Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

Dompa

Tu pure, o principessa, nella tua fredda stanza, guardi le stelle tremano d'amore, e di speranza...

(Sjunger den barfota hankatten mitt i natten och ser om det är ngn av mina älskade som nappar)

Vapenbroder TP har helt fel. Undertecknad kurtiserar icke allt kjolstyg som rör sig. Då jag är en trogen man finns det bara tre stjärnor för mig i natten. Om dessa stjärnor skulle jag kunna utgjuta mig i evighet. Men då jag nyss lärt mig att diskretion är en hedersak tiger jag still. Dessutom är TP en svartsjuk testosteronstinn oxe som jag icke vill reta upp. Drar mig tillbaka ensam på min kammare...men ylar ut i natten; Nessun dorma, nessun dorma...

Dompa

Skönt att du verkar ha insikt...nu är det dags att agera. Stigsdotter skrev om beroendemottagning, det verkar vara en väg att gå. Det kan vara nog så viktigt att tala om orsakerna till att man dricker...och kanske få några knep så att man kan dricka mindre, alternativt inget. Kanske göra ett nytt försök med antabus? Vore hemskt om du söp bort ett arbete du tycker om. Men ännu värre att offra sitt liv på alkoholens altare. Du är värd bättre. Men nu har du iaf. tagit ett steg. Du har hittat hit, så stanna här och skriv och läs. Det hjälper faktiskt...man får pepp och stöd av människor som vet vad det handlar om. Att det inte bara är att "sätta ner flaskan". Du är varmt välkommen! /Dompa

Nynykter

Nej här tycks vara aktivitet dygnet runt. Jag noterar att du och TP går i skift och att det den här gången var hans tur att ta den så kallade hundvakten kl 00-04
Och det får han kanske göra framöver om du ska släpa med dig Fisalisa med sällskap?
Hundar är jag inte allergisk mot. Det är kattskrällena som ställer till det, vilket är synd, för jag gillar verkligen katter.
Jag förstår att du somnade av TV:n. Visst är det intressant när man upptäcker att ALLT inte beror på alkohol?
Ska lämna dig nu innan ledstjärnorna vill ha frukost och dagvakten tar slut.
Kram (vänskapligt förstås :-))
Nn

Navigare necesse est
Vivere non est necesse

Dompa

Det är därför vi numera väljer vad vi seglar på för vätska. Jag tror dessutom på medvind...

Lelas

Jag och pianomannen kan kasta in en segelbåt i det hela, om det är av intresse! :-)

Jonic - välkommen hit! Som du redan har märkt så finns här mängder av kunskap att hämta, och pepp, och humor. :-) Fortsätt läsa och skriva här, det hjälper en att reda ut sina tankar.

/H, tillfrisknande medberoende

Stigsdotter

Segelbåt blir bra, skulle så gärna vilja lära mig segla - det är så härligt att fara fram med vinden som hjälp. Bara man inte får bommen i huvudet förstås men det kanske man kan undvika om man lärt sig hur man ska göra.

Ni får gärna dela vår stuga (eller vad det nu kommer bli för slags hus, det har vi inte riktigt funderat på ännu). Kanske flyttar vi in till TP där mellan sjöarna men frågan är om de är tillräckligt stora för äventyrliga seglatser?

Nå, då får vi kanske se fram emot ljuv musik från pianomannen och dina insiktsfulla bidrag till vårt filosoferande vid köksbordet om kvällarna :-)

För övrigt, kära medsystrar, jag tror att det är en bra idé att ta in lite fler tuppar, förlåt, hannar i vårt kollektiv. Jag tror att de befintliga behöver känna att det inte är lönt att kivas om kjolstyget - till syvende og sidst är det ändå vi som bestämmer till vem vi vill låna våra hjärtan ;-)

Känner att jag också borde bidra till de latinska sentenserna så här kommer en annan:

Dum vivimus - vivamus!

Stigsdotter

Vad mycket (o)vettigt som sades av de gamla romarna. Nå, vi får väl kalla oss vansinniga då för dansa det ska vi!! (hoppas förresten att herrar tuppar/hankatter ägnar sig åt sådan sport?!!)

Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit – "Ingen dansar nykter, såvida han inte är vansinnig" (Cicero)

Lelas

Då bidrar jag med:

"Navigare necesse est, vivere non est necesse."

Att segla är nödvändigt, att leva är det inte. :-)

/H.

Dompa

Självklart tar vi emot segelbåten. Och självklart får Pianofamily flytta in i kollektivet. Vem tackar nej till musik och intellekt? Nu tror jag ju inte att Pianocouple erbjöd sig att flytta in. Men för min del är det ok "The more the merrier" är ju min filosofi.

Dansa ska vi göra. Menuetter till pianotrillande. Har dock märkt att jag blivit lite blyg på dansgolvet sedan jag lade bort flaskan. Men menuett känns ofarligt...man följer väl bara en mall? Låt oss dansa och leva.

Bergstrollet kom fram. Bor vid en å. Där har vi också grillen och lite trädgårdsmöbler. Så har även grannarna styrt upp det. Vi är så lika vi människor. Satt där i godan ro och läste - borde ha hållt mig till hängmattan -när min granne dök upp och önskade bjuda på en kall öl. Till saken hör att det är så vårat "umgänge" har gått till; En kall öl vid åkanten. Men gubbfan - liksom resten av byn - vet ju att jag är alkoholist. Hur tänkte han...ibland känns det som hela byhåla har satsat pengar på vem som ska få mig att falla.

Överreagerade starkt, blängde på grannen, fick ur mig; " Nej tack X, du vet att jag är alkoholist" sedan reste jag mig upp och stampade iväg. Snacka drama. Stackars man...han ville ju bara vara vänlig. Har iaf. bett om ursäkt nu. Men djävlar vilken onödig reaktion. Vad konstigt det nyktra livet kan vara...fylleDompa hade bara tackat nej på ett ARTIGT sätt...å andra sidan hade han ju inte tackat nej.

Det tragiska med historien är att jag verkligen ville ha den där kalla ölen. Solen, strilet från ån... Hur kan vi toppa detta? Jo en kall bärs! Men det hade ju inte räckt, tack och lov inser jag det.

Sensmoralen med denna lilla inblick i vardagen...jag kan inte dricka!

Stay sober! /R

Jonic

Tack Stigsdotter! Känns som att detta forumet kan hjälpa mig en hel del. Min beslutsamhet ökar om jag får prata med människor som har samma problem. Har tyvärr inte kommit till ett avslut än utan "skvimpat i mig" en flaska vin idag.Bara för att den stod där och blängde på mig när jag kom hem från jobbet idag (Har butiksjobb)
Har supit min ekonomi i botten så jag har iallafall inte råd att köpa mer dricka på 15 dagar, vilket är positivt ur den synpunkten. Värre blir det med vardagsekonomin. Suck! Vilken åsna man är!!!! Likadant var månad.

Stigsdotter

Nästa gång får han ta med sig en promillefri stänkare till dig! om han törs vill säga... Kanske är det vadslagning på byn, snart kommer bysnyggingen hem till dig och försöker locka dig i fördärvet. (eftersom där tydligen finns ett byfyllo tänkte jag att det säkert finns en bysnygging av vardera könet) (eller kanske det var den vackraste som var denna :-)

Den är så insiktsfull din rad om att fylleDompa tackat nej på ett artigt sätt fast han hade ju inte tackat nej...

Du får testa den där alkoholfria ölen som finns på systemet - den är trot eller ej god! ...ja det är ju ingen Guiness direkt men i alla fall. Herregud vilket slag i huvudet jag fick nu: kommer jag aldrig mer att få dricka Guiness??? Vad har jag gjort? ....äsch lika bra det, man blir så knepig i magen av den :-)

Gonattpuss där den bäst behövs

Nynykter

Vad är det med de här grannarna? Först Lessenfruns kattstrypare och nu en alkoholdjävul? Själv har jag bara gorillahannar till grannar.

När jag läste din beskrivning tyckte jag faktiskt inte alls att du överreagerade. Det var fullständigt på sin plats om det nu är så att hela byn vet att du är alkoholist. Det är kanske inte så TREVLIGT och ARTIGT att göra en markering, men det är inte heller direkt TREVLIGT att bjuda en alkoholist på öl heller. Hursomhelst lär han inte göra om det :-) Så det var inte en "onödig" reaktion, det var en ändamålsenlig reaktion. För du vill ju inte dricka.

Lätt för mig att sitta här och uppmana till lite helig vrede. Jag har själv svårt för ilska och aggressivitet. Har läst någonstans att det är typiskt medberoendebeteende... Hmmm, det där skulle vi kunna göra en djupdykning i på terapisoffan (Var för sig alltså. Oroa dig inte, TP, Gullegubben!) . Jag ställer in en sån i filosofiska rummet och så kan du boka en privat konsultation, men då får du skaffa anonymt facebook-konto först (barnen kan hjälpa dig :-). TP, Stigsdotter och Kalla har redan bokat tid :-)

Nu sover väl både gamla bergtroll och prinsessor med lengult om hjässan men här kommer i alla fall en godnattvisa. Kram från Nynykter

http://www.youtube.com/watch?v=Wdxo1P73K1c

Nynykter

Dompa

Kära Frk Nynykter! Vacker visa! Men att bergstrollet var fult? :(. Stämmer inte, detta bergstroll är som du redan listat ut den samme som den ena bysnyggingen...och den andra har ju redan lägrat...för mkt riktigt var det Den Vackraste.

Grannar ja, även Kallas granngubbe försökte ju locka henne i fördärvet med en flaska...men han visste ju inte om att hon var en nykter tjej.
Vi ska INTE ha några grannar i vårt kollektiv.

Har ett facebook konto...kallar mig Dompapompa...inte mkt till fantasi där. Men känns ej som fejjan är min grej...

Om du visste var den pussen landade skulle du rodna! Och TP skulle bli putt. Kram på dig blivande sambo/teraupeut.

kalla

Jag tror att när vi blivit säkrare i vår nykterhet så kommer vi kunna hantera grannarna också, för det är nog rätt svårt för dom också. Nästa sommar när grannen kommer så tacka du nej till ölen men ber gubben slå sig ned för en pratstund :-)Kram Kalla

Nynykter

Jag hoppas att du får en bra och nykter dag. Är sjukskrivningen slut än? Själv är jag aptrött. Satt och jobbade till sent inatt och var sen så speedad att jag aldrig kom till ro. Sov max en halvtimme. Jag borde ha satt mig framför TV:n kanske?

Ett av inläggen var förresten från din trolovade :-) Vill bara uppmärksamma dig på det så att det inte i önödan blir dålig stämning i vårt kollektiv och jag solkar mitt goda rykte som varande sipp fröken. Jag varken dricker Guiness eller pussar runt. Minns ordspråken "stark som en oxe" och "väck ej den testosteronstinne oxe som sover".
Jag håller med om att vi inte ska ha några grannar. Kanske bra både för oss och grannarna :-).

Häng i nu Dompa! som Lilja brukar skriva (rätt eller fel ord vet jag ej)

Stor kram/ Nn

Dompa

Men man kan ju alltid hoppas. Men, men med tanke på var den landade...så kunde det ju inte vara från Frk Sipp!Jag är inte alls säker på det därmed giftermål längre. Jag tycker att vi ska leva i synd allihopa! Dålig stämning av att dela kan det inte bli. Det jag vet är kärleken är en av de få saker som växer ju mer man ger. Hur tycker ni där? Är altaret verkligen nödvändigt.

En vecka till får jag softa...om jag vill. Har ju börjat smygjobba. Känns ju inte som om tre tår ska kunna hindra en kraftkarl från att knappa lite på datorn. Jobbar dock mest på kvällen. Dessa fria soliga dagar vill jag inte missa!

Så jag är också aptrött därav anledningen till att jag inte längre greppar vem som pussar! Vet ju att även TP har samma problem. Ramlar in hos vem som helst och taffsar en i baken när man sover. Så du Frk Nynykter skall ej ha samvetskval över våra små träffar.

Önskar ALLA mina blivande sambos en fin dag, och pussar er samtliga på nästippen. Inte bara de tre milfsen utan även TP:s stora kran. Fan, jag slänger in en till Kalla och Jonic också. All we need is love...but stay sober anyway!

Er hankatt i cybern/R

Nynykter

Nu tryckte jag bort en kommentar här med! Återkommer! Chefen kommer snart
Nn

Tvåbarnspappan

Ja va fasen!
Vi lever i synd allihop, som ett äkta plower power
kollektiv. Där allt ert är mitt och allt mitt är mitt....
ehhh...eller hur var det nu ;-)

Frk Nn..."Hörru det där med giftemål...jag tror vi
skiter i de va?" Citerar Alfred i Lönneberga ;-)

Här ska tafsas fritt, allt enligt Dompa...är kanske ingen dum idé ändå :-)
Men vart fanken du fick det ifrån att jag har en stor kran det vet i sjutton. Den är välformad
och fin som en liten söt färskpotatis.

Nu ska jag roa mig i tvättstugan i några timmar :-)

Ni är bäst hela högen!
Kramar TP

Nynykter

I am all in (eller all inclusive?)

Hade faktiskt själv tänkt citera drängen Alfred :-)

På det här sättet slipper vi många problem. Till exempel vill vi ju inte att fru Ledsen, den rara lilla varelsen, ska behöva fråga om vem hon eventuellt ska gifta sig med och liksom känna att hon är på överblivna listan. Vi slipper också problemet med religionstillhörighet eftersom du skyr GUD som pesten, Fru Ledsen skyr prästen och TP vill konvertera till islam för att kunna gifta sig med både mig och Stigsdotter (är inte det lite ego förresten?).
Jag tror detta passar oss mycket bättre eftersom vi är så kärleksfulla och inkluderande redan.
Och apropå det, kolla din Facebook (blink blink).

Kärleksfulla omfamningar till er alla därute whoever you are!

Stigsdotter

Det blir bra - då blir det heller inte några revirpinkerier när vi damer bjuder in andra till gemenskapen, finns säkert andra lämpliga stinna hannar (usch, det där lät inget vidare faktiskt) här bland trådarna.

Och just det tack NN för påminnelsen, jag skulle ju skriva en rad till fru Ledsen också, att hon skulle ta den som FÖRTJÄNADE henne, ingenting annat!!

Jag som just nu håller på att försöka bli kompis med den "vanliga" guden är också tacksam om vi låter bli att blanda in Allah också. Om inte annat för att dessutom undvika eventuella idéer om slöjor & dylikt (haremsslöjor skulle kunna accepteras dock).

Förresten har Kalla hittat ett hus till oss - kolla in FB! Kanske lite för litet men det lär ju finnas plats för både seglatser och kvällsdopp!

Förresten TP - är tanken att vi ska ha ett litet jordbruk också? Med tanke på "Plower power" tänkte jag...