Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

Nu har jag tagit den! Antabus alltså, hoppas nu bara att jag är nykter. Det har gått rätt många timmar, men promillehalten var hög. Det visar sig om ngra minuter..

Leverjag

Drycker,

Glad att du skriver och glad att du försöker bli nykter men väldigt orolig när jag läser hur du misshandlar dig och utsätter dig för farliga situationer. Känns nästan som du vill ta livet av dig eller jag vet inte vad du gör...
Är du inte rädd för farlig abstinens? Du vet att det är skadligt med abstinens om man druckit mycket och länge?

Hur gick det med antabus? Fick du reaktion? Tycker fortfarande att du ska kontakta en beroendemottagning och få all hjälp du kan få. Ring alkohollinjen. Finns nr på startsidan.

Var rädd om dig och lycka till!

Drycker

Nej det gick bra. Kom på det lite försent bara. Jag har kontakt med b.c. har inte hört nåt från de på en vecka + att jag inte får antabus längre så jag känner mig desperat. Desperat är iochförsig en bra känsla i det här läget, så jag hämtade ut egen.

Leverjag

Ok.

Men du behöver väl en plan med samtal, kbt och annat som kan ge bättre stöd. Vad har de erbjudit dig mer än antabus? Har du sagt att du dricker på dem? Tycker du ska byta om du inte får hjälp.
Vad kan få dig så motiverad att du lägger av? Har du funderat på det? Vad skulle du vilja göra i livet? Hur skulle du vilja ha det. Du vet att allt är möjligt och att alla kan utvecklas och förändras, väl?

Drycker

De har nog inte behandling i terapiform, utan mer medicinsk, har inte blivit erbjuden nåt annat. Annars har jag varit ärlig med hur mkt jag dricker & förstår att antabusen sattes ut.
Det enda jag kan tänka på nu är att hålla mig nykter. Dag ett idag faktiskt.

Jag är också orolig för dig och tänker att du kanske behöver bättre stöd. Konstigt att bara dra in medicinen och inte ha nåt alternativ. Glad att du tar nya tag. Könns så illa att du misshandlar dig själv så mycket. Ta hand om dig nu. Det är verkligen dags att bestämma dig. Undrar vad som händer dag 3? Varför är det så lätt att börja om då? Tycker du ska hoppa över dag 3. Håll i och håll ut nu.

Drycker

Tack för din reflektion! Har tänkt på det & planen är att medicinera bort dag 3 med antabus. Har tänkt ta nästa dos ikväll. Har inte ringt b.c ännu och har inte hört nåt från dem. Ingen annan plan ännu såvitt jag vet.

Drycker

Har förresten ännu svårare att röra mig idag, ont överallt. Ångrar mig verkligen. Men jag ska anteckna när jag tar antabus sen. Ska ha en dag 2 &så.

Leverjag

Bra, drycker.

Vi följer dig och hoppas verkligen du bestämmer dig för att ta dig igenom abstinensen och suget. Tråkigt med skadorna. Hoppas att det inte är allvarligt. Gå och kolla om det inte blir bättre närmaste dagarna. De kanske påminner dig om hur det blir när du dricker. Har du någon du kan prata med och umgås med utan alkohol?

Håll ut nu!

Drycker

Hej! Fick till en dag 2 igår, tog antabus på e.m sen plågade jag mig igenom lång promenad, tog tabletter & somnade.
Kommer inte att dricka idag, kommer få en kraftig reaktion isåfall + att jag ska ta mera antabus sen. Jag har en del jobb framför mig när det gäller att återskapa kontakter/ relationer, lite klassiskt, har nog mer & mer tyckt att folk är ett hinder mellan mig & alkoholen. Känns ändå inte omöjligt, om jag håller mig nykter.
Tack forumvänner, önskar er en fin dag ute i solen!

Drycker

Tog en tredje dos antabus idag, 600 mg. Det måste ju räcka ett tag, Fick en stark impuls att dricka upp en öl som jag hittade gömd i ett skåp, så jag insåg att jag behöver ngt mer för att hålla nykterheten. Det har jag ju insett förut, men den här veckan ska jag verkligen göra ngt åt det. Återkommer när jag lyckats.

Leverjag

Vad bra. Promenader gör verkligen mer gott än man tror och först märker. Det låter som du har en bestämd vilja nu. Du klarar det om du tänker efter innan. Finns många kloka människor som lärt sig att lägga in tid för eftertanke och innan beslut eller svar. Kan vara bra att ha en rutin/regel som hjälper med impulser.
Det där med doser av Antabus vet jag inget om. Är inte antabus jobbigt för leverja och blir extra tufft om kroppen också jobbar med alkohohol.
Ta kontakt med VC om bc inte funkar. Många läkare är mer medvetna idag och inte minst efter senaste rapporterna i läkarforum. Be om remiss till beroendemottagning så du får sätta en plan som ger dig bäst stöd. Och AA är nog väldigt bra!

Härligt att du är på G! Styrkekramar ?

Drycker

Har varit nykter 1 vecka! Det är rekord sen juli, då var jag nykter 2 veckor i sträck!
Jag har ju kommit till insikt om att jag inte kommer fixa det här själv. Med "det här" alltså att hålla mig nykter. Jag var på AA möte i förrgår, det kändes bra, om jag ska bibehålla nykterheten så måste jag gå dit & jag måste fortsätta med antabus. ( är lite skillnad på att veta & att inse )Har ett till möte ikväll. Känns lite som mina försök att få hjälp inom vården har failat (det är trots allt helt lagligt att supa ner sig). Har slarvat med antabus vilket gör mig nervös, men ska komma ihåg att den sen:)
Tack Leverjag, hoppas det går bra för dig &så!

Leverjag

Vad bra att du tar hjälp att hålla dig nykter.

Glad jag blir att du kommit så långt nu! Slarva inte med Antabusen. Ställ återkommande påminnelser i mobilen när du vet att du tar dem, kanske är något? Ge dig en ganska lång tid nu så du hinner hitta lite nya vanor och bli av med det värsta suget.

Tänker att det kan sluta väldigt illa annars för dig och det vill jag inte. Men botten hittar vi bara själva.

Fortsatt nyktert här även om hjärnan kopplar ihop en del situationer med alkohol som skapar sug. Men sug går över och det finns saker som hjälper att undvika att få sug och låta det passera snabbt. Så det är bara att bita i och fortsätta öva... :-)

Styrkekram

Drycker

Ja, att det är så svårt. Jag tog antabus igårkväll men även fast jag varit beslutsam så kretsade tankarna hela tiden runt en öl jag hittade gömd hemma. Det var nog tack vare aa mötet igår som jag drack antabus istället.

Drycker

Såg att du funderar på att gå på ett AA möte. Själv går jag 2 ggr i veckan, Det är ett bra stöd när enbart antabus inte räcker & speciellt när man håller i behandlingen själv. Varje gång jag ska ta medicinen så har jag en överläggning med mig själv om att jag bestämt mig för att vara nykter. Förra veckan hoppade jag över men tog antabusen efter mötet eftersom jag blev påmind om att jag faktiskt var färdig med alkoholen.
Har inte varit hemma sen i torsdags, kom att tänka på att ölen står kvar, tänk om jag omedvetet planerat det så för att jag vet att jag har svårt att hälla ut när jag väl står där med ölen i handen.
Ska försöka mobilisera mig ikväll efter mötet.

Leverjag

Så glad att du är kvar och att du kämpar mot beroendet. Tror också att AA hjälper när förhandlingar börjar i beroende hjärnan...

Stora kramar. God jul ❤️

Drycker

Har efter 2 veckors nykterhet fått ett "återfall" inatt & åkt dit för rattfylla. Startade tråden för ett halvår sen & dagen efter blåste jag positivt. Det här var helt förutsägbart. & ändå har jag ställt till det. Känns just nu helt overkligt samt att jag har en hel del problemlösning att klara av närmaste timmarna. Återkommer ikväll när jag fått provresultaten.