Söndagkväll och ytterligare en helg utan alkohol. Känns inget konstigt längre även om jag ibland saknar det. Helgerna blir ju bra mycket längre nu när jag inte går runt och är småberusad mer eller mindre hela tiden. Skönt!
Imorgonbitti flyger jag till sydsverige igen med jobbet. Ytterligare två intensiva kursdagar.
Jag hoppas slippa tjatet från mina kollegor att jag ska dricka. Förra gången var ju min kvinnliga kollega väldigt ivrig på att jag skulle dricka vin med henne. Men den här gången tror jag inte hon ska vara med på kvällarna så det kanske blir lugnt med tjatet. Inbillar mig att männen mer accepterar ett nej - om de ens bryr sig om vad jag dricker. De dricker oavsett vad jag gör, de vill ha mitt sällskap men tror inte det är viktigt vad som är i mitt glas. Skönare, rakare puckar med män. Hoppas min teori stämmer.
Imorgon är förresten dag 60 ✅ och 2 månader!
Stolt! ☺️

@Rehacer Stort Grattis till två månader!
Så bra o härligt 🥰
Ha en fin resa, hoppas att kursen är bra o att kursdeltagarna är trevliga 👍
Och att din a-frihet pinnar på utan krångel 💪
🤗 Kram

@Rehacer grattis till två månader! Har också noterat att vita helger inte känns konstigt längre och så mycket mer tid man har! Förr tyckte jag alltid att helgerna kändes som en blinkning men nu fyller jag dom med mer meningsfulla grejer.
Hoppas du får fina dagar här i södra Sverige även om det är jobbresa! Här skiner solen, snödroppar och vintergäck blommar och man behöver inte tjocka vinterjackan längre ☀️🌷😎

Scrollade upp lite och läste om din eventuella dejt, blev det något? Tycker du resonerar helt rätt, att ses hemma första gången och dessutom en planerad övernattning känns lite väl magstarkt 😅 Även om man klickat i tal och skrift så är det ju så mycket mer i verkligheten. Kroppsspråk, saker man gör och givetvis längd 🤪 fast där är ju du modigare än mig och frågar innan 😅 jag skulle nog dessutom känna att det finns förväntningar, eller nästan krav, på att något ska hända där första kvällen om det är övernattning inkluderad 🙈

majken_r

@Rehacer Verkligen skönt med alkoholfria helger! Fattar inte hur mycket man plötsligt hinner med😅 Saknar också vinet men står ut. Hoppas du får bra på kursen och slipper tjat o kommentarer. Och 60 dagar!!! Jösses en sån bedrift🙌🏼

Tack tjejer, ni är fantastiska på att uppmuntra och heja! ❤️
Vaknar utvilad, ingen hund som buffat på mig inatt. ☺️ Har sovit utan att vakna en endaste gång.
Som jag trodde så var det inte en endaste kommentar om att jag valde alkoholfritt igårkväll. Trevlig kväll med god mat & härliga människor! Lättsamt, kul och avslappnat även utan vin i glaset. 🥰
Tacksam för livet. Punkt. 🤗

@Rehacer God morgon! Härligt med en hel natts sömn och det på bortaplan. En natt utan en buffande hund kan vara skönt, då blir det mysigare när man ses igen🐕. Låter som en trevlig kväll och du verkar så avslappnad. Glädjer mig över att det går så bra för dig❤️.

Ha en fin tisdag!🌷💕

@Friluftstok
Mannen ifråga blev anti och vi har bara hörts en kväll efter det. Vet inte om han ens är värd en dejt. För honom är det inte värt att träffas över en fika, blir för tråkigt och stelt. Med andra ord säger han att jag inte är värd det. Men en dejt med övernattning och en eventuell score för honom, då är det värt. Suck !
Hur går det med din kortis? ❤️

Det var en sån fin inflygning över huvudstaden sent igår kväll. Jag hade bra musik i lurarna och det var alldeles klart över Stockholm. Gled över GrönaLund, Stadshuset, Centralen osv. Helt magiskt och jag blev förvånad över att tårarna kom. Kände en stunds lycka och en stor tacksamhet till livet, mitt liv med allt vad det innehåller! Det var ett fint ögonblick, gömmer det längst in i hjärtat. ❤️

@Rehacer såna speciella stunder brukar jag ta ett "mentalt foto" av och göra precis som du säger, spara det i hjärtat ❤️ Och vad bra du är som väljer alkoholfritt i sociala sammanhang! Det kan jag tycka är lite "tråkigt" för egen del, att jag inte fått så många tillfällen att praktisera nykterhet utanför hemmet 😅
Vad gäller karln så förstår jag verkligen att du tvekar över om han är värd en dejt. Vadå att det är stelt med en fika? Man behöver ju inte ta en snabb kaffe på Pressbyrån utan välja ett trevligt ställe där man kan bli sittande en bra stund 😊 Vad gäller kortisen så hörs vi dagligen och har bestämt att ses igen. Jag är så arg på mig själv för jag hängt upp mig så på längden. Hade verkligen hur trevligt som helst och våra chatkonversationer i veckan har varit awesome. Inte så flirtiga men väldigt djupa. Vore han en decimeter längre hade jag inte tvekat en sekund. Men en chans till ska han få, det tycker jag faktiskt han är värd 🥰

majken_r

@Friluftstok Angående längd, eller brist på.. Tänk på alla långa coola kvinns med korta män, finns en del. Korta män som är stora inuti är klart roligare än långa män med lite för kort tankeförmåga 😅

@majken_r
Du har så rätt! Jag en kompis som är bra mkt längre än sin man. Men hon är cool med det och han är egentligen ännu coolare som är så trygg i sin manlighet att han vet att det inte sitter i längden. Så @Friluftstok vi får kanske sluta fokusera på dom där centimeterarna.. lätt att säga men svårt irl.
Sov gott vänner, allihopa här! 🤗

@Rehacer Godmorgon 🥰

Tänker på Friluftstok och dina tankar kring att mannen inte får vara för kort pga att ni är långa. Jag tänker att det är många som hänger upp sig på något vad det nu månde vara…man har en bild hur man önskar att den man ska dejta ska se ut. Det är länge sedan jag träffade min man men då hade jag också någon slags ”bild” framför mig. Fast den bilden har nog förändrats genom åren även om jag vill leva med min man. Hur som helst..tänk så många intressanta personer man kan missa pga att man önskar att det ska vara på det ena el andra viset och jag tänker inte endast i dejtingens värld utan i all allmänhet. Fast på tal på längd så om man söker på personer och får upp Wikepedia där nämns ofta längden och jag undrar varför??

Ha en fin dag🌻❤️

Dag 65
Vaknat tidigt, utvilad - inte bakis. Bästa starten på lördagen! Min älskade vovve ligger här brevid och snusar. Bara kaffet som saknas, men var klok nog att ladda den igår kväll så det är bara att trycka på knappen. ☕️
Nära vänner ramlar in här idag, ska bli så mysigt att få rå om dom. Har köpt en massa gott så vi ska mysa ihop hela dagen. Hoppas det blir sol idag, vill ta med dom ut på en långpromis oxå. Kanske kan jag utnyttja mannen i sällskapet att hjälpa mig få upp en rullgardin i ena gästrummet som jag totalrenoverat. Jag kan mycket men det där att skruva upp saker så att de verkligen sitter tycker jag fortfarande är ett ”karlgöra”. 😁
Kommer njuta av dagen och även denna dagen kommer jag vara nykter!
Tjoflöjt! 🤗