Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

Tvåbarnspappan

Men vänta nu...bjuda in andra män har det aldrig
varit talan om. Känns som ett överilat beslut ;-)

Nämen har ni börjat titta på andra hus? Duger inte
mitt på 600kvm...åh jag som börjat bygga om och allt....åh sen va ju inte tanken att konventera
till Islam ut den den väldigt nya och fantastiska
TP-ismen...som utlovar lycka och framgång och
det skulle bara finnas en gud att se upp till ;-)!
Ego?!?! Jaaag?!?!..."ser väldigt oskyldig ut"

Självklart ska vi vara egenförsörjande, med
jordbruk och djurhållning, men ingen strutsfarm
bara...för då vågar inte den testosteronstinne
tuffingen TP gå ut ;-) Usch vilka otäcka djur!

Kram mina hjärtan TP

Stigsdotter

Testosteronstinn och tuffing i samma mening. Glöm inte skaffa myggmedel ;-)
<3

Nynykter

Tror jag vi kan avskriva med en gång. Det var ju lite svårt att hitta en frivillig till tuppnackningen, så intresset för att nacka struts lär inte vara större. Inte ens om strutsen sover. Kanske om den sticker huvudet i sanden?
Varför just strutsar TP? Har ni många sådana i de småländska skogarna? Eller har du någon traumatisk upplevelse från barndomen som du vill berätta om? Någon struts på zoo som snodde din glass när du var tre? Du kan gå in i Filosofiska rummet och ta plats på divanen så kommer jag strax. Det blir 500 kr för 40 minuter (=vänskapspris). Och ifall någon undrar är det terapi som avses, inget annat (alltså vad är det med människor egentligen, så snuskig fantasi...:-))

Idag är jag trött och känner mig låg. Känner mig riktigt bakis också. Nu blir det soffan och en kanna te. Frågan är väl om jag orkar vara vaken till fotbollen...

Kram!

Tvåbarnspappan

Jo det finns en del sådana farmar här...åh det traumatiska hände i vuxen ålder.
Jag va o tittade på strutsar o gubben som ägde
dem blev attackerad...tack o lov hade han en
tjock jacka på sig....med hela hans klädsel var
bara strimlad och han såg inte så vacker ut heller....så jag ser dessa djur som som
mordmaskiner med en hjärna stor som en jordnöt.

Va skönt att du är strutsskräckexpert :-).
Förskottsbetalar för 20 sittningar ;-)

Tror det är en kollektiv "låg-dag" i dag

Men vi kör på och kämpar vidare min vän!
Vi kan ju inte vara på topp varje dag.

Kan berätta nått kul...jag drömde om dig i natt
och om du inte visste det innan så ser du ut
precis som Staffan Westerberg, förutom då att du
hade Di levas regnbågskaftan på dig och spelade
citar :-)

Light knäpp TP

Nynykter

Då var det en RIKTG traumatisk händelse :-( Jag som bara skulle skoja... sorry!!! Några fjäderprydda mördarmaskiner ska vi definitivt inte ha i vårt myspysiga kollektiv.
Skönt att du köper klippkort med en gång. Vi kör gradvis tillvänjning och börjar med en mycket liten struts OK?

Nu blev det sådär rörigt i tråden igen. Jag antar att det var Dompa som såg ut som Staffan Westerberg i din dröm.? Eller? Om det var mig du drömde om i den skepnaden får vi nog öka på till 40 behandlingar. Jag slänger in en indiansk drömfångare på köpet. Deal?

Kramar från Nynykter

Tvåbarnspappan

Men...så går det när man inte kollar vem som skrivit :-)....Så jag förstår att det blev
rörigt..trodde ju det var Dompa *nu blev jag lite generad* Åh så var var det du min sköna böna ;-)

Vi börjar inte med nån struts alls...möjligtvis en
liten kollibri... Det är en deal om jag får en
drömfångare :-)

Kram snurrputte

Tvåbarnspappan

Nu brukar väl inte teurapeften vara på divanen
också :-). Nu skenade nog din fantasi lite darling
:-)

Nynykter

Hhhrrrrrrmmmmm (generad harkling)
(alltså vad är det med människor egentligen, så snuskig fantasi...:-)) var bara ett exempel på eeeeehhhhhh.....projicering! Bara ett exempel alltså.
Nn

Stigsdotter

...det är väl NN som är terapeuten? Hon skulle inte vara på divanen bara titta på när du och Dompa är därpå. Eller, hur var det, hrm, det blev nu då? Asch, vi kanske kan sitta där allihopa - det verkar ju behövas =)

Jonic

Egentligen skulle jag fortsätta förbanna mig själv. Klappar ändå mig själv lite på axeln i kväll. Nästan nykter, efter en hel fotbollmatch!! 6 folkisar, istället för erbjuden gratis starköl och obegränsat med whisky. Ledig dag i morgon. Spenderar natten med korsord i sängen ihop med världens gosigaste Rottweiler, då den annars så välbehövliga sömnen vägrar infinna sig i nyktert tillstånd.

Go´natt! // Jonic

Dompa

Du kommer att fixa det...sakta, sakta. Tillåt dig själv att ta små steg. Sex folköl ÄR starkt jobbat när gratis starköl och whisky var ett alternativ. Men var inte så rädd för att inte få sova. Sömnlöshet är vidrigt och man ÄR helt död efter en sån natt. Men tro mig, man fixar det lite bättre när man inte är bakfull. Vi dör ej av för lite sömn...däremot kan alkohol döda. Nu låter jag präktig, det är jag inte. Men jag har haft många sömnlösa nätter sedan jag blev nykter och jag VET att man fixar nästa dag. Dessutom är du modig...ingenting skulle få mig till att våga sova med en rottweiler ;-). Godmorgonkram kompis!

Dompa

Min ljuva dufva Stigsdotter har nog rätt. Vi behöver sitt på divanen allihopa...tillsammans. Gruppkram hade jag föreslagit om inte Nn - den sippa fröken - hade haft exakt den snuskiga fantasi hon skyller andra för...
Pussar på alla näsor, inklusive färskpotatisens. Er fästman Signor Dompa.

PS: Jag ser inte ut som token Staffan Westerberg. Tvivlar på att Frk Nynykter heller gör det. Så skrev du för att vända kvinnorna ifrån mig...talibangubbe...två fruar minsann. Var ju tur att JAG satte ner foten för en gångs skull. "Vi har bara varandra, viih haaaar baaaara varaaaandra"

Nynykter

Trevligt att höra av dig. Jag blir alltid lite, lite oroad när någon av stammisarna är tyst. Så måste det självklart bli eftersom vi tyvärr har lite annat att göra än att hänga på forumet :-) Nu ska jag till exempel ta bilen till verkstad :-(
Jag håller på dig, Dompa, fastän du skriver finska obegripligheter i min tråd. Har du finskt på brå också?
KRAM/Nn

Dompa

Direkt när ngn av "de mina" har varit borta ett tag så inbillar jag mig genast att de har tagit till sig flaskan. Men så behöver det ju inte alls vara. IRL tränger sig på. Är det inte verkstaden så är det ngt annat. Jag tycker att vi i kollektivet satsar på häst och vagn. Vi ska inte stressa.

Några finska obegripligheter har jag inte skrivit. Djup som TP:s insjö var jag...eler snarare den jag citerade. När det gäller finskan så har jag studerat den... En sak som J och jag faktiskt var eniga om, var att ge ongar många språk i bagaget. Så hon talade bara finska...liksom jag bara talar italienska med dem. Men för en 5-6 år sedan blev jag nyfiken...ville veta vad de sa. Skit om farsan? Så jag pluggade in språket och faktum är att även om det låter som rappakalja så är det ett LÄTT språk.

Nu ska jag lära mig smålänska så jag kan kommunicera med min tillkommande testosteron oxe. Tuff utmaning...men jag tar den. Sa ni körv?

vinya

Känns som om jag står bakom ett par mörkröda sammetsgardiner och tjuvlyssnar på privata samtal när jag läser i eran tråd. Jag tassar ut igen - but I may return .....

Dompa

Inte ska du smyga bakom Nynykters dammiga trasor. Som blivande kollektivister är vi mycket öppna...och nyfikna. Så sätt dig ner och berätta om hur livet gestaltar sig i vinyaworld. Kramar om dig också...nu tittar kanske en del sambos snett. Men jag är- och förblir eran okastrerade hankatt i cyberspace.

Tvåbarnspappan

Dompa min vän. Drömmen existerade faktiskt
på riktigt :-) Jag skulle väl aldrig försöka föringa
den skönhet jag är övertygad om att vår herre
försett dig med. Den yttre skönheten reflekteras ju av den inre så jag är övertygad!

Vinya: Synd passar bra i vårt kollektiv :-).
Så häng med :-P

Dompa igen: Börjar med lite vanliga småländska
fraser du kan översätta.

- sa du te körka pau sönna.
- ja sa baura schäcka a e lase.
- nu haur jau moulat tauket vett.
- auk ut på träa, de ä e kvia som sa kalva.
- de ä gött mä precki kav som paulägg
- kav mä brö.

Där har du lite att börja med Dompius!

TP :-)

Dompa

Kommer ju inte klara mig i småland. Jag kräver att ngn i familjen alltid följer med när jag ska kommunicera med yttervärlden. TP fixar jag...vi talar ju kärlekens språk. Men att handla kaven...jag kommer stå där och gråta när ingen förstår körv- är det skånska? Finns kanske isterband i kavkiosken? Det kan väl knappast missförstås? Resten missförstod jag dock; Kyrkan på söndag? Hoppas jag missförstod...I don't do church. Jag måste ha missförstått! Sen var det väl bara snusk resten, om kvigor och annat som hör lntlivet till? Aiuto!