Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

vill.sluta

Som Mama , våran egen Mama, så korrekt uppfattade det hela.
Jag spann vidare på Fenix erkännande om att han gillar kvinnokläder, och att du berättat att du Bondat med din dotter och hon målat dina tånaglar.
det var det jag spann vidare på när jag i mitt svar skrev att du gjort dig fin och målat naglarna (för det var ju så det är) samt att du hade mascara.

Jag spann bara vidare i det jag läst i trollmorsans tråd.
har absolut inget med det ena eller det andra att göra.
Samt att jag var riktigt glad RIKTIGT glad att vi har knytit våra vänslkpasband igen.
Shit jag sjriver ioch skriver.
Synd bara att det blir misch masch av alles och fokus fluyyttas från..........

Men vänta?
Detta är ju en del i beroendedelen.
man blir stingslig och lättretlig och hugger på än det ena och än det andra.
Som jag blev för att JAG VILL HA ALKOHOL!!!!!!
På samma söätt blev Maria stingslig ocgh förbannad och ledsen på sin gubbe.

Vi skall peppa och uppmuntra okejh.
men detta i att kunna/lära sig hantera konflikter är ju oerhört bra.
Och här får man tillfälle att skriva och berätta och tänka läsa osv.

Denna etapp var bara en i mängden av hur det kan bli7kommer att vara.
jag lär mig mycket bara genom att vara här, och för att kunna undvika liknande saker i framtiden.

Men ibland undrar jag om jag inte är liiiiite dum i hela huvudet?

Hahahaha, vad vet jag igentligen????????? NADA, men jag lär mig!
Bara genom att skriva nu så kommer än den ena än den andra poletten att trillla ner.

Jaha..........
Luddigt skrivet ja vet!!!!!!!

/A

Dompa

Visst är det en bit i nykterheten...stingsligheten. Kommer fortfarande ihåg mitt helt oprovocerade påhopp på Pianomannen. Och hur han förlät mig direkt...eftersom han har varit där. Vi är sura ;-) . Skulle vilja fortsätta diskussionen men nu måste jag åka hem och umgås med mina ongar. Undvik öl ikväll Andreas. Ta den när du är glad! /R

vill.sluta

När man inte är i balans, om man skall dricka.
Och syftade på min önskan om att få åka och köpa en öl idag, men den underbara VÄRLDENS BÄSTA fru sade att
-Du skall ju vara nykter 2013!

Så Santorini, vi har Club 2013, och du kommer få vara den som styr upp att alla sköter sig.
Om du vill såklart, för du är verkligt duktig på att peppa och komma med glada tillrop när så krävs.
Jag å min sida skall dämpa mig, inte vara så mycket "chipp chipp"
sOM DU SÅ FINT UTTRYCKTE DET.
(sorry caps lock)

Ber dig om ursäkt å allas vägnar för att det blir ett väldans misch masch och att det är mycket Andréas hit och Andréas dit. Vill.Sluta si och Vill.Sluta så.

Allt skall inte vara angående mig på forumet.

Men lite det är vad det handlar om denna nyjterhetens resa.
Hur man möter varandra och taklar situationer när man känner att ALLT går en emot.
Bara för att man vill ha en redig innanför västen.

Till vilken nytta? Ligga och kallsvettas på natten innan man skall åka bil till jobbet.
Ångest....... vanmakt!

Men de gamla, de riktiga som redan gjort denna resa, jag kom huit i oktober men tror nog att jag

borde kommit hit ca 2001........

Eller ,,,, jag vet inte.
Har alltid gillast att dricka.
Tiden jag åkte motorcykel och var iväg på hojfester landet runt.
Man somnade med öl, vaknade och tog en öl..... frukost, vi kör öl.
Eller starta dagen med jäger, har hänt.
Tiden man åkte slalom utomlands, skidor om dagarna, visste man att man inte skulle vara elöer behöva vara allert dan efter så afterski............

Tackar forumet, och ni andra hjältar!!!!!!
//A

Dompa

Jag känner för en Forum-paus. Vilket passar bra md uppkopplingen i Kina. Jag orkar bara inte längre...med mycket... med Andreas. (Med den jag blir i umgänget med honom....ordvaktande) Att vara hans vän...visst kanske jag uppmuntrade honom i min löjliga vilja om att ingen ska känna sig kränkt /ledsen...men jag orkar inte och är heller inte intresserad.

När jag fick hans ursäkt så godtog jag den och bad honom subtiltt hålla sig undan!. Sen kom de raderade raderna och jag blev jättenyfiken . Sen följde ngnslag brevväxling. Nu är vi där igen. Jag orkar inte. Jag har tre barn och heltidsjobb. Mycket pussel i vardagen och ett alkoholproblem. Så jag måste tacka nej. Den lilla egentid jag har måste ägnas åt mig. Inte åt att peppa andra.

Säger God Natt och hotar med att höra mig om ca två veckor. POÄNGTERAR att detta är mitt problem...inte ngn annans. Jag orkar inte stötta om jag inte är intresserad /R

Dompa

George Michael....när jag tänker efter så kanske det mer är rösten? Med vetskapen om att han är snygg. Gilllar också den där Owens i parfymreklamen. DR

som det är i Kina - så bra du kan. Ta hand om dig så bra det går. Jag har märkt att AA´s deviser är bra att ha med i tanken - hämtar från nätet och rabblar i rad: Ta det lugnt; Gör det enkelt; En sak i sänder; Det viktigaste först; Lev och låt leva; (Endast genom Guds försyn)

Blir fint att höra av dig igen! / mt

viktoria

Även jag önskar dig allt gott på din resa, även om det är mestadels jobb? Jag har vid flera tillfällen tagit paus från forumet, ibland av naturliga skäl, för att livet utantör fyllt dagarna, ibland för att jag behövt distansera mig till visst. Men det har också alltid kännts fint att kunna öppna dörren och komma tillbaka "hem" till mitt lilla hörn här på siten.

NyMan

Sköt om dig och ta hand om det du måste. Någon chans att du kan få med dig gitarren? Iallafall har det närmast terapeutisk inverkan på mig att sitta och klia strängar, kanske likadant för dig? Bara en tanke. Ditt eget liv först, alltid! KRAMMAR!/NM

Dompa

Tack mt! Jo, det är gott att vara hemma igen. På gott...och ont. Vad man än säger om Kina så sömn fick jag iaf. Nu är det som vanligt...4-5 timmar per natt. Men det är ju kvalitetsömn tillsammans med min katt ;-). Plockade upp en snuskig ovana på resan...igen. Ibland när jag blir urtråkad, ledsen eller full så köper jag cigaretter. Rökte som fan...men inte för att jag var full. Utan kanske för att jag inte skulle ta den utvägen? Antar att det är dags att kicka den ovanan nu. Vilken underlig sate man är...

Nu är det dags att jobba lite. Jobba innan jobbet :-(. Sen när jag väl kommer dit ska jag försöka fortsätta med att läsa ikapp här. /R

Maria42

Förstår att dina barn är glada att ha dig hemma igen. Jag skulle nog också lätt kunna börja röka igen, känt suget av och till nu fast jag inte rökt på 10 år.
Vi är nog knäppa det är som om vi måste ha något beroende, ta bort ett och vi ersätter rätt snart med något annat. (Godis, rökning)

Trevlig måndag!
Kram

Stigsdotter

Testade du de hälsosamma (?!) ginsengcigaretterna tro? Jag rökte ju på Sicilien efter 10 år men sa till mig själv att OK rök här, men inte hemma! Det funkar faktiskt...du kan väl göra detsamma och tillåta dig att röka när du är i Kina? Ibland går det bra att säga åt sig själv på skarpen!!

Dompa

Några hälsocig (?!) har jag inte testat. Röker lite klassiskt. Marlboroman...yack! Det trista är att jag kan inte sluta tycks det som. Precis som Maria lade jag av för en ca 14 år sedan...i samband med att barnen började trilla in. Efter det har jag fest/stressrökt ibland. Inget allvarligt. Men nu tycks jag inte kunna sluta. Morgonen är min kritiska punkt. Sista veckan har morgonkaffe intagits på den kalla balkongen eftersom jag inbillar mig att jag måste ha en cigg till kaffet. Får jag inte det så kan jag inte gå på lådan...dusch och annat blir så försenat...så jag tar den enkla vägen ut. Min mamma dog i cancer som var cigarettframkallad (nu blev det en konstig mening) och jag vet bättre. Men jag kan inte låta bli! Ska verkligen försöka tänker jag varje eftermiddag...men efter eftermiddag följer en ny morgon och jag är där igen; Bara en... Det känns piss att min missbrukarnatur får ta över. Att jag låter min missbrukarnatur ta över...för det är ju det som sker. Ingen trycker in cigaretter i munnen på mig. Måste tänka om och tänka rätt. Nu är det fredag- hur dricker vi då? Med förstånd tänker jag...och blossar vidare. /R