Hej, vet inte om jag kan få hjälp här. Jag började dricka när jag var 17, har många gånger slutat med minnesluckor o nerspydda kläder. I vissa perioder drack jag varje dag, för att sen ta 1 månads avbrott. Är 29, när jag var 23 fick jag en grav psykisk diagnos. Vilken jag behandlas för, med medicinering och terapisamtal. Förra veckan drack jag Tisdag, Onsdag, Torsdag, Lördag. Denna veckan söp jag mig full i Tisdags så att jag fick minnesluckor och spydde. Jag dricker nästan alltid ensam, så det blir väl inte så mycket konsekvenser av det, mer än några skumma facebook konversationer och emejl som jag får läsa dagen efter för att se vad jag verkligen skrev, då jag inte kommer ihåg dom.

Känner att det är mina psykiska besvär som får mig att dricka dock, alternativet känns alltid så mycket värre. Jag har en konstant katastrofkänsla, och då tar jag till alkoholen. Dagen efter blir mina psykiska besvär vanligtvis hemskt mycket värre och jag är "ur action" hela dagen och kan inte göra nånting. Skulle vilja kunna dricka bara på Fredagen helst, o inte alls lika mycket. Jag dricker vanligtvis 4-5 starköl och 4-5 groggar när jag dricker. Ofta tar jag en enstaka öl någon dag i mellan. Vet i nuläget att alkoholen kommer ta död på mig, men det verkar svårt o få det under kontroll ändå. Jag bryr mig om min hälsa i övrigt och tar god hand om mig. Var hos läkaren för ett tag sen och tog lever prover, vilka va fina. Har sen dess druckit ännu mer. Läkaren föreslog en medicin som heter campral som ska minska suget i mellan gångerna, men vill helst kunna dra ner på det själv. Mina näromstående är även de mycket oroliga över mitt drickande.

Trots att jag spydde och fick minnesluckor i Tisdags gick jag idag och köpte mera öl för resten av veckan och jag känner suget börjar komma tillbaka.

Borgward

Ursäkta, men vill du verkligen bli frisk och nykter?

Andreas

Höll mig nykter i nästan 1 vecka igen. Fast kändes så jäkla tråkigt o inte dricka en fredagskväll. Så tog 2 öl, och 3 timmar bara flög förbi, snackade med folk online. Och det bästa är att jag inte vaknar bakfull imorgon. Nu ska jag klara 1 vecka till minst innan ja dricker igen. När jag snackade med min terapeut för länge sedan frågade han mig vad jag tyckte var ok o dricka o vad mitt mål va, och då sa ja att dricka på helgen bara och inte i lika stora mängder.

Andreas

Känns så jävla tråkigt o inte dricka bara, känner mig typ deprimerad. Men kanske e de bara vad hjärnan gör för o få mig att dricka, aja har varit nykter i 1 vecka igen på fredag, har 2 öl i kylen som väntar på mig o de blir ja typ full på då min alkoholtolerans har gått ner.

Den där tristessen är nog en del av hjärnans belöningssystem för att få dig att dricka igen. Häll ut skiten du har i kylen. Håll dig sysselsatt med något så tiden går. Var envis och tänk på all skit alkoholen ställer till med när du får alkoholsug.

Andreas

Drack 2 öl och 2 små whiskys i fredags, får väl räknas som måttlighet. Mår skit nu, vill bara dricka igen nu när alla gått o lagt sig. Måttlighet är fan inte lätt.

Nickenyfiken

Jag har aldrig sett mig ha problem med alkoholen. Lite mer vin på sommaren och på fester. Dock har jag ibland svårt att sluta när jag väl börjar. I juli kraschade jag och gick in i den berömda väggen. Det fanns inga läkare på vårdcentralen men jag fick utskrivet citalopram. Jag trodde verkligen att det skulle gå bra. Jag började känna mig bättre. I helgen hade vi gårdsfest. Men festen blev väldigt blöt och jag känner nästan som om jag hade tagit någon drog för jag har helt blackout. Jag har fått saker berättat som jag inte huvudtaget kommer ihåg. Det är beteende som inte är ok så Jag ser mig nu ha alkoholproblem. Men vet inte om detta är rätt väg att gå?

Kvaddad

Kan mycket väl vara kombon av SSRI och alkohol dom ger den effekten.
Ibland går det bra och ibland slocknar lyset helt.
Tycker du skall tala med din läkare.

Andreas

Verkar klara mig att vänta till fredag igen, men det blir nog ingen alkohol denna helgen då jag har maginfluensa. Var riktigt svårt i Söndags och Måndags kväll men stod emot och därefter har ja inte kännt nåt sug. Detta forum va nog precis vad jag behövde, med nån bok, det finns så mycket alkohol reklam i samhället så det e bra med en sida på det motsatta.

Andreas

Fan, hade inte juice till maten som ja brukar dricka så det blev en öl istället, o sen en vodka shot på det. Inte så farligt men hade inte tänkt o dricka idag.

Andreas

Fan, drog dit igen i Fredags. Började dricka hemma, drack 3 öl o lite whiskey, sen bestämde ja mig för o gå till puben. Där trodde ja att ja drack två öl, ser senare att ja druckit 3 öl o nånting för 90 spänn. Vet inte vad det kan vara. Dan därefter när ja går ut ser jag en arg lapp på dörren från någon som fått städa upp spyor utanför porten. Sån jävla ångest nu och är skitoroad över att hyresvärden ska få reda på att de va ja o ja ska bli vräkt. Inte bra, ja borde kanske aldrig dricka mer. Fast jag antar att de skulle behöva dna för o bevisa att de va ja. Sån jävla ångest! fy fan. Man får tydligen aldrig koppla av o tro allt e lungt me alkoholen. Vet inte vad ja ska göra.

answe77

Vad är ditt mål med alkoholen? Att kunna dricks måttligt som alla andra? Kan jag gå i god för att det kommer att bli oerhört svårt då man en gång i tiden nästan aldrig klarat av måttlighet och att sluta dricka i tid. Ursäkta att jag undrar men känner du att du kunnat kontrollera A någorlunda ok sista året tex? Jag talar så klart bara för egen del men jag har försökt i många år att klara av måttlighet. Har alltid slutat med att det blir för mycket ytterligare en gång. Jag kom till insikt att jag inte kunde ha som mål att kontrollera drickandet utan vara tvungen att sluta helt. Än så länge går det bra och livet fungerar bättre än på länge utan A. Ville bara ge dig min dåliga erfarenhet av romantiseringen av att dricka och att tro mig kunna dricka måttligt. Hoppas verkligen du lyckas bättre än mig om ditt mål är måttlighet. Kämpa på!

Andreas

Jo jag behöver nog provoceras. Har ändå druckit måttligt nu i 2 månader och lyckats med det. Men vet inte om jag ska dricka mer, just nu hoppas ja bara ja inte blir vräkt. Men att hyresvärden tar dna prov för o lista ut vem det var e de nog bara min paranoida hjärna som tror på.

answe77

Tycker också det verkar långsökt att de sätter dig på DNA för en spya. Se det här som en nystart mot någonting bättre. Mot ditt mål o den du vill vara. Bara du avgör detta.

Ja, tror DNA prov är betydligt mer komplicerat och dyrt än att en hyresvärd skulle anvönda det för att kolla vem som inte städat efter sig och inte blir du vräkt för en spya heller... Det är en komplicerad process att vräka folk, så det ska mycket till. Eller bor du i andra hand? Så nu kan du koppla bort det och fokusera på hur du ska komma tillrätta med ditt drickande.

Andreas

Ok tack, ja får fokusera på mitt drickande istället.

Andreas

Ok, spyan e borta mestadels, luktar bara lite. Slet ner lapparna på dörrarna idag, tror en granne i tvättstugan såg mig, fast vet inte om hon bor i mitt hus. Det värsta som kunde hända e att mina föräldrar får reda på det, så jag hoppas det inte kommer upp mer lappar på dörren. Fy fan, ska inte dricka på bra länge, tar nykterhet på obestämd tid.

Andreas

Inte värt all den här ångesten o oron. Svettades så mycket på gymmet och var så paranoid efter att ja dratt ner de där lapparna så ja inte kunde träna. För att inte tänka på om ja träffar grannarna i trappuppgången.