Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

kalla

Läste på TPs tråd, nu måste du rädda dig själv och ungarna, senare kan du kanske ro tillbaka och hjälpa henne. Tänker på dig och skickar styrka till att göra bra val//Kram Kalla

en skaplig dag trots allt! Ta hand om dig och ongarna.
Godnatt, sov gott - gå till Filosofiska rummet och kryp ner i soffan ifall du har svårt att sova. Det finns tevatten i termosen och honung i stenkrukan. / mt

Dompa

Jag läser runt här i trådarna och ser hur midsommarafton hausas upp. Många är oroliga. Kommer jag att kunna låta bli att dricka? Vad ska folk säga om jag inte dricker? Kan jag dricka lite normalt? Etc...

Här är mina frågor kring midsommar; Hur kommer barnen att må...när de än en gång får se sina vuxna bära sig åt, bli konstiga, högljudda och lukta illa? Är detta verkligen fest? Är jag inte en större människa än att jag måste göra som alla andra? Som alla andra år? Skall jag även i år bråka med min älskade? Är det mysigt att sitta full och pissnödig i den svenska iskalla sommarkvällen/natten?

Nu låter jag lite Bergstroll...men det är tyvärr mina tankar kring hela "festen" som väntar.
Hoppas av hela mitt hjärta att alla får en midsommar som just de blir nöjda med. Hur den än ser ut. Vit, gräddvit, salong eller aprak.

Härligt Lelas! Men det är klart vi talar spanska...näää. Men skulle vilja kunna. Ni firar väl spansk midsommar i Pianorow?

Ha en bra dag allihopa! /R

ÄnnuEnVindåre

Jag håller med dig! Jag är bjuden på skärgårdsfest men håller på och försöker övertala min kompis att vi ska göra en heldagsutflykt i urskogen i stället.

Det är vad jag längtar efter. Att helt slippa förhålla mig/oroa mig/försöka dricka lagom/vara helt jävla uppfylld av alkotankarna. Att få slippa alkoskräcken, som jag börjat kalla den.

Hoppas att ni får mysigt och att alla barnen stannar hemma och tar det lugnt. Och att du får grilla massor!

VD

Stigsdotter

Åh vad mysigt! jag längtar ut i skärgården. Och då kom jag att tänka på en midsommarmorgon när jag vaknade i ett tält nånstans på nån ö. Tältet hade visst slagits upp på massa kottar så man var lite blå både här och där.

Tänk att uppleva skärgården med hela sitt sinne istället för det alkoholdränkta ditot. Om jag inte hade varit bakis den där gången hade jag nog njutit av ljuset, dimman, fågelkvittret och den fuktiga luften istället för att tycka att allt det där var jobbigt.

Barnen ska aldrig mer se mig berusad. Det bestämmer jag mig för här och nu bara så där!

Jag tycker vi bestämmer oss för att strunta i alkoholen i midsommar. Vi behöver inte ens tänka på den! Nu nobbar vi nubben!

ÄnnuEnVindåre

ett sådant gammal klistermärke någonstans - ett runt ett med texten "Nobba brass och nubbe". Ni jämnåriga som var med på den tiden minns säkert.

Fast min favoritslogan alla kategorier kommer från en kompis som var trött på sin dåvarande pojkväns alltför frekventa drickande. Hon berättade en dag att "nu har jag sagt som det är - att han får välja - spånken eller nuppa". Den kan vi också ta med oss till midsommar :)

Hoppas ni har en rolig kväll ni som inte kollar fotboll.

VD

Dompa

Så om ett dygn är vi vid de planerade återfallens helg. Känner mig verkligen bergstroll men jag "ser" forum framför mig. Nada aktivitet på fredag...men många rop på hjälp på söndagskvällen. Inget ont i det och jag vill djävlar i havet inte vara dryg...men tänk ett steg i förväg.
Borde inte posta detta, men alla som hittat hit är medvetna om det egna ansvaret. Drycken/suget är starkt...men du då? Du är ingen wimp! Så tänker jag... Sen om jag klassas som det nya forumpsykot...ja, då tar jag det. Usch vilken surgubbe jag blivit - den perfekta förevändningen för att ta ett glas och "slappna av" /R

MissH

Du är i gott sällskap, jag är en riktig surkärring idag! Meeeen jag ser det som en bra anledning till att sjunka ner i ett skumbad med en bra bok och skita i allt jäkla packande! Och du, du har ju faktiskt rätt. Det gäller att förbereda sig extra noga inför helger som dessa då det blir onormalt normalt att supa till lite när man känner för det.

Glad midsommar på dig, surgubbe!

Dompa

Glad och nykter fredag på dig själv surkärring ;-) /R

Stigsdotter

...det var här då! Forumpsykot minsann - läskigt! Men ni får skärpa till er lite för min plan inför fredagen är nämligen att slänga mig på telefonen och forumsurfa om jag känner mig det minsta sugen på att göra mina drickande vänner sällskap. Det kommer finnas alla möjligheter att smyga till sig dricka. Men det går ju inte, för det skulle verkligen bli så: smyga till mig. Jisses vad skämmigt, helt plötsligt sitter jag där packad som en liten jag vet inte vad - så kan vi ju inte ha det.

Så, välkommen att göra mig sällskap här på fredag. Kanske kan vi ha en särskild midsommarkräktråd?

Puss å kram surgubbe & till surkärringen med ;-)

*smyger ut innan jag får en snyting*

Dompa

Inga snytingar delas ut. Visst är jag lite surgubbe/bergstroll men det är bara mot drycken och suget. Aldrig mot de som faller...det kan ju lika väl bli jag själv. Att slåss mot sig själv verkar bara dumt. Jag ska också ha telefonen med mig...skrika till er när/om suget sätter in.
Men vi fixar nog detta. Sommarens fylleorgie är inte för oss...den får de "normala" ta.

Sista arbetsdagen...som bara blir halv eftersom alla ska hem och förbereda för midsommar. Förbereda? Är det att provsmaka snapsarna? Själv ska jag få hem ongarna idag...så för mig blir det enkelt. Kör nykterfarsan idag. En lite sur men väldoftande man.

Nu borde jag hänga tvätt. Gillar sommaren när man kan hänga tvätten istället för torktumla. Massor med extrajobb men lite mysigt. Haha. Man får ta de SMÅ glädjestunderna när flaskan är borta ;-)

Ha det bra. Försök att tänka efter före... /R

kalla

Jag firar på jobbet, så det blir mycket mat och skratt men ingen alkohol :-) Någon föreslog att vi skulle ha alkoholfri nubbe, finns att köpa på bolaget.
Så upp med humöret och njut av sommaren//Kram Kalla

Dompa

En kalladusch var precis vad jag behövde. Men alkoholfri snaps? Vad är poängen där? Är det ngn som dricker snaps för att det är gott? Haha. Enjoy Kalla! Gubben är lite gladare nu. Ongarna tillbaka i boet. De tär på mig...men håller mig samtidigt fokuserad på det viktigaste just nu. Stay sober!
Ikväll grillar vi...och sommaren känns go Kalla.
Kram/R

glad midsommar önskar jag dig Dompa!
Jag har inte riktigt ord för vad du betyder... men du är alldeles härlig!
Midsommarkram!!! / mt

kalla

Önskar dig en hel lyckad kväll, ta fram barnet i dig och hitta på lite lekar säckhoppning, leta jordgubbar i vispgrädde väldigt roligt att tvinga tonåringar att bli barn igen//Kramar Kalla

Dompa

Väljer att tolka dina ord som välvilja :) Annars är jag nog en jobbig sate. Var tvungen att lämna festen eftersom jag tyckte att folk blev urtrista på fyllan. Nu har jag dessvärre hamnat i sockerchock...har fått i mig mer läsk ikväll än vad jag annars får på ett år. Men det gick bra att vara nykter på fylleafton. Plockade mina blommor...åt mina jordgubbar. Blev dock ingen säckhoppning Kalla. Tonåringen i familjen, min 13-åring fick smaka på snapsen. Vet inte riktigt vad jag tycker om det...men jag kan inte bli en rabiat nykterist. Så när en granntant bjöd honom bet jag bara ihop. En snaps dör han väl inte av. Men vad onödigt...att en vuxen kvinna ska göra ngt sådant. Dessutom tror jag hon stötte lite på honom. Haha...snacka om desperat. Han har ju en jämnårig flickvän som är ursöt...knappast troligt att han hugger på den 30 år äldre granntanten. Själv fick jag varken pussa grodor eller grannar. Är väl en trist fan nu...det kändes faktiskt lite så. Ingen ifrågasatte mitt icke drickande men jag märkte att en del blev lite obekväma. Nu ska jag ut och ligga i hängmattan. Titta upp på himlen och begrunna människans/min litenhet. Hoppas alla hade en bra midsommar...vare sig den blev våt eller inte. Godnatt!