@Soffi skrev:"Blir spännande att se om jag lyckas logga natten"

Det viktigaste är nog att undersidan av armbandet har ordentlig kontakt med din arm, tror jag. Jag vet faktiskt inte hur mitt armband mäter min sömn. En annan sak som är viktig är att du inte blir för fokuserad vid hur appen visar hur du sovit, då kan det bli en stress i sig. Men att mäta och kolla skillnad månad från månad kan vara intressant! En riktigt bra motivation för att inte återuppta drickandet, när man ser att sömnen faktiskt förbättras.

Kram 🐘

60 dagar! 🥳
Japp, Mary och Sattva, jag härmar er och firar två dagar på raken 😁.

Men - Vilken djä**a bullshitapp! Den där sömnloggen 😤...
Ja, så hade jag absolut reagerat för ett par år sedan, innan jag började försöka sluta med alkohol.
För, jo nu funkar den. Och den ger mig tipset att inte dricka alkohol innan sänggående för att förbättra sömnkvalitén... 😲😯😂😂
Okej, jag får väl prova. 🤔Undrar hur långt innan sänggående man bör vara fri från alkohol? Kan kanske 65 dygn räcka? Jag får se...
@Andrahalvlek skrev:"En riktigt bra motivation för att inte återuppta drickandet" -Japp!
Och nej, jag blir inte stressad av vad appen visar, ser det mer som: Okej, intressant! Min kurva liknar absolut inte någon "normalkurva" över hur sömstadierna brukar variera över natten. Men den bekräftar till vissa delar vad jag misstänkt... Blir spännande och se hur/om det förändras över tid.

Tänker på det där med att börja försöka sluta med alkohol. Hur svårt det kan vara? Jag har ju insett i typ 20 år att jag måste sluta dricka, eller iaf att det inte är sunt att dricka varje dag...
Vet det med säkerhet för jag minns när jag köpte min första egna bostad 2002 att jag tänkte att "Nu djä**ar är det nog! Här ska inte drickas. Inte på vardagar i alla fall..."
Men vad hjälper det att tänka? Inte alls.
Vilken tur att jag fick den där "käftsmällen" 2019 som fick mig att börja försöka, fick mig att faktiskt börja GÖRA. Ja, det har ju inte gått som på räls precis... Flera "jag ger upp", både medvetna och omedvetna ... men lika många "okej, på't igen, nytt försök"... Med olika långa startsträckor.
Nästan 20 år... Men bara ca 1,5 år av riktiga försök.
Nu är det andra gången jag kan fira 60 dagar. Rekordet hittills ligger på 170 dagar. Blir spännande att se hur det känns att slå det rekordet.
Men, inte springa för fort nu. En dag i taget.

När jag vaknade idag kände jag att "livet skaver". Jag gör för lite, träffar för lite människor. Jag är ju normalt en aktiv person, gillar att ha fulla dagar (öhh ja, tidigare i dubbel bemärkelse 😖..). Vet ju att jag behöver lunga ner mig, hitta en annan balans. Men.. nu har jag helt enkelt för lite att göra. Saknar motivation och initiativförmåga, det är inte likt mig. Men, jag är trött....
Tankarna som löper fritt. Jag vet inte vart jag hamnar...
Hur kom jag att tänka på mina över 20 år av i princip dagligt drickande? Att jag hela den tiden också varit medveten om problemet?
För att förstå vilken process jag faktiskt håller på att jobba mig igenom?
För att kunna vara snäll mot mig själv och förstå att även om det skaver vissa dagar så behöver jag fortfarande vila? Orken, motivationen och initiativförmågan kommer att komma. Tålamod. Tillit.

Jo, våren är på väg.
Naturen är till stora delar i dvala ännu. Vilar. Samlar kraft för att snart brista ut i en symfoni av fågelkvitter, sol och grönska - full av liv!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram! 💖💖💖

Grattis till 60 dagar!! Superstarkt!!!
Haft lite samma tankar det senaste, så länge jag haft ett problematiskt drickande. När jag var ung var jag lite stolt över att kunna dricka mycket. Blev aldrig dålig, bara full. Minnesluckor. Pinsamheter. Mitt ex frågade mig mot slutet av äktenskapet "men hur mycket dricker du egentligen??" när jag hade framme ett glas på vardagen. Han såg nog inte ens hälften. Tog lång tid innan jag insåg det problematiska. Minns faktiskt att jag märkte att jag fick tolerans, och tänkte "men herregud, ska jag behöva gå över på sprit för att få effekt?". Som ett problem att vinet inte gav verkan, inte som något annat problem...
Men du Soffi! Nu har vi resten av livet framför oss! Du är inte ens 50 än! Och jag bara strax över😇. Du kommer att landa ner i ditt "nya" jag. En annan version av Soffi. Det kommer bli bra!!!
😍⚘🌼🌷

Ja, nog ska du slå rekord den här gången Soffi och varför... jo nu jobbar du på helheten och orsaken. Inte på lösningen.
Just det där du beskriver om det som skaver idag är viktigt tror jag. Lyssnade på närvaropodden igår om att tankar inte går att stoppa, men att vi kan ta fram dem i ljuset. Tänker att det för mig är en viktig skillnad mellan då och nu. Då när jag inte orkade och kände mig motiverad så såg jag ibland saker som borde göras. Jag skuffade undan dem för att jag inte orkade. Nu gör jag mycket oftare det jag ser. Det går ofta fort, det blir en tillfredsställelse, och det ligger inte och skaver. Men det är lätt att halka tillbaka. Som jag skrev tidigare så gick jag ju tillbaka till läkaren igen. Det är nåt som inte stämmer. Och detta nåt påverkar i hög grad ork och motivation. Det är därför jag tänker att ibland räcker det inte till med nykterhet. Man måste se till att man har bästa möjliga förutsättningar i övrigt också. Sen får man jobba på med att ta itu med sina tankar. Ge hjärnan och sig själv belöningar vi mår bra av. Intressant med din sömnapp. Jag tänker att det finns förklaringar där att hämta också. Så mycket mer spännande än att fundera över hur mycket du drack.

Jaha, det här skrev jag igår kväll men det gick inte att posta.
Jag tror nya forumet är utformat för att träna oss i tålamod, lååångsamt och många underhålls-pauser. Nyttigt! 😂🤣

Gott humör 😊!
Ja, jag har inte varit ilsken på hela dagen trots att det är torsdag. Det går framåt!

@Sattva
Tack! Visst är det härligt! "Nu har vi resten av livet framför oss!" Nyktrare, starkare, klokare och gladare - det är vi det, i våra nya versioner 😍!

@Sisyfos
Tack! @Sisyfos skrev:"om att tankar inte går att stoppa, men att vi kan ta fram dem i ljuset." Så sant.
Idag tog mig tankarna med på en resa tillbaka i tiden. "Allt" jag varit med om, "allt" jag gjort eller inte gjort. Tittade på det. Visst finns det mycket jag skulle kunna ångra eller vara bitter över. Men nej, jag känner faktiskt inte så!! Livet som det har varit, med med och motgångar, har format den jag är idag. Och jag är ju helt ok som jag är! Det är nog en mening med det mesta ändå, även om vissa saker är väldigt svåra att förstå.
Alla vägar bär till Rom. Kanske har jag valt fel väg ibland. Men om det är meningen att jag ska till Rom så kommer det väl fler vägskäl längre fram där jag får en ny chans att välja rätt. Lättare när jag är lite äldre, mycket starkare, modigare och förhoppningsvis lite klokare, just på grund av allt jag varit med om på irrvägarna?
Tillbaka till nuet. Ja, jag har ju massor av spännande saker att utforska just här och nu. En del att ta tag i, förutom alkoholen, för att må bra, ja där har vi det lika Sisyfos.

NU- Det är ju faktiskt enda gången vi kan leva fullt ut.
Inte då, inte sedan. Det börjar falla på plats.

🧡🌻🧡🌻🧡

Idag då? Idag är det fredag!!🥳🥳🥳

Idag är det ...

You find yourself alone, sometimes
Without a home, no protection
You don't know which way to go
You're lost, no direction

Suddenly, out of the blue
Some kind of magic comes to you
You don't know how, you don't know why
But someday, gonna take off, fly
(wish, make a wish)

My wish would be...

To be free
To be wild
And to be
Just like a child
And if I get lost
I really don't mind
Cos I'm me
Doing just fine

You're out in the cold, sometimes
As far as you can see, misty
And you want to run, into the sun
The road is lost, sand shifty

Suddenly, out of the blue
Some kind of magic pushes you through
You don't know when, how or why
But someday, gonna take off and fly

And if I had a wish, my wish would be...

To be free
To be wild
And to be
Just like a child
And if I get lost
I really don't mind
Cos I'm me
Doing just fine

Just like a child
I really don't mind
Cos I'm free
Doing just fine

Mike Oldfield

KRAM!💖💖💖

God morgon!
Ja herregud vad vi får lära oss tålamod med den nya versionen, lika bra attbsäga "tack" till det, för vi kan ju inte påverka det (sinnesrobönen😉)
Tänkte på det du skrev, att man tagit fel väg ibland i livet. Ja det gör man ju! Ser det som en del i att vara människa. Och det leder ju alltid till något. Hade jag inte träffat mitt ex hade barnen inte funnits tänkte jag ofta förr när jag anklagade mig själv att jag inte hade förutsett att vi inte hade en framtid. Oavsett vad som format oss så är vi där vi är, just nu, och det är precis som det ska vara! Jag får lugn i att tänka så.
Ha det gott idag, här strålande sol redan!⚘🌼🌷😍

Ja så försöker jag tänka och leva. Att inte gräma mig och älta. ”Man ångrar aldrig det man har gjort, bara det man inte gjorde”... jaja, just det är kanske inte så sant i det här forumet, men jag brukar tänka på det när jag står i valet och kvalet för att byta jobb eller ta jobbiga beslut, pröva nya utmaningar.
Det som har hänt kan man inte påverka, men framtiden kan vi påverka. Jag har en enorm nytta av att tänka så i mitt jobb där jag pekar på brister, konstaterar att de finns, summerar och pekar på vägen ut. Jag tänker att man mår bättre av att tänka så. Mina föräldrar gjorde det när de blev utsatta för ett inbrott. Jag var faktiskt mest bekymrad då över om hur de skulle må av det hela. Å visst tänker mamma på sakerna ibland, men det är mest för att hon inte kan ge bort dem nu. Ett sätt att överleva.
Jag läste min gamla tråd. Det jag kan gräma mig över där var att jag tydligen redan där i början hade identifierat järnbrist som en viktig anledning till alkoholberoendet. Å så kör jag mer järnvördena i botten några gånger till.
Men men, jag kan också läsa att jag är jätteduktig på att förlåta mig själv, att jag har förträngt mycket av hur ofta och hur mycket jag drack... så illa var det väl ändå inte, men jodå, jag har ju skrivit det själv. Glorian på sned igen. Men det är rätt klädsamt.

Ja så försöker jag tänka och leva. Att inte gräma mig och älta. ”Man ångrar aldrig det man har gjort, bara det man inte gjorde”... jaja, just det är kanske inte så sant i det här forumet, men jag brukar tänka på det när jag står i valet och kvalet för att byta jobb eller ta jobbiga beslut, pröva nya utmaningar.
Det som har hänt kan man inte påverka, men framtiden kan vi påverka. Jag har en enorm nytta av att tänka så i mitt jobb där jag pekar på brister, konstaterar att de finns, summerar och pekar på vägen ut. Jag tänker att man mår bättre av att tänka så. Mina föräldrar gjorde det när de blev utsatta för ett inbrott. Jag var faktiskt mest bekymrad då över om hur de skulle må av det hela. Å visst tänker mamma på sakerna ibland, men det är mest för att hon inte kan ge bort dem nu. Ett sätt att överleva.
Jag läste min gamla tråd. Det jag kan gräma mig över där var att jag tydligen redan där i början hade identifierat järnbrist som en viktig anledning till alkoholberoendet. Å så kör jag mer järnvördena i botten några gånger till.
Men men, jag kan också läsa att jag är jätteduktig på att förlåta mig själv, att jag har förträngt mycket av hur ofta och hur mycket jag drack... så illa var det väl ändå inte, men jodå, jag har ju skrivit det själv. Glorian på sned igen. Men det är rätt klädsamt.

Anonym26613

Många processen igång 💚🙏

Tänker de diffusa tankar och ångest som med hjälp av nykterhet blivit till tankar, önskningar och planer. När den diffusa dimman lättar minskar ångesten också. Du får det på print så fint 🙏 Jag använder ofta musiken för att kanalisera mina känslor och för att komma till rätt sinnesstämning för dagdrömmerier. Det går att vara fri innerst inne ❤

@Soffi Ditt inlägg fick mig att tänka på hur destruktivt det är att gräma sig över hur saker har blivit, att allt faktiskt format oss till den vi är idag. Att det alltid finns nya avtagsvägar att slå in på, och att livet ibland tvingar oss in på vissa vägar - och hur ett positivt mindset då kan berika även den resan.

När vår yngsta dotter föddes svårt sjuk och handikappad tog vårt liv en helt annan vändning, milt uttryckt. I funkisvärlden sprids en dikt av Emily Pearl Kingsley som jag då kände stor tröst i. Jag blir fortfarande alldeles varm inombords när jag läser den:

”När du väntar barn är det som att planera en fantastisk semesterresa – till Italien.

Du köper en bunt guideböcker och lägger upp en underbar rutt: Colosseum. Michelangelos David. Gondolerna i Venedig.

Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. Allt är väldigt spännande.
Efter månader av ivrig förväntan kommer äntligen den stora dagen.
Du packar väskorna och ger dig iväg. Flera timmar senare landar planet.

Flygvärdinnan kommer in och säger: ”Välkommen till Holland.” ”Holland?!?” säger du.
”Vad menar du med Holland?? Jag bokade en resa till Italien! Jag skulle vara i Italien.
Hela mitt liv har jag drömt om att åka till Italien. ” Men flygrutten har ändrats.
De har landat i Holland och där måste du stanna.

Det väsentliga här är följande: De har inte tagit dig till en förfärlig, vidrig, snuskig plats, full av farsoter, hungersnöd och sjukdomar. Det är bara en annorlunda plats.

Så du måste bege dig ut och köpa nya guideböcker. Och du måste lära dig ett helt nytt språk.
Och du kommer att möta en helt ny folkgrupp som du egentligen aldrig skulle ha mött.

Det är bara en annorlunda plats. Det är lägre tempo än i Italien, mindre tjusigt än i Italien.
Men efter att du varit där ett tag tar du ett djupt andetag, ser dig omkring… och upptäcker att Holland har väderkvarnar… och Holland har tulpaner. Holland har till och med verk av Rembrandt.

Men alla du känner är upptagna med att resa till och från Italien…och alla skryter de om vilken härlig tid de hade där. Och i resten av ditt liv kommer du att säga ”Ja, det var dit jag skulle åkt.
Det var vad jag hade planerat”.

Och den smärtan kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att försvinna… därför att förlusten av den drömmen är en mycket, mycket betydande förlust.

Men…om du ägnar ditt liv åt att sörja över att du aldrig kom till Italien, kommer du aldrig att kunna glädjas åt det mycket speciella, det väldigt härliga… med Holland.”

Kram 🐘

Lättroad? Kanske, men jag fick mig just ett verkligt gott skratt!🤣🤣🤣 Återkommer till det.
Först
@Sattva skrev:" Oavsett vad som format oss så är vi där vi är, just nu, och det är precis som det ska vara! Jag får lugn i att tänka så." Ja, visst ger det ro! Och här är också sol 😊🌞🌻

@Sisyfos skrev:"Glorian på sned igen. Men det är rätt klädsamt." Ja, tänk så vi kämpat, hållit krampaktigt i glorian så att den ska vara rakt över huvudet. Skenheligt. Så upptäcker man när man släpper taget att det är mycket mer klädsamt med glorian på sniskan. 😃🌷

@Miss Mary Poppins skrev:"Det går att vara fri innerst inne ❤" Ja! Det gäller bara att våga ge sig ut i det nya okända, släppa taget om sin egna bojor. 🌺

@Andrahalvlek. Vilken vacker berättelse/liknelse! Jag blir tårögd. Holland är ju fantastiskt om man ger sig ut och upplever det. Tänk så många som sitter kvar på flygplatsen och surar över att "de kom fel". De missar livet!

Fredag eftermiddag. Dagens möten avklarade. Kände redan vid lunch att varenda nervtråd i min kropp hade blivit krullig. Jag pallar inte! Sååå inefektivt! Ska jag bara sitta här och lyssna på "allt dravel"??
Nåja, jag överlevde 😊🙏.
Så kollade jag min aktivitetslogg. *Asgarv*🤣🤣🤣🤣 På riktigt! Enligt aktivitetsarmbandet har jag sovit större delen av dagen!! Men, iofs ganska orolig sömn 😅😂

Nu är det helg! 🌺🌸🌷
Kram!

@Soffi Skulle säga att huvudsaken är ju att du sover 😉 Men om era möten är så babbliga och mördande tråkiga att du nästan sover dig igenom dem tycker jag riktigt synd om dig 😢

Jag HATAR babbliga möten som inte leder någon vart. Kräv tydlig dagordning och tidsbestämda punkter - det där är slöseri med allas tid. Skyll på din förra arbetsplats. ”Jo, jag tänkte på en sak. På min förra arbetsplats gjorde vi så här...”

Men det säger lite om hur din klocka mäter sömn, den är inte riktigt att lita på 😂

Chill helgkram 🐘

God morgon! 🐓
@Andrahalvlek Jaaa, jag har "lärt mig" att fredagsmötena hanterar jag bäst just nu genom att sjunka ner i skönaste fåtöljen, datorn i knät, lyssna för att se om jag kan bidra med något, djupandas när nerverna krullar sig. Igår tror jag att jag pratade max 5 min på flera timmar... Inte lätt när de andra är sammansvetsade i "hur man ska göra" sedan många år, speciellt inte när jag inte ens träffat flera av dem pga corona. Sinnesro som gäller ett tag till tror jag...

Musik.
Jag lyssnar på musik! Det slog mig nu på morgonen - hur många år har jag varit utan musiken? När slutade jag lyssna ens i bilen? Där har radion varit inställd på P1-prat. Hur länge?
Musiken är ju viktig för mig!
Men den fadeade nog bort för många år sedan... När jag inte orkade längre. Musik väcker ju känslor och minnen. Överlevnadsstrategin har ju varit att inte känna, inte minnas, bedöva bort, ta ett glas till, bara överleva....
Jag har fått musiken tillbaka!
Den väcktes. Växer lite för varje dag.
Vad kan jag säga? Tack!!!! Från hjärtat tack!

Jag vågar känna, alla blandade känslor som kommer. Jag vågar minnas, jo säkert är mycket förvanskat eller fortfarande dolt, men jag kan hantera det.

Jag behöver en "musikmaskin"! Den jag hade rensade jag ut vid senaste flytten, en sådan där gammal hemmabio/stereo med kilometervis av sladdar. Jag behövde den ju inte. Och nej, den behöver jag inte. Men kanske högtalare? Datorns högtalare är ju ingen höjdare. Hmmm, mina gamla CD's, jag sparade väl dem?? Jag tror det. Jag får leta i förrådet. Allt finns ju inte på Spotify...

Asså, det här med nykterhet?? Det blir ju dyrt!!!
Fast mer berikande än dyrt.
Det går att överleva med hjälp av massor alkohol. Men det går inte att leva med massor av alkohol.

Livet har börjat!
Jag är nykter!
Jag lägger till högtalare på "villhöver-listan".
Och, jo, jag har redan bytt radiokanal i bilen. Gjorde det i måndags.

Det ligger en tunn ishinna på vattnet utanför efter natten. Det har varit kallt. Det är kallt.
Okej, mössa och tjocka vantar behövs ett tag till.
Det blir bra. Nu ska jag ut och bli röd om nosen på ett sunt sätt. 😊😊😊

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram!! 💖💖💖

@Soffi skrev:"Jag har fått musiken tillbaka!"

Precis så var det för mig också! Jag skapade en speciell låtlista och delade låttips med andra här på forumet riktigt frenetiskt under en period. Låtar som för alltid kommer att vara förknippade med den här tiden i mitt liv, då jag slog in på den nyktra vägen. Sen lyssnade jag mycket på musik som betytt mycket för mig historiskt också. Musik som fick mig att studsa och dansa, musik som fick mig att gråta, musik som fick mig att minnas. Minnas både bra och dåliga saker.

Musik har för mig en direktlinje in i hjärtat. Just därför älskar jag min kör och längtar tills vi post-Corona kan börja träffas och sjunga igen. Just därför tror jag att jag uppskattar sångmantra så mycket när jag tränar mindfulness. Jag förstår inte ett ord på indiska, men musiken och texten talar ändå till mig. Sat nam = jag är sann.

Kram 🐘

Soffi!!
Ja allt kommer bli så himla bra!
Själv håller jag på att omprogrammera detvjag lyssnar till att inte handla om alkoholromantiska minnen. Den där supervarma sommaren för snart 3 år sedan satt jag varje kväll på altanen, drack vin o lyssnade på en specifik spellista. Mådee bra, hade det mysigt. Älskar fortfarande listan men kör den nu när jag tränar. För att förknippa den med ny sinnesstämning. Funkar bra!
Vi läker Soffi!!! Det är så härligt att leva igen!!!😍⚘🌼🌷🌷

@Sattva Jag har en låtlista på Spotify med olika sångmantra. Åtta låtar som jag alltid spelar när jag utövar meditation. Åtta låtar som hängt med mig i så många år att kroppen går ner i varv direkt när jag spelar dem. Som att musiken har en direktlinje in i mitt inre.

Jag djupandas i takt till musiken och sjunger med, antingen inne i huvudet eller högt. Jag fattar inte ett ord eftersom de sjunger på indiska, men forskning har faktiskt visat att den typen av sång och musik är läkande för hjärnan. För mig är det mest bara en stund då jag inte släpper in andra tankar utan istället fokuserar på musiken och min andning.

Jag kan ge er namnet på de tre första låtarna på min spotifylista, som är extra viktiga för mig. Det är de låtarna som sätter mig i stämning, ”skruvar ner volymen” i mitt inre. Den första låten på listan är speciell. Då andas jag in till Sat och ut till Nam och håller annars andan. Det tvingar mig att verkligen lyssna, samtidigt som det lugnar ner andningen rejält. Den andra låten är bara musikalisk, med vågskvalp. Väldigt rofyllt, jag ser framför mig en strand i tropikerna och att jag ligger i en hängmatta och bara njuter. Och den tredje låten är ett sångmantra som är väldigt behagligt att sjunga med till. När man sjunger med kan man inte släppa in några andra tankar.

1) Sat Nam, Renato Motha, Patricia Lobato
2) Deep Blue, Andreas Andersson
3) Ong Namo, Taran Kaur & Gandharvi

Kram 🐘

@Andrahalvlek Åh TACK!! Ska ladda ner dem!! Mitt yogautövande består mest av fysisk yoga, men har upptäckt andningsövningar o gör varje morgon. Bjuder mer än gärna in mer meditation!!! TACK!!💕⚘🌼🌷🙏🧚‍♀️

TACK AH och Sattva!!🧡🧡🧡

En ny låtlista 🤔. Ja, det ska jag nog göra mig en!
@Andrahalvlek skrev:"Sen lyssnade jag mycket på musik som betytt mycket för mig historiskt också. Musik som fick mig att studsa och dansa, musik som fick mig att gråta, musik som fick mig att minnas. Minnas både bra och dåliga saker."
Där är jag nu. Både bra och dåliga saker som jag behöver bearbeta och "foga in". Hitta "den jag sant är" om jag får stjäla ytterligare ett yttryck från Renander och utforska vem jag vill vara framöver.
Alkoholromantik? Nej, jag har faktiskt inte så många sådana låtar. Mina låtar är kopplade till olika skeden i livet och olika personer. Jag tar vara på det jag vill ha kvar och kastar ut det/dem som inte ska få finnas mer i mitt liv, inte som mer än "lärdomar" iaf.
Lite nya låtar på listan vill jag ju också ha! Som står för "NU". Tips, någon???

Sångmantra, tack för tips AH! Jag ska absolut prova 🤗

Igår var en såååå bra dag! 💖
Massor av friskluft och motion. Vila en stund mitt på dagen. Sedan ännu mer friskluft och motion. Härligt!!!
Jag ler tom åt det faktum att jag trodde jag ville ha vin 😳😏.
Det var när kvällen kom och jag började förbereda middagen. Gubben hade ställt sitt vin på köksbänken. Jag tänkte -Det har ju varit en så bra dag. Jag kan ju dricka vin med gubben ikväll. Vad hindrar mig - ingenting egentligen...
Men lugn nu alla!!!
Nästa tanke var -Oj, jag är JÄTTEHUNGRIG!
Gick ut och bad gubben starta grillen för att jag är hungrig. Han "lydde" snabbt. Han vet att en hungrig Soffi är ingen rolig Soffi 😂😂.
Kvällen blev fin, riktigt fin. Utan vin för min del.

Idag skiner solen!
Jag har inga planer för dagen.
Får se vad den bjuder på.
Det blir något bra. Jag "vet" det. 😊

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

KRAM! 🌸🌸🌸