@Rehacer Ja, man behöver få tanka på emellanåt när man själv ger så mycket som du. Kan inte ge dig en famn men kan säga att du gör det så bra, du är värdefull och du fixar så bra❤️. Ge dig själv en kram och klapp på kinden och var stolt och glad för att du är den du är.

Ha en riktigt fin fredag och passa på att vila i helgen!🌷💕🌞

Dag 79
Det är en stor skillnad att gå på ett danspass lördagmorgon kl 10 som nykter än bakis. Skillnaden är enorm faktiskt. Tidigare tog jag mig alltid dit även om jag druckit kvällen innan (vilket jag med all säkerhet gjort..) men jag var trött och grå. Nu är jag pigg och rosenkindad!
Att lära sig den svåra koreografin är oxå mycket lättare nu (även om det fortfarande är svårt). Jag märker att jag tar till mig den snabbare nu och memorerar på ett helt annat sätt än när jag hade en trött & seg alkoholhjärna.
Dansen gör mig såå lycklig och jag är så glad att jag kommit igång igen. ❤️💃🏼 Ren och skär lycka i 1 timme! Ler hela tiden, från början till slut! 😁

Ikväll blir det restaurangbesök och överraskningsfirande av en jubilar. Vi blir ett stort gäng på drygt 25 pers som ska in till stan och äta gott och fira. Ska bli kul! För mig blir det alkoholfritt och bilen fram och tillbaka. Könns enbart som ett bra beslut!

Ha en fin lördag allesammans!
🤗

@Rehacer helgmorgnarna är bäst nu för tiden! 🤩 Själv stod jag och hängde på simhallens lås med ungarna vid öppning klockan 10. Upplever att dagarna blivit så mycket längre sen jag tog tag i drickandet! Låter som om du har en rolig kväll framför dig! 🎈

@Rehacer Härligt med dans! Jag älskar också att dansa men det var ett tag sedan nu. Kul att det märks en sådan skillnad på inlärningen nu när du är nykter. Ha en riktigt trevlig kväll i goda vänners lag😁💕

Dag 81
Idag har Mr A flörtat med mig som bara den. Förstod inte vart han fick luft ifrån helt plötsligt och varför han var så enormt självsäker och på. Det var inte förrän jag träffade grannen ute på gatan nyss som jag förstod. ”- Men hur är det med dig xxx?” frågade hon. ”- Såg och kände på långt håll att du var helt slut på energi”. DÅ gick polletten ner, Mr A känner ju att jag är trött och sliten å då sätter han in en stöt. Så klassiskt och typiskt. Skönt att jag genomskådade det.
Visste ju såklart att jag är psykiskt trött och kanske idag mer än en annan dag, men kopplade inte ihop det med suget.
Mr A backade långsamt iväg & jag har inte faktiskt inte känt av honom sedan dess.
Seger!

@Rehacer Vad bra att du genomskådade mr A:s försök fast du är trött och slutkörd💪. Dina nyktra dagar ger dig ett vaksamt öga och gör dig inte så lättlurad. Bra gjort!🌷💕

majken_r

@Rehacer alltså du!! En sån stjärna! Tänk så långt du, vi, kommit som upptäcker och ser igenom MrA och förhandlaren. Stor kram, och ta hand om det trötta psyket ❤️

Dag 82
Det var så märkligt igår, det där att känna riktigt sug igen. För jag tycker att suget mer eller mindre försvunnit helt. Det är mer en tanke som fladdrar förbi men som aldrig landar & skapar heller inte suget. Men igår var det ett sug, precis som det var förr när man satt i bilen på väg hem från jobbet och visste att man snart skulle få ta ett glas. Märkligt att det bara dök upp nu efter så lång tid. Tydligen kan man inte vara lugn, inte ens efter + 80 dagar nykter.
Så håll i hatten alla där ute, helt plötsligt kan det blixtra till!
Kram 🤗

@Rehacer Grattis till 82 nyktra dagar!🥳 Måste kännas oerhört skönt och lättande idag, att du lyckades avvärja och genomskåda situationen.

Så här skriver Louise Adermark, forskare inom beroendemedicin:

Studier har också visat att bara tanken på de där glasen med vin kan aktivera belöningssystemet.
– Man har en förväntanseffekt och systemet kan komma igång vid bara tanken på att man snart ska få alkoholen. Däremot, om man då inte får alkoholen, får man en minskad aktivitet i systemet och mår inte alls bra. Snarare blir det en tvärtom-effekt för hjärnan blir besviken och det blir dämpade dopaminnivåer istället.

Så bara tankar på alkohol kan sätta igång Mr A, men tänker att när man varit nykter en tid så kanske man inte får den där tvärtom-effekten och dämpade dopaminnivåer, att man blir låg. Hur var det för dig? Hur kändes det när du slog bort tankarna?

@vår2022
Det var mera en aha-känsla. Att Jaaahaaa, det var därför (att jag är sjukt trött).
Kan inte säga att jag blev mera låg än jag redan var. Tanken & känslan var lätt att mota bort när jag väl avslöjat.
Men är man lite upprymd när man får suget och sen bestämmer sig för att mota bort det kan jag mycket väl tänka mig att man blir sur och nedstämd.
🤗

@Rehacer
Tror det är ganska typiskt, när man varit aktiv o haft många (även positiva aktiviteter) passar a-monstret på att försöka ta en tillbaka! Det har jag uppleft flera gånger. Det är som att den illasinnade typen inte gillar att man haft det bra/roligt/lugnt en stund!
Superbra att du tog dig igenom o inte gick på tricket 👍
🤗 önskar dig en fin o lugn dag

@Rehacer Vad bra! Tänker att din konsekvenshjärna (pannloberna) tagit mer utrymme från den tidigare dominanta triggerhjärna, och att belöningssystemet inte hann aktiveras. Skit bra ju! Hälsningar doktor vår2022😂.

Ha en fin dag!🌷💕