@Friluftstok stort grattis till dina 60 dagar och va grymt att du kom ut och sprang även fast det regnade.
Imorgon ska jag tänka på hur mannen jag vill vara är (han vill springa även fast det är kallt och blåsigt). Sedan ska jag göra det. Igen tack för all inspiration jag får av dig :)

majken_r

@Friluftstok Stort grattis till dina dagar!! Så jäkla bra jobbat🥳 Jag visualiserar en hel del, bilden av den jag också kan vara. Fungerar överraskande bra! Härligt att du kom ut och sprang. Jag gillar att springa (nåja) i skitväder. Känner mig lite som Rocky. 😅 Grattis igen och sov gott😴

@Friluftstok
Stort grattis till fina 60 dagar & idag är de ännu fler, 61 dagar! ✨ Mot 100!!! Det är mitt nuvarande mål oxå och just idag är jag halvvägs.
Cool kvinna är vad du är, en sån som inte dricker och som springer i regn! Kan man bli coolare?!
Kram 🤗

@Friluftstok Grattis till alla dina dagar 🥰
Tills vidare är ett bra mål, så tänker jag också. Känns lugnande på något vis o helt genomförbart, så vi kör på det tycker jag!
En styrkekram till dig, mig o alla våra forumvänner 🤗

Tack för era hälsningar! 🌷 Kul att ni är fler som känner er grymma när ni springer i ruskvädret @majken_r @Matti77 Kan relatera till känslan om Rocky 😅

Och @Rehacer stort grattis till 50 dagar! 🥳 Det är ju grymt bra jobbat! Du är rätt cool du med tycker jag 🤩

Ännu en dag som rullat förbi och jag har varit ganska tillfreds med livet. Känner inget större sug efter alkohol. Snuset är hundra resor värre. Där är det fyra veckor idag och jag slängde snutten Onico igår 🙈 Brutalt skulle jag vilja säga. Är inte riktigt lika beslutsam där som med alkoholen men hey, en dag i taget där med 🤷‍♀️

En sak jag uppskattar nu är att vardag faktiskt är okej. Har läst olika reflektioner kring tacksamhet i trådar här och jag skriver under på det, att jag känner en så otroligt mycket större tacksamhet nu. Är tacksam över småsaker, sånt som inte var självklart förr. Som att tex kunna ta bilen när som helst. Men tillbaks till vardagen. Förr behövde jag liva upp en grå vardag, en dag som mest känts som transportsträcka, med vin. Nu accepterar jag att vissa dagar vare sig är bra eller dåliga. De kan vara mellanmjölk och det är helt okej och ganska vanligt. För att liva upp dagen tog jag en promenad i eftermiddagssolen och lyssnade på en bra spellista. Har fått en ny favoritlåt som går på repeat. Det känns fint att kunna tanka energi på det sättet. Det går bra i linje med kvinnan jag vill vara 🌷

Nähä, dags att ta ut baconpannkakan ur ugnen och utfodra barnen. Sen väntar läxläsning och jag tänkte fråga om den äldste vill köra lite Mario Kart med mig 🏎️ Det om nåt är jag tacksam över, att relationen till min äldste som blivit bättre. Jag har aldrig sett den som dålig men jag märker ju hur mycket roligare vi har nu, att vi är rätt finurliga ihop och att han "söker upp mig" på ett annat sätt. Slutsvamlat för nu. Slutsats? Vardagen har sin tjusning den med ⭐

@Friluftstok Låter som du landat fint i vardagen som nykter😄. Dina tankar på kvinnan du vill vara är verkligen bra, det blir så positivt och framåtsyftande, något att sträva emot. Ska testa på att tänka på vilken kvinna jag vill vara🥰.

Ha en fin kväll med dina pojkar och spel🌷💕

@vår2022 ja, det är nog först nu det här ändå börjar bli en vardag. Vid lunchen idag så sa min kollega att hen skulle till bolaget och köpa öl. Jag sa att jag också skulle köpa öl. Hen frågade om den vita perioden var över och jag bah "nej nej, ska köpa den ledsna hunden på Ica" 🤣 (en alkoholfri öl med en bulldog på etiketten därav mitt smeknamn)
Det är fint att ha något att sträva mot, något som inte är vare sig ett mål eller måste. Utan mer en vision liksom. Vi har ju alltid möjligheten att göra medvetna val om vad vi vill och behöver i stunden men även vilket håll vi vill styra skutan åt.

Ha en fin fredag! 🌷

Tänk att det ändå är möjligt att bryta mönster och vanor på relativt kort tid. Jag säger inte att det är enkelt men det går! På fredagar när jag har barnen slutar jag tidigare, i samma veva som skolan slutar. Mitt gamla jag brukade hämta barnen, släppa av dom hemma, köra vidare till bolaget och sen hem och korka upp. Vet inte hur många glas ljummet vitt vin jag druckit för jag inte orkat vänta på att det ska kallna. Till middagen var jag lullig och tvingade mig sen igenom filmen för att sen kunna lägga barnen och dricka mer vin.

Idag hämtade jag barnen och vi åkte till Ica och fredagshandlade ihop. Valde pizzatopping, chips och läsk tillsammans. Valde lördagsfrukost och helgfika. Och köpte tulpaner 🌷 Det har blivit min fredagsgrej sen jag nyktrade till. Väl hemma la jag mig på soffan och kollade på mobilen. Såg att det varnades för snöblandat och min första tanke var att jag borde springa 😅 Sagt och gjort, på med kläder och ner till motionsslingan vid havet. Där joggade jag några kilometer i sakta mak och blev full i skratt. Gamla jag brukade skaka på huvudet åt folk som jag såg jogga på fredag eftermiddag/kväll. Jag brukade seriöst fundera över om dom inte hade något liv iom att dom var ute och sprang då 🙈 Springa när man uppenbart är ledig och kan dricka liksom?! Well, jag har insett att jag har mer till liv om jag är ute och springer en fredag klockan 16 än köar på bolaget 😅

Men nu tar jag helg med grabbarna! Har en väldigt rolig helg framför mig med firande och aktiviteter 🤩 Jag hoppas ni alla får en trevlig helg! Gör det bästa av den, fånga alla små vackra ögonblick och spara i hjärtat och gör val som kvinnan/mannen ni vill vara gör ⭐

@Friluftstok Så härligt att läsa om hur du har det och hur du tar det😁. Att vara nykter är verkligen frihet att göra vad man vill när man vill, få infall som du och ut å kuta. Jag åkte till Jysk och handlade sängkläder för någon månad sedan, på en lördag kl 15! Kändes så märkligt, då brukar man ju var mitt i pimplandet och lullig. Sedan städade jag sovrummet och putsade fönstret😂. Härlig lördags sysselsättning.

Ha en fantastisk helg med boysen!🌷💕

majken_r

@Friluftstok känner sååå igen mig. Tänk så det kan bli, att plötsligt leva lite mer. Vara närvarande. En enorm vinst. Ha det riktigt gott i helgen 🥰

@Friluftstok En sån skillnad, två helt olika liv 👍🥰
Dina killar måste älska din förvandling!
En väldigt aktiv helg, du har helt enkelt inte tid med nån alkohol!
Ha en fin kväll, ät gott o njut av helgen o allt kul ni ska göra...
Kram 🤗

@Friluftstok
Skrattar åt din syn på joggare tidigare, att de inte hade något liv om de sprang på tider då de istället hade kunnat dricka vin! Men kanske var de i samma situation som du är nu, ”nyfrälsta nykterister” som var höga på livet!
Kul att man hittar andra saker att roa sig med. Jag är mer den kvinnan som köper tulpaner till helgen & går långpromenader. ☺️ Skriker tråkmåns lång väg men det bryr jag mig inte om.
Ha en fin helg! Kram 🤗

Ännu en helgmorgon som jag går in här och skriver att jag är glad över att vara klar och nykter, inte bakis 🤩 Det är faktiskt något som tåls att upprepas, gång på gång så att det faktiskt fastnar. Idag är jag dock lite extra tacksam för jag fyller nämligen år 🎈 Blivit firad av mina barn, redan fått flera fina hälsningar via sociala medier och öppnat presenter 🎁

När jag bestämde mig för att förändra mitt drickande så var födelsedag en sån grej jag tänkte på. Skulle jag inte få dricka bubbel på min födelsedag? Idag känns det som ett icke-problem. Jag har blivit firad med kaffe på sängen, nu väntar lyxfrulle och senare idag ska vi gå ut och äta tillsammans med barnens pappa. Vi firar fortfarande många högtider ihop trots att vi är separerade. Och ikväll blir det Mello, allt enligt barnens önskemål. Jag känner mig lycklig och kommer skåla in kvällen med alkoholfri cider 🥂 Ha en fin lördag kära forumvänner! Så glad att jag hittat er 🥰

@Friluftstok Grattis på födelsedagen! Låter som att det blir en fin dag med lagom mycket firande 👍Mysigt med firande o att du o ditt ex. kan umgås tillsammans med era barn... och att ni äter gott när det blir så dags

@Friluftstok Grattis på födelsedagen 🎂🥳! Precis så tänker jag också, det tål att upprepas varje dag över hur glad man är över att vara nykter och inte bakis. Det påverkar tillfrisknandet i hjärnan och sinnet.

Ha ett jättefint firande med familjen och en fin mellokväll🌷💕