta mitt ärende för ngra veckor sen. Anledningen var att jag inte skötte medicineringen (med antabus). Sist jag tog medicinen drack jag & fick en kraftig antabusreaktion så det är väl förståligt att de vägrade dela ut mera. Har en tid hos soc nästa vecka, det är säkert en möjlighet, men jag undrar vad de har att erbjuda som är effektivare än antabus? Jag kommer anteckna deras förslag, kan vara intressant om ngn mer än jag undrar.
Gick och la mig nykter igårkväll, väldigt glad över det idag, även fast det var nära att jag tog en sväng in på bolaget igår.
Tack för kramar Sisyfos (strongt av dig att hålla dig nykter, det är inte lätt, som sagt..)

Drycker

Är orolig för vad som händer med bl a jobb efter rättegången. Läste i ngn lokaltidning om en man dömd för liknande brott som jag kommer bli dömd för. Artikeln handlade inte om ngt speciellt annat, bara info om vilka brott, ålder, kön & bostadsort på den dömde. Av vad jag förstod så fick han en massa böter. Scenariot att domen blir publicerad känns jobbigare än alla andra konsekvenser, lite stört kanske, men så känns det.
Har förövrigt inte klarat av att hålla mig nykter. Gick tillochmed upp tidigt imorse för att dricka upp resten av vodkan.& Har massa saker att göra idag så det är helt idiotiskt.
Önskar att min känsla för moral var lika stor som hos E som skrivit här på forumet. Fast den kanske går att förbättra?

Leverjag

Förstår att det är jobbigt. Men det är på allvar och riktigt farligt det du gjort. Det blir konsekvenser. Jag är mest rädd för att du inte har ett eget inre beslut och motivation att sluta dricka. Du verkar vara helt slav under alkoholen. Jag tror verkligen du behöver hitta en egen vilja att på riktigt förändra dina vanor och få stöd på vägen. Skulle samtalsterapi som går ut på att hitta din motivation i livet kunna vara något för dig? Ta chansen när du pratar med soc. Fråga om möjligheter att få hjälp och alkoholterapi. Du behöver ett helt program tror jag med samtal, kanske hypnos och medicin mm under lång tid.
Varför kasta bort fler dagar? När säger du stopp?
Kram

Vad är det som känns så jobbigt med att domen blir publicerad? Är det att det blir svart på vitt att du inte kan hantera alkohol? Att du är alkoholist? Eller att du blir avslöjad? Att det blir officiellt? Vet någon annan om dina problem nu, mer än vi härinne?

Man tar verkligen världens sämsta beslut med alkohol i huvudet. Du, liksom jag själv, verkar ha hyfsat lätt att förlåta oss själva. Kanske hade varit bättre med lite mer moral för oss båda. Vad jag menar är mest att vi inte förgås av ångest. Har mer oro för avslöjandet. Jag kan såklart ha helt fel i det - för det finns säkert ångest... Men jag fick en liten sån känsla nör jag läste E:s inlägg, jag också - att vi var olika på nåt sätt.

Tror som Leverjag att du har svårt att klara av det här själv. Kan du försöka vara lite ärlig på soc-mötet? Ärlig i att du verkligen har ambitionen att sluta, men att det inte fungerar. Att du inte klarar det utan hjälp. För du gör ju inte det. Ett par dar, sen börjar du om. Dricker på antabus...
Det verkar helt ohållbart. Och vodka hemma... Häll ut! Om du menar allvar med att hålla dig nykter. Häll ut skiten!
AA jag minns inte om du prövat det? Läs Freddies inlägg annars.
Jag hoppas att du kan få en plats på ett behandlingshem. Vad vill du själv? Hur ska du kunna sluta? Tänker att du bör ha en plan på soc-mötet, så att du beskriver svårigheterna utan att släta över. Ta din text på forumet till hjälp kanske. Vad säger din arbetsgivare förresten?
Önskar så att du får ordning på allt.

Drycker

För era kloka svar. Vid självrannsakning måste jag erkänna att du har rätt sisyfos, en publicering skulle leda till mer ångest än brotten som är begågna. Det kan också bero på att det inte är någon olycka eller personskada inblandad, det hade känts som en total mardröm däremot.
Bra tips när det gäller soc. Jag själv har få ideer om vad som skulle vara effektivt, tyvärr. Men vara ärlig är kanske framgångsrikt, jag har bara ingen lust med någon utredning. (Nu blir det ju lvm om jag inte samarbetar, så det är väl bara att delta)
AA var länge sen nu, Eftersom jag druckit så mkt. Läste Freddies inlägg & blev glad att det gick så bra.
Samtalsterapi har jag aldrig varit på. Vet inte om jag skulle vara bra på det, kommer bara att tänka på olika serier, psykologen i sopranos t.ex :) så visst, inlåst nånstans är väl effektivaste om inget annat fungerar.

Jojje

Har läst din tråd och alla bravader. Hur går det nu?
Att kämpa mot detta jäkla sug och tro att man kanske kan dricka någon gång ibland är så sjukt svårt! Hoppas att det går bra och att Du har kvar jobbet. Varma kramar

Drycker

Mötet gick bra. Jag var helt ärlig, men neutral, jag bad alltså inte om plats på behandlingshem, och soc tjejjen föreslog inte det heller. Hon nämde ngt stödboende, kbt & samtal. Men soc gör färdigt deras solutredning innan de fattar beslut & nästa steg är en asi bedömning.
Sen har tingsrätten begärt en särskild personutredning av frivården. & jag som hatar utredningar. har än så länge inte hört ngt från dem.
Förra veckan var lite katastrof, jag fick värre & värre abstinens, har mått dåligt & orkade nästan inte göra ngt. Så jag har haft en avgiftningshelg. Köpte b vitamin & har druckit massa te & mått bedrövligt.
Känns bättre nu iallafall, men alkoholsuget är massivt.

Leverjag

Bra kämpat! Hur ser strategin ut för att hålla i nu? Det blir lättare med suget med tiden men du måste verkligen vilja själv. Det är sjukt jobbigt när hjärnan talar om för en hela tiden att det enda som får oss att må bra är det som gjort att vi mår fördjävligt.

Tycker fortfarande att du ska ta all hjälp du kan få och be om det. Vad kan du förlora på det, liksom?
Kram och styrka!