Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Leverjag

Hur gick det till?

Om du backar tillbaka innan, vad var det som gjorde att du hamnade i den situationen igen? Vad hade du för tankar och känslor innan du började dricka, minns du?

Kom igen. Fortsätt kämpa. Du måste ju få ordning på drickandet och du kan inte hålla på att köra onykter. Om du måste dricka, se till att du inte har möjlighet att köra innan. Det måste du!!!

Det är absolut inte ok att köra full! Tänk om du nästa gång har ihjäl någon! Skadar någon annan för resten av livet? Ett barn, en tonåring, en mamma, en pappa?

Vaf är det som gör att du så gärna vill dricka och tillåter dig att göra det? Du vet att jag vill att du ska lyckas....

Styrka önskar jag dig att förändra det du vill och kan förändra!

Kanske, kanske ändå så kan det här bli den vändning som du behöver. Önskar dig så att det här blir det som kan hjälpa till att få ordning på drickandet. Du lyckas ju hålla dig nykter i perioder. Finns det nåt intervall i återfallen, nåt som utlöser det? Många frågor blev det. Hoppas du mår ok.

Drycker

Torska för rattfylla är nog det effektivaste sättet att begå socialt självmord. Kommer antagligen bli av med jobbet om det blir känt, toleransen är inte hög vid den typen av brott. Sen kan jag inte ta mig till jobbet utan bil, vet fortfarande inte hur jag ska lösa den biten.
Hur det gick till är en speciell historia, med en liftare inblandad. Vet inte om jag vågar skriva mer.
Poliserna tog upp socialtjänst & behandling, själv trodde jag aldrig att jag skulle ta missbruket till den nivån. Men det har jag gjort & förhoppningsvis leder det till förändring, Även fast allt känns nattsvart just nu.

Om jag skött medicineringen ordentligt skulle det aldrig hänt, sen fick jag ett alkoholsug som jag inte kunde hantera i kombination med flera riktigt värdelösa beslut. Så nu är det bara vänta på provsvaren.

Leverjag

Hur är det nu?

Jag lider med dig som ställer till med dåligheter när du dricker och önskar såå att du lyckas med att få kontrollen över dig, ditt begär och dina handlingar.

Ge inte upp. Jag är säker på att du lyckas till slut. Vad händer nu?

Godnattkram

Drycker

Gott nytt år!
Bästa vilja, sisyfos & leverjag, tack för era inlägg. Skrattar lite åt min inledning #207 nu i efterhand, låter lite ologiskt. Har varit konstant orolig hela veckan, inte hört ett ljud från polismyndigheten, de har däremot fortfarande min bilnyckel. Vet inte om tystnaden är ett bra eller dåligt tecken men eftersom det togs blodprov har jag ingen aning om promillehalten. Är säker på att det inte handlar om grov rattfylla.
Tyvärr blir jag kreativ när jag är packad & hittar på allt möjligt.
Tack för att ni finns alla bra personer här inne & hoppas ni får en fin alkoholfri nyårsafton! Må 2016 bli ett år med förnyelse ( det kan inte bli sämre än skitåret 2015 iallafall).

Drycker

Apropå alkoholfritt har jag första gången någonsin handlat massor med alkoholfria grejer på bolaget. Kände mig nästan nervös & som att folk tittade konstigt. Nu ska det bli ett alkoholfritt nyårsfirande!

Skönt att du verkar hämta dig!
A-fritt är inte så dumt ändå. Jag skäms inte ett dugg på bolaget längre. A-fritt gör mig lite stolt, känns moget på nåt vid. Köper i och för sig mest i vanliga affärer och det är så skönt att alltid kunna få tag på och att slippa bolagets öppettider. Prisskillnaderna på a-fritt är dock enorma mellan olika affärer och bolaget är absolut inte billigast.
Önskar dig ett gott nytt år!

Drycker

Gott nytt år sisyfos!
Det var en utmaning att gå förbi all sprit utan att handla, försökte komma ihåg tips som andra har delat med sig av, köpte sanbitter som jag tror ngn har rekommenderat. Det blev en hyffsat god drink om man tillsatte pressad citron & is. Jag drack hela kvällen, den ena champagne flaskan efter den andra, precis som om det var alkohol. Kul känsla att det inte ledde till katastrof efter tag + det var barn närvarande &så så det kändes helt rätt att inte dricka ngt. Notan för kalaset var ju &så mindre ångestladdat + att det inte gick att bjuda nån, ingen annan var intresserad.
Har ett nyårsminne där det blev fullständig katastrof då jag & värden för festen blev alldeles för fulla på champagne. När läget redan var ansträngt ( hans fru & andra gäster etc) kom vi på att hans granne hade en dunk hembränt & att vi kan väl kila dit & se ifall han är hemma. Den kombon gav också upphov till den värsta bakfyllan jag haft.
Nåja igår på väg hem konstaterade jag att det inte finns några nackdelar med alkoholfria alternativ från bolaget.

Ebba

Jag fick ett stort leende av att läsa om din nyårsafton.

Vad skönt och vad skönt för barnen att det fanns en nykter vuxen med i firandet.

Så himla värd är du att börja 2016 utan baksmälla.

viktor97

vet ej om detta är rätt tråd, men skit samma. jag sitter här i soffan, bakfull så in i helvete, efter nyårsafton, precis som dom flesta unga män så tycker jag om att dricka mig berusad, detta började ungefär när jag var 15, då drack jag kanske med polarna varannan månad, nu ligger det på 1-2 gånger i veckan. jag har länge velat sluta dricka över huvudtaget, men när fredagen kommer och polarna ska ut så blir det så jävla svårt att motstå, även fast man svurit på bakfyllan mer än en gång att man fan aldrig ska dricka igen. jag har svårt att dricka rimliga mängder, vi är två i gänget som alltid dricker mest. jag märker med tiden att min tolerans mot alkohol blir större specielt det senaste halvåret. igår drack jag uppemot 15-20 starköl och kommer inte ihåg tolvslaget överhuvudtaget. jag vill inte trappa ner! jag vill sluta dricka helt, finns det någon som känner igen sig? vad ska jag göra?

Drycker

Min spontana reaktion är att vad bra att du reflekterar över ditt drickande och riktigt strongt att söka stöttning här! Alkoholhjälpen har ett program man kan delta i, ingår feedback från utbildad personal t.ex. Nu senast har jag själv tagit hjälp av antabus och AA. Jag kan varmt rekommendera båda som hjälp att hålla sig nykter när enbart egna viljan inte räcker.
Sen innehåller forumet så många erfarna kloka personer. Jag föreslår därför att du startar en egen tråd så det blir lättare att följa och stötta dig på vägen.
& Jag känner verkligen igen mig, men det tog så mkt längre tid innan jag reflekterade kring alkoholen som du gör nu! Kämpa på viktor97!!

Leverjag

God fortsättning Drycker!

Hoppas detta år blir bra för dig! Härligt att du var nykter och närvarande. Hur går det nu med bil och jobb? Kan du resa på annat sätt? Ta fram cykeln? Många här som cyklar året runt till och från jobb som ligger mer än 2 mil bort. Gratis motion också! :-)

Kram

Drycker

Leverjag!
Önskar dig &så ett bra 2016, må det bli ett förändringens år! (Förhoppningsvis till det bättre då..)
Jag är ju ärlig med det jag skriver här, det är ju syftet, att kunna se tillbaka & påminnas om hur det var.
Därför ska erkännas att jag tillbringat även denna lördag natt på polisstationen. Inatt fick jag lite mer info än sist & Provtagning, delgivning etc tar tid. tills det är klart behåller man körkort & kan transportera sig med bil om man vill. Man kan bara spekulera i vad konsekvenserna blir, kommer antagligen sluta, eller börja med att jag faktiskt får plocka fram cykeln. Hoppas på en varm vårvinter med ingen snö. Jag har förresten återtagit kontakten med beroendecentrum, ska dit imorgon & ta antabus. Skulle tagit en dos i fredags men missade. Denna vecka: AA & nykterhet (ska hålla mig nykter!)

Leverjag

Hur känns din motivation nu? Det praktiska löser sig och jag hoppas verkligen ditt missbruk gör det också. Vad kan du fylla din vardag med istället för A? Vad får dig att dricka egentligen? Livsleda, uttråkning, ensamhet, spänning, depression, vana, barndomsdemoner...?

Hoppas du hittar roten till det onda och nu är rädd om dig.
Kram

Drycker

Kommer inte ihåg vad jag har skrivit. Hoppas jag inte har skrivit i ngn annans tråd. Det är annars bra med lite ångest, sponsrar nykterheten. :)

Kan du få nån annan hjälp tror du? Inlagd nån period? Känns som att det just nu är extremt svårt för dig att bryta på egen hand. Å sen vill jag tillägga att du är fantastisk som skriver här i din kamp och inte ger upp.