Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

lillablå

Tänkte skriva älskade i rubriken, men ångrade mig, men det är då det känns!! Finare man, starkare man, ärligare man och större kämpe får man leta länge innan man finner... Har inte hunnit läsa allt, men det verkar vara rätt tufft för er alla nu...
Ska fortsätta läsa, ville bara skriva en rad...
Stora kramar!!!
/k

Dompa

"Trasigleverångest" ? Jo, den demonen har sökt mig. Men den är inte så svår att tackla ner. Det visar sig att levern ser farligare ut än den är...ett par veckor och DEN är oftast borta... Om man inte levt sida vid sida/VÄLDIGT nära i tiotals-år.

Jag har liksom du flera andra demoner jag tampas med just nu, som "Hurfanskajagorkaångesten?". Här i huset springer den som ett kärt barn. Men jag ska ta den också. Liksom den som en gång var "Den vackraste". Vi får stötta varandra. Vitlök tror jag funkar bättre än flaskan...för de tycks gilla den.

Du vet väl att jag är ett fan? Kram

Dompa

Så glad att äntligen få ett livstecken! Kär och allting...vem kunde unnas det mer? Älskade lillablå...jo, jag vågar. Är SÅ glad att du går vidare i ditt liv...men förbli inte ett minne. Checka in ibland för vår andras skull. Du kommer alltid att leva i mig. Min första vän här. Generösare kvinna får man väl leta efter...med tanke på att jag snubblade in som den nya T. Jättekramar...jag blev SÅ glad! /R

Stigsdotter

...godnattpuss & tackar för de söta orden :-) blir väl inte riktigt lika påverkad som Wanda men lite så ;-)

Hoppas du haft en bra dag och får en lång välgörande sömn. Sweet dreams!

Dompa

En förtrytsam fnysning som jag lärt mig av Frk Nynykter. Du ÄR en svår kvinna Stigsdotter!

"If you don't want anything you won't have anything, and if you won't have anything, you're as good as dead" (Mr Dennis)

Eller vill du höra ryska min dufva?

Jag hade en härlig dag vid havet tack! Fullt med fabulösa kvinns där, så det så! Nej, det sista var väl inte riktigt sant...men var försiktig med mitt förälskade hjärta. Hmmmpfff!

Nynykter

Bäste Herr Dompa!
Det glädjer mig ohört att jag lyckats bibringa er redan goda uppfostran den utomordentligt användbara förtrytsamma fnysningen. Föga trodde jag att jag med mina anspråkslösa förståndsgåvor skulle kunna bistå en herre som redan för sig så utomordentligt väl! Jag hoppas att ni inte misstycker om jag även tar mig friheten att påtala att ni tycks dra något förhastade slutsatser angående ert hjärtas utvalda. Det är, förstår ni, inte brukligt bland oss damer av god uppfostran att skyndsamt avslöja våra innersta känslor och gå vår tillbedjare till mötes. En längre tids kurtis,min bäste herr Dompa, lämpar sig utomordentligt för att lära känna en mans smak och bildning. Vi är heller inte helt oemottagliga för små bevis på uppskattning i form av poem eller serenader.

Eder tillgivna och inte så lite allvetande

Frk Nynykter

PS Hon spelar bara svårfångad (been there, done that!)

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Du gjorde helt rätt som fångade dagen och lät barnen skolka! Det är en så skön trötthet när man har varit utomhus och vid havet en hel dag. Fast det där gamla uttrycket "skön suger" funkar inte så bra längre. Det har liksom fått en annan innebörd.
Igår roade jag mig med att läsa bakåt i en del trådar och det slog mig att många av oss har förändrats till det bättre, att det är gladare och starkare personligheter som skymtar fram i det vi skriver.
Jag förstår att det tar emot att avlägsna skägget och kaftanen. Som efter semestern, när man plötsligt ska stänga in sig i jobbkläderna igen. Var är vårt sanna jag?
Ja, inte i vin - eller whiskyglaser i alla fall...

Jag tror på dig Dompa!
(Avsides: psst, jag gillar dig jättemycket)

Kram från Nynykter

Stigsdotter

Jag förstår inte riktigt hur att medge att man blir lite småpilsk av dina söta italienska fraser (desutom UTAN tillhörande stripp) är att vara svår? (krävs lite mer för full Wanda-effekt om det var DET du förväntat dig!)

Nå, poem och serenader går också bra, som frk Nynykter påpekar är detta utomordentligt för att lära känna smak och bildning hos friarna. Om du inte är upptagen med strandlekar förstås..

Bor du nära havet? Kanske är det för att jag är vattuman som jag saknar närheten till vattnet mycket. Förut bodde jag precis vid vatten, inte det där stora havsvattnet även om det förvisso var "havet" eftersom jag bor i Stockholm, men härligt var det. Doften, fukten, man kunde gå ner till bryggan och ta sig ett morgondopp. Jag älskade att ligga på balkongen i mjuk stol och njuta av vågsuset. När vi flyttade till hus ställde jag min stol i trädgården och försökte intala mig att björkarnas sus gick lika bra, men det är ju inte riktigt detsamma....

Stigsdotter

Läste i TP:s tråd att det var en jobbig dag och att kära fästmannen (?) mest satt och ruttnade. Tänkte att jag smyger in här och erbjuder en liten massage för spända axlar, kan det vara något? Annars kan du bara få lägga huvudet i mitt knä och vila en stund. Jag kan stryka dig sakta över håret (om du har något =) så kanske du somnar.

Ta inga stora beslut om jobb nu. En sak i taget tror jag är bra. Jag har mycket i mitt liv som jag skulle vilja förändra - alla de där "stora" sakerna. Men jag tänker att det är bäst att bli kvitt alkoholdjävulen ordentligt först, hitta mig själv och SEDAN reda ut vad och vart jag vill. Det är nog också så att det när man slutar fylla sitt sinne med alkohol dyker upp en massa saker man tidigare gömt undan och kanske även sådant som man tidigare inte funderat över eller ifrågasatt.

Varma kramar, din A

Dompa

Jag misstänkte nog att dufvan bara spelade svårfångad. De gör så...

Havet? I wish. Nej jag bor vid en stor å...lite strilar det, men inte så att jag blir nöjd. Har cirka en halvmil till havet. Alltför långt. Nu ska jag ju tillbringa resten av livet vid en insjö så det är ju lite bättre. Men håller med dig Stigsdotter; Havet är havet. Punkt. Somnade inte raring, trots dina fingrar i det svarta hår som jag faktiskt har på huvudet. Var så arg...på jobbet (jag är ju lat!!!) så i ren ilskan satt jag till fyra imorse och jobbade undan allt. Tror ta mig fan att jag dessutom gjorde ett bra jobb.

När det gäller er Frk Nynykter så kan ni nog lära mig både det ena och det andra. Sällan har jag haft nöjet att träffa en dam som är så välbevandrad i filosofi och som har ett sånt klart intellekt. Det skall bli ett nöje att leva med er.

Ja, dagen då? Ännu en ridtur med medföljande picknick. Jag har det bra. Livsrädd för hästfan, men lycklig över att mina ongar VILL ha mig med.
Livet är gott när man är nykter...inte hade whiskyfarsan blivit medbjuden.

Ha det gött (citat: Villervalle) och Stay sober!

Nynykter

Hrrrrrrrrrrrr (besvärad harkling)
Bäste Herr Dompa!
Jag tog mig idag för att efterforska en akronym som jag trots min stora bildning inte kände till. Det jag fann fick mina bleka frökenkinder att anta morgonrodnadens friska färg. Jag vill tacka er för att ni lagt ytterligare några hektar till min kunskaps betesmarker.
Eder tillgivna och städse nyktra
Fröken N

Dompa

Det fröjdas mitt hjärta att jag kunde bibringa er bildning någonting så värdefullt. Att kunna visa en kvinna med era utomordentliga förståndsgåvor någonting får min själ att sjunga. Givetvis serenader då jag både föredrar och behärskar dem väl. Är ni verkligen säker på Mister Foppatoffla är ert hjärtas val? Eder tillbedjande Signor Dompa

(Avsides...psst, jag gillar dig också jättemycket!)

Nynykter

I ena stunden tror jag mig vara säker på mitt val och i den andra tvekar jag åter. Som ett rö för vinden är jag (eller åsna mellan två hötappar). Men kurtisens A och O tycks ni så Casanova ni är inte ha lärt er. Diskretion är en hederssak! (spring för fanken inte och skvallra för fästmannen så snart vi har haft en tête-à- téte!). Nåväl, jag förlåter er denna missriktade manliga solidaritet och mitt samvete är rent eftersom jag är nykter och våra möten endast är platoniska.

Här kan ni lära er lite om serenader

http://www.youtube.com/watch?v=0Jtyz78mCPg&feature=youtube_gdata_player

Eder lätt uppgivna Frk Nn

Jonic

Hej! Helt ny på detta forumet.
Till skillnad från många andra har jag aldrig förnekat att jag är alkoholist.
Det ÄR ett faktum. "Trillade dit" redan vid 14 års ålder. Ursäktar mig inte alls, och är inte ett uns självömkande. Den faktiska orsaken har jag fått bekräftad nyligen i vuxen ålder(32 år). ADHD. Är vältalig, och noggrann men får inte ihop det vardagliga livet. Basala saker som att betala räkningar, städa mm, som jag är medveten om att det måste göras blir inte gjort.
Dricker idag helt enkelt alldeles för mycket och har gått på Antabus i omgångar, då mitt drickande ofta har en tendens att sluta i katastrof. Inte så att jag blir agressiv och slåss,begår brott etc utan att jag blir oregerlig, däckar och "ramlar runt", ofta med resultat som blåtiror, utslagna tänder och sårskador. Har ett jobb som jag stormtrivs med och absolut inte vill mista. Har tyvärr redan mist ett jobb pga alkoholismen, eller egentligen pga depression, som jag självmedicinerade med alkohol.
Igår Fre 8/6-12, när jag ändå visste att jag skulle upp och köra till jobbet tidigt drack jag ca 70 cl whisky. Smart? NÄ!!! Fick ordna skjuts av min Far, som naturligtvis var arg, ledsen och bekymmrad.
Inser självklart att jag måste sluta dricka och få vård, men det "första steget" är så inihelvete svårt att ta!!!!!! Alkoholen är ju min trygghet och verklighetsflykt.

Stigsdotter

Välkommen hit. Det hjälper mycket att läsa och skriva här på forumet.

Har du sökt ordentlig hjälp från en beroendemottagning? Du har ju fått antabus utskriven tänkte jag, men det krävs nog lite mer uppföljning från vården, det är svårt att klara själv.

Tänk igenom för dig själv vad det är du flyr ifrån, vad är det för trygghet som du behöver. Du vet säkert redan att den trygghet alkoholen ger är totalt falsk och stjälper dig i längden.

lessenfrun

Jag måste be om ett förtydligande...
Ska jag gifta mej med nån eller bara vara tärna??

;)
Puss o kram kämpar.

Ni är bara för härliga i den här tråden. Tack för skratt mitt i allt allvar. /A

Ni är bara för härliga i den här tråden. Tack för skratt mitt i allt allvar. /A

Nynykter

För att ge ett tydligt svar på din fråga: det vete gudarna... Här är så tvära kast. Men om det är klänningen som oroar dig kan du känna dig alldeles lugn. Dompas syr kaftaner i Unisex-modell till alla. Så den som står brud kan väl ta den vita och så får tärnan ta den i beige. Det funkar va? Väldigt praktiskt med kaftaner. Det enda som kan gå fel att någon tar miste och gifter sig med prästen (de brukar ju också ha typ kaftan) . Men å,andra sidan lär det inte bli nån präst om Dompas får vara med och bestämma. Han gillar inte GUD som du kanske kommer ihåg?

Så, håll det öppet ett tag till. Här är vi flexibla, eller hur? Och framförallt är vi nyktra,

Jag tycker gott att du kan säga åt mannen att "it's complicated". Det är ju dessutom 100 % sant. Det ÄR verkligen komplicerat med relationer här på forumet..hujedamej...
Men vad håller han på med? Dags att bestämma sig (kanske inte jag ska säga :-)) Men parterapi är en jättebra idé både om ni går skilda vägar eller fortsätter tillsammans. Se bara till att ni får en terapeut som det stämmer med och byt om det känns dåligt. Världen är full av mesiga terapeuter... Fast när jag gick m mitt ex slutade det med att mitt ex och den manlige terapeuten skrek åt varandra :-( . de blev som stridstuppar. Oooops, jag verkar ha den effekten på män (fnissar kokett och fjolligt)

Sov gott! kram/ Nn

lessenfrun

Ok, jag tar den som vill ha mej för tillfället då.. Klänning inga problem. Har aldrig varit fåfäng.
Så smal som jag "råkat" bli av den här totyren kan jag bara ta en snygg kasse och klippa hål för huvud och armar så är det fixat! Barfotabröllop utan tofflor, eller hur?
Inte jättesugen på prästen dock.

Yes, det får bli parterapi tills vi storknar. Har en del kontakter via min knasskola.
Kan bli intressant och höra vad i h-vete han vill.

Gonatt fina medsyster <3
Nykter och trött.

Tvåbarnspappan

Här håller jag för fullt på att kämpar med att
bygga upp vårt kollektiv. Gick till sjöss i arla morgonstund för att kunna förse eder med
näringsriktigt kost..Efter en dags hårt slit i mitt
annletes svett efter att ha förtöjt båten. Stapplar jag in i mitt hem med min svårt sargade och
frusna kropp. För att finna min käre vapenbroder
kurtisera med min trolovade och allt annat kjolstyg som rör sig.

Tårarna faller nu ned för min solbrända kind, då jag även ser att frk NN visar sin tillgivenhet till
denna tvåhövdade huggorm som till vardags
klär sig i klänning.

Ber eder vackra oskuldfulla kvinnor som blivit manipulerade av denna androgyna best
att ICKE slösa eder kärlek på denna "man"
Utan gå gärna in på min tråd och lite sådär spontant
tala om vilken fantaskisk man jag är. Kommer stå med
öppna armar och ta emot all den kärlek ni vill ge mig

Kramar från "vaddå avundsjuk" TP ;-)

(Avsides...psst Dompa..gillar dig jättemycket
men måste ju sätta ner foten någon gång;-) )