Hej, vet inte om jag kan få hjälp här. Jag började dricka när jag var 17, har många gånger slutat med minnesluckor o nerspydda kläder. I vissa perioder drack jag varje dag, för att sen ta 1 månads avbrott. Är 29, när jag var 23 fick jag en grav psykisk diagnos. Vilken jag behandlas för, med medicinering och terapisamtal. Förra veckan drack jag Tisdag, Onsdag, Torsdag, Lördag. Denna veckan söp jag mig full i Tisdags så att jag fick minnesluckor och spydde. Jag dricker nästan alltid ensam, så det blir väl inte så mycket konsekvenser av det, mer än några skumma facebook konversationer och emejl som jag får läsa dagen efter för att se vad jag verkligen skrev, då jag inte kommer ihåg dom.

Känner att det är mina psykiska besvär som får mig att dricka dock, alternativet känns alltid så mycket värre. Jag har en konstant katastrofkänsla, och då tar jag till alkoholen. Dagen efter blir mina psykiska besvär vanligtvis hemskt mycket värre och jag är "ur action" hela dagen och kan inte göra nånting. Skulle vilja kunna dricka bara på Fredagen helst, o inte alls lika mycket. Jag dricker vanligtvis 4-5 starköl och 4-5 groggar när jag dricker. Ofta tar jag en enstaka öl någon dag i mellan. Vet i nuläget att alkoholen kommer ta död på mig, men det verkar svårt o få det under kontroll ändå. Jag bryr mig om min hälsa i övrigt och tar god hand om mig. Var hos läkaren för ett tag sen och tog lever prover, vilka va fina. Har sen dess druckit ännu mer. Läkaren föreslog en medicin som heter campral som ska minska suget i mellan gångerna, men vill helst kunna dra ner på det själv. Mina näromstående är även de mycket oroliga över mitt drickande.

Trots att jag spydde och fick minnesluckor i Tisdags gick jag idag och köpte mera öl för resten av veckan och jag känner suget börjar komma tillbaka.

Andreas

Det tar emot mig att skriva det, men jag drack igår. 1 öl, 2 vodka me läsk o 1 whisky. Tror inte det var tillräckligt för o bli bakfull. Nej nu tar jag en vit helg till. Får passa mig så ja inte ramlar tillbaka i gamla spår, brukade dricka mycket tisdagar o fredagar. Men det var sprit kvar i flaskorna iallafall, så ja drack inte tills det var slut som ja så ofta brukade.

harrim

Ett snedsteg här och där är inte hela världen, tycker jag. Det viktiga är att vi håller riktningen och den totala alkoholkonsumtionen inte är för hög. Kan du hitta på något att göra på tisdagar och fredagar ifall de är speciellt känsliga för dig?

Andreas

Japp klarade helgen utan a, mer än nån 2.25% cider, har haft annat att tänka på.

Andreas

Drack igår, hade köpt 3 starköl och drack upp dom allihopa. Inte tillräckligt för en bakfylla och innan det hade jag varit nykter i 10 dagar. Tänkte att jag skulle sluta efter första och kände inget sug efter mer, men sen satt vi och kollade på en dvd med mycket alkholromantik och jag tror jag påverkades av den. Men jo som någon sa man får väl räkna nyktra dagar istället.

Andreas

Drack 3 glas whisky igår. Var sugen på Tisdagen redan som vanligt men mådde inte bra då så det blev Onsdagen istället. Ingen bakfylla. Ska på konsert på Lördag, hundfri, så då hade ja tänkt o festa. Får bara passa mig så det inte spårar ut.

Li-Lo

Du har många funderingar kring ditt drickande, just nu så lockar både drickandet och nykterheten av olika skäl. Vissa trivs bäst med att leva helt alkoholfria och andra stävar mot ett kontrollerat drickande. Det låter som att du har en stark önskan att det är du som ska styra och inte alkoholen, vad fint att du finns här på forumet och delar med dig av dina tankar och din resa! För en del som väljer att dricka men vill göra det med kontroll så kan det vara till hjälp att man definierar för sig själv var man vill ha sina gränser. Det blir ett sätt att veta om man har kontroll eller om det ofta blir mer eller fler tillfällen än man har tänkt. Lycka till i din fortsatta strävan att hitta det som fungerar för dig!

Li-Lo
Alkoholhjälpen

Li-Lo

Du har många funderingar kring ditt drickande, just nu så lockar både drickandet och nykterheten av olika skäl. Vissa trivs bäst med att leva helt alkoholfria och andra stävar mot ett kontrollerat drickande. Det låter som att du har en stark önskan att det är du som ska styra och inte alkoholen, vad fint att du finns här på forumet och delar med dig av dina tankar och din resa! För en del som väljer att dricka men vill göra det med kontroll så kan det vara till hjälp att man definierar för sig själv var man vill ha sina gränser. Det blir ett sätt att veta om man har kontroll eller om det ofta blir mer eller fler tillfällen än man har tänkt. Lycka till i din fortsatta strävan att hitta det som fungerar för dig!

Li-Lo
Alkoholhjälpen

Andreas

Tack för svaret. Jo jag vill ha kontroll över drickandet, fast när man väl börjar e de svårt o sluta ibland. Kände sug hela dagen igår, men drack inget och idag e suget tillbaka. Kanske för att jag vet jag ska dricka på Lördag.

Andreas

Konserten gick bra, men det blev typ 10 öl. Var inte "hemma" förrens 6 på morgonen. Nu blir det nykter vecka.

Leverjag

Går det bra Andreas?

Hoppas du får till din vecka. Din kropp skulle bli glad och behöver få lite lättare att rensa ut gifterna utan att behöva kämpa med ytterligare gift. Kram

Andreas

Nja går väl sådär, drack 3 whisky i tisdags kväll. Var valpfri så jag tänkte att jag skulle passa på. Inte lika galet drickande som i Lördags men ja får passa mig så ja inte kommer tillbaka i gamla spår.

Andreas

Ok fredagen gick bra utan a, blev lite galen framåt kvällen bara, men då gick ja o la mig. Alla runt omkring mig drack, men ja drack bara en 2.25% cider o vatten. Känner inget sug idag heller. Fast ibland när jag läser andras inlägg o hur mycket de dricker/druckit tänker ja att ja aldrig haft ett a-problem överhuvudtaget, men ja kan nog inte tänka så.

Andreas

Höll mig nykter fredag lördag men drack whisky o vodka shots igår. Har varit i en jävla diskussion me nåt rövhål på ett forum som verkligen hatar mig o bara kör massa personangrepp. Tar musten ur mig. Dessutom deprimerar min valps bitande mig o skrämmer mig. Sugen o gå till systemet över gatan o köpa nårra öl.

Kom igen nu, Andreas, dags att stoppa igen. Det könns faktiskt av dina inlägg som att du mådde bättre när du avstod. Dags att ta nya tag. Och du skriver att när du läser om andras inlägg om hur mycket de har druckit, så vet du inte om du har problem. Det är dumt att tänka så. Jag tänkte lite så när jag vandrade här i forumet i början... Sen passade jag absolut in.., och det är onödigt att dra det ända dit. Både du o jag har ändå hittat hit av nån anledning. Försök att avsluta din forumdiskussion och lägg det bakom dig. Du är en fin människa Andreas. Det märks i det här forumet.

Andreas

Ja, du verkar vara en fin människa du me :) Gillar inte mig själv när jag e full, jag säger alldeles för mycket.

Andreas

Den där likgiltigheten e farlig dock, man tänker inget spelar nån roll o livet e kört så vad gör de om ja drar iväg till systemet o köper nårra öl.

Andreas

Drack 3 öl igår, blev full men inte bakfull. Mådde rätt dåligt så gick o la mig innan 9 ändå. Var orolig för att hunden skulle märka nåt men han låg o sov som en stock större delen av kvällen. Har 3 öl kvar i kylen o idag ska vi ha fest o kolla på fotboll. Vet inte om ja ska dricka.

Likgiltigheten är farlig. Ja, det stämmer men alkoholen spär också på känslan av likgiltighet. En jobbig och destruktiv kombination. hoppas du har det trevligt ikväll med el utan öl. Om ölen blir det som känns viktigast, då bör du nog avstå bästa gång. Ha det bra!