@Rehacer Här en till som alltid laddar bryggaren på kvällen😁. Det är ju sååå jobbigt att göra det på morgonen. Mysigt med vovve i sängen att morna sig med. Yngsta bonusbarnet är här så då är mina vovvar där denna morgon, de är så glada att ha honom här. Helt rätt att utnyttja karlkraft till tråkgörat👍 Låter som en supermysig dag, hoppas solen kommer till dig också, här lyser den för fullt🌞. Kram🌷💕

@Rehacer låter som även du har härliga planer för dagen! Det är också en grej jag verkligen uppskattar nu, att genomföra det jag planerat och dessutom njuta av det. I alla fall jag har varit bakis på många grejer och mest sneglat på klockan och velat gå hem och lägga mig 🙈

Så många ni är som laddar kaffebryggaren kvällen innan! Jag gör det en gång per år och det är dagen innan min födelsedag. Syftet med det är att jag ska få känslan av att ungarna fixat kaffe till mig 🤣 Kanske ska skapa en rutin så att dom får "fixa kaffe" till mig varje lördag...? 🤔🤣

Dag 68
Ytterligare några dagar har gått. Funderar inte på alkohol så mycket längre och när suget kommer är det mer ett diffust ”det hade varit gott med ett glas vin” och inte längre ”jag måste ha vin NU!” Det är inte samma kamp och jag behöver inte parera lika mycket. Det känns bra!
Jag ser just nu ingen anledning till att jag ska börja dricka. Jag hatade att vara så låst av alkoholen, att det gav mig noll svängrum och höll mig så fast i tråkiga drickrutiner. Jag var en slav. Vill inte tillbaka dit. Tycker bättre om mitt nya liv där jag har min frihet och där jag kan att vara spontan!
Fyller år imorgon och jag kommer bl a fira födelsedagen med ett danspass på kvällen. Jag och en väninna har nu bokat på oss och ska skaka rumpa så det står härliga till! Kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira än att dansa för första gången sen innan pandemin! 💃🏼❤️💃🏼
Efter det blir det mat hemma hos ett av mina barn. 🍱🍣 Bubblet hoppar jag över… 😉
Nu tittar hunden bedjande på mig så det är bara att klä på sig varmt och ta en promenad.
Ha en fin nykter tisdag! 🤗

@Rehacer Låter härligt att få skaka om rumpan så det står härliga till! Då ruskas även måbra hormonerna om till en hög nivå och dansar de med💃😁. Blir så glad så jag ler över att du mår så bra och känner dig fri. Grattis i förskott på födelsedagen och dina fina nyktra dagar!🥳💐. Kram❤️

@Rehacer
Känner igen det du skriver om det a-fria livet... förutom "valfrihet" där har jag ju tagit ett beslut - alkoholfri. Det känns bra för mig! Har ju dessutom varit så "modig" att jag bytt till ny grupp 💪
🥳 Stort Grattis på födelsedagen som verkar vara full av mysiga aktiviteter hela dagen lång 🥳
🤗 Stora kramen från mig

majken_r

@Rehacer Tänk att det kunde bli så, att alkoholen inte längre tar så värst stor plats. Att livet istället brett ut sig, att du, och jag, lever mer på riktigt. Danspass och middag hos barn låter som riktigt bra födelsedag atg se fram emot!!💕

Hej nalle101 och varmt välkommen till forumet!

Kanske har du varit här en tid, men nu har du valt sista dagarna att skriva ett par inlägg här. Bra gjort!
Du har fått nog av alkoholen och vill nu hitta sätt att förändra dina vanor. Det låter som att det kanske eskalerat då på senaste tiden och nu blivit dagligen.

En gissning är att du valt att skriva i denna för du känner igen dig i trådens namn "dricker varje dag, vill sluta". Ett tips är, om du vill, starta din egen tråd så kan vi lättare följa och stötta dig i detta. Du gör såklart som du vill och det som passar dig bäst.

Det är modigt och klokt att skriva här så fortsätt oavsett om du startar en egen tråd eller ej såklart med det.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

@nalle1010
Hej Nalle,
vi är många här som är eller har varit i din situation. Fortsätt läs här i de olika trådarna för det är till enorm hjälp. Att själv skriva är oxå kanonbra, vi som är här förstår och dömer inte - för vi har varit i skiten vi oxå. Så ta hjälp av forumet. ✨

70 dagar ✅
Livet känns balanserat, roligt, skönt och riktigt bra. Den trista, långtråkiga och blaha-blaha-känslan är borta. Njuter av det som är nu. Tackar livet & att jag är nykter varenda dag!
Kommer på mig själv att tralla ”Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända..” 🎶 😁
Livets bergådalbana, just nu är jag på väg upp med pirr i magen. Men jag är beredd på en eventuell störtdykning, de har en förmåga att komma ibland.
Ha det fint vänner! 🤗

majken_r

@Rehacer hatten av för sjuttio dar🥳 Och härligt att du är i ett bra flöde! Samma här, känns hur naturligt som helst att inte dricka. Bara att njuta! Kram och sov gott⭐️

@Rehacer Stort Grattis säger jag också 🥳
(Trodde jag skrivit redan igår men kan inte se något) Hoppas du mår lika bra idag, härligt att samla på "må bra dagar". Dom kan vara bra att ha en annan dag!
🤗 Kram

@Rehacer Stort Grattis säger jag också 🥳
(Trodde jag skrivit redan igår men kan inte se något) Hoppas du mår lika bra idag, härligt att samla på "må bra dagar". Dom kan vara bra att ha en annan dag!
🤗 Kram