Peter på landet

Jag är inne på tredje veckan efter semestern, springer 3 ggr i veckan ca 25-30 km. Jag bestämmer aldrig innan hur långt jag ska springa. Jag bara gör det trots trötthet, stress, tidsbrist... jag får ut så mkt positiva endorfiner av det som ersätter suget. Du måste kämpa dig över en tröskel men sen kommer lyckoruset av träningen. Kämpa på!! Kramar

Jag drack väldigt sällan öl tidigare. Rödvin var min drog. Som nykter har jag druckit massor alkoholfri öl. Och ätit choklad. Massor.

Ölen triggar inte mersug efter alkohol hos mig, bara sug efter mer alkoholfri öl. Iskall ?

Men det blev ändå lite som att flytta över ett begär till något annat kände jag mot slutet av dessa hittills sex nyktra månader.

Äta choklad dagligen slutade jag med för cirka en månad sedan. Nu har jag slutat med alkoholfri öl. Båda delar ska bli sällan-saker för mig har jag tänkt mig.

Nu experimenterar jag med att hitta bra substitut för att ha något att dricka som ger mig känslan av att bli lite belönad, ta det lugnt och vila. Det är känslan jag vill åt, vad jag har i glaset ska kvitta.

Kram ?

PS. Jag tröttnade ärligt talat på alla ölburkar att panta ? Kändes inte så miljövänligt. Jag drack mest Falcon smakfull, bärnstenslager.

Peter på landet

Alltid haft ont av höstens antågande men nu känner jag ett lugn, ser fram emot en lugn, nykter tillvaro med löpning.

Bra att kunna se framemot en höst med lugn och löpning.

I "min ungdom" var jag i ganska okay form en period och körde året om ett tag. De bästa löpturerna var ju faktiskt de i regn eller snöstorm. Så härligt, och ännu härligare komma in efteråt och duscha och vara supernöjd.

Jag har börjat jogga i sommar, med mål att fortsätta med det 3 ggr per vecka, öka sakta så får jag se om jag kommer upp till en mil igen. Viktigast nu för mig är kontinuteten, inte att sträckan blir lång på en gång.

Ha en fin kväll o höst

Peter på landet

Jag började med samma mål Villjulevaockså, nu måste jag löpa 3 ggr i veckan, en drog! Håller helt med dig, ösregn o skitväder ger mest förnöjsamhet efteråt. Kör på nu!!?

Peter på landet

Fredag, jobbat natt uppe tidigt. Strålande dag igen, köpte kräftor o räkor till ikväll, kontinental känsla i kroppen, visst fasen ska vi väl ha några långhylsor till kräftorna?! Nej!! Men fasen, grunda på altan innan... må gott. Nej!!
Det blev en inre strid idag, löpturen gjorde mig gott. Men den här inneboende rastlösheten har i många år varit ett skäl till att korka upp. Får jobba med mig själv hela tiden.

Känner så igen den! Att behöva ha nåt ”att göra” medans man gör nåt annat för att slappna av inombords....
Låter rätt sjukt! När man läser igenom den meningen....
Jag jobbar också med mig själv massor... lär mig nya saker varje dag. Och av att läsa och skriva här!

Peter på landet

Ja, det är en kamp och en lärorik resa. Vi får helt enkelt se var det tar vägen, men att få dela saker här är guld värt!!

Har börjat lyssna på den som heter ”the alcohol experiment - 30 days to control, cut down or give up for good”. Har ni lyssnat på den? Väldigt intressant hittills...

Peter på landet

Har tänkt att lyssna på Annie Grace, inte fått tid än! Känns lite rastlöst nu igen, är ju söndag.... får bli en löprunda

Som heter ”Tänka klart” på svenska är också skriven av Annie Grace. Läst den tre gånger. Nu lyssnar jag på hennes podd, som också heter ”This Naked Mind”.

Annie Grace tillhör mina två husgudar ? Den andra är Craig Beck.

Kram ?

Finns att lyssna på, på engelska på Storytel. Inte rocket science så man hänger med lätt. En väldigt bra bok! Egentligen den enda kring alkohol som jag själv lyssnat på.
Rebecka Åhlunds bok, förstås! Om du inte läst. Hon skriver så bra.
Annars brukar jag säga att forumets medlemmar är mitt universitet mina professorer och min ständigt pågående forskar-utbildning.
Människor, alltså. Märkvärdiga ihop. ???

Peter på landet

Löpningen flyter på, inga fyllor, fått flyt på det. Har inget sug alls efter att berusa mig.

Peter på landet

Jag har inte druckit något starkare än folköl sen 19 juli. Inte varit berusad, utan druckit nån då och då, som mest 4 en kväll, inte varit några problem att sluta, underbart skönt att slippa bakfyllan. Inte för en dag har jag varit sugen på något starkare. Löpträningen sitter i, 30 km i veckan. Vågar säga att jag lyckats bryta mina dåliga alkoholvanor. Gäller dock att hela tiden bearbeta och tänka efter före!

Peter på landet

Tack! Hur går det för dig?
Ja det känns bra, tror inte jag hade fått styr på det om jag inte tillät mig att dricka nån folköl då och då, det blir som en liten ”festlighet” som undanröjer alla behov av starkare drycker

Skapade en ny tråd inne under ”Det andra livet” vid 6 nyktra månader. Hjärtligt välkommen att hälsa på där ? Min gamla tråd finns kvar här, men den skriver jag bara i vid månadsdagar så den har halkat långt bak.

Kram ?