Det här försöket ska lyckas. Nu har jag testat flera gånger och bestämt att jag ska dricka högst två gånger per vecka och inte mer än tre glas, helst två! Och det har inte lyckats så bra men mitt drickande har minskat avsevärt. Jag vill få kontroll över alkoholintaget. Nu är det en ny period och jag har tänkt mig att dricka en gång i veckan och inte mer än tre glas och att aldrig bli berusad.
Har varit full alldeles för många gånger, gjort bort mig och gjort mina barn ledsna. Och varit på väg att falla igenom helt.
Senast jag drack öl och vin var påskafton och då klarade jag att hålla gränsen vid fyra glas. Jag är så nöjd med det!
Nu har jag varit alkoholfri i 19 dagar och innan dess i 15 dagar. Jag kommer välja att vara alkoholfri så länge som jag känner att det behövs.
Och det kan ju bli skönt! Kommer att skriva om mina tankar och hur jag gör för att klara det här, jag gör ju tvärtemot er andra i vissa avseenden.
Och ja, jag har insett att jag är beroende men måste lära mig att tackla det.

träningstanten52

Om jag får välja så är jag master! Tack Lena ska kämpa på och väljer att fylla på med en nolla i loggan. Ska läsa din tråd i helgen och önskar dig en fortsatt bra vecka med nollor i loggan!
Tränar i dag och förbättrar hälsan!

träningstanten52

Sakta men framåt och ska träffa sjukgymnasten i dag. Knät har blivit bättre och lusten att dricka avtagit. Det är bra och en nolla väljer jag denna dag.

träningstanten52

I går vaknade lusten på hemvägen, uteserveringarna lockade men jag tänkte ett varv till! Och nej det skulle vara en nykter helg och jag lät bli att stanna till och ta ett glas och sen köpa hem en flaska! Det blev ett bra val. Idag är jag pigg och inte bakis och ska träna igen.
Så skönt och yngsta dottern kommer på lunch och i morgon firar vi barnbarnets födelsedag. En riktig bra helg utan vin som jag ska komma i håg.

träningstanten52

Det känns verkligen skönt i kropp och själ och jag har tränat bra den här veckan. I dag är det kalas och vi ska ha trevligt. Och det blir en nolla i loggan så klart!

träningstanten52

Ser fram emot en ny vecka med träning och utan att vara bakis på jobbet! Träning förgyller tillvaron och jag mår så bra av det!

träningstanten52

Så skönt att må bra utan att vara bakis och att kunna träna när jag vill. Och vinet tänker jag inte ens tanken om, det är ju arbetsvecka!
Vanan att dricka till helgen satt i bra länge men hoppas att det nu har gett sig efter några månaders nykterhet och jag har ju omskolat mig, till fotomodell och munskänkare.
Allt känns så mycket lättare när nollorna finns på plats i loggan. Undantagen finns så klart men dom blir nog färre och färre ju längre tiden går.

Nyttan

träningstanten52,
Vad är det du tränar?
Jag vet inte vad det är med mig men min kropp är så tung och trött. Jag lägger mig runt 21 varje kväll helt urlakad. Det finne en önskan inom mig att röra mig. Hur kom du igång?

träningstanten52

Jag tränar men bara det jag tycker är skönt och roligt och aldrig att det ska schemaläggas, då står jag inte ut! Jag har kommit igång med hjälp av vattengympa som alla kan klara av, lite cykling, lite styrketräning. Det gör jag bara 1 gång per vecka nu. Det gjorde för ont i knät!
Du mår bättre och orkar mer, testa ett par veckor.

Nyttan

Gick förbi en sjukgymnast på lunchen (som har ett litet gym också) nära jobb igår. Lite styrketräning hade nog gjort gott.
Jag vet inte varför men jag liksom smög utanför och kikade in. (Konstigt beteende, jag har gått på gym i hela mitt liv från och till) Tillbaka på jobb så googlade jag upp stället och bokade medicinsk massage måndag och onsdag nästa vecka. Tänkte att jag ska kika på maskinerna då och känna av stämningen. Min värk är riktigt enerverande...tänker som du att en gång i veckan skulle sitta fint. Kraven på prestation måste helt enkelt bort!
Idag har vi onsdag och jag tänker vara nykter.
På fredag är det nytt beslut. ?

träningstanten52

Ytterligare en dag och en nolla i loggan så klart, det är ju arbetsvecka. Men i dag fanns suget, varför vet jag inte.
Träning i morgon gör säkert susen och får lusten att dricka att försvinna. Övertalar mig själv att det är bäst med träning och inget vin!

träningstanten52

En lång arbetsdag och lite träning och ingen längtan efter vin! Ja så blev det i dag, i morgon gör jag samma sak. En lång arbetsdag, lite träning och sen shopping.

träningstanten52

Ska ha en skön helg med en av väninnorna och bjuda på god mat och trevligt prat, ha det riktigt bra du också!

träningstanten52

Helgen har varit så skön, lite för mycket vin i går men ingen katastrof. Lär mig mer och mer om mig själv. Och i dag ska det fyllas på med en nolla i loggan.
Träning i morgon och en lång arbetsdag gör susen för lusten att dricka som finns!

träningstanten52

Träningen kändes skön och det gick lättare att träna i dag. Börjar komma i gång riktigt bra. Har inte haft någon lust att stanna till på någon uteservering i dag för att ta ett glas.
Men det är ju arbetsvecka och då ska det inte vara ett glas vin.

träningstanten52

Och sen lite träning och allt känns så mycket bättre. Lusten att ta ett glas vin är helt bortblåst i dag . Loggan börjar se ut som jag vill att den ska se ut, mest fylld med nollor nu i juli.
Jag börjar känna mig som en ny kvinna och ser ut som en ny kvinna och jag börjar få ett annat bemötande från omgivningen. Det känns bara positivt och jag känner mig glad i dag!

att det går så bra för dig. Du jobbar målmedvetet mot ditt mål, och det fungerar bra.

Lycka till framöver!