Hej!

Eftersom det är mej själv jag ska ha ordning på, oavsett om jag är medberoende till min sambo, så flyttar jag mej själv och min "dagbok" hit.

Idag är det min andra "helg" att vara nykter, jag har ju som sagt inga problem med mina arbetsdagar, kanske mest för att jag riskerar mitt arbete om jag dricker/ är bakfull på jobbet. Hela semestern gick ju åt till att dricka, och jag är ganska glad över att schemat för julen innebär att jag bara är ledig på juldagen plus någon mer mellandag. Nyårsafton och nyårsdagen jobbar jag. Dessvärre kommer väl jul/ nyår och min födelsedag i januari ungefär vid tremånadersstrecket, där många verkar få första "grinighetssymptomen".

Men jag får hoppas att jag orkar fortsätta läsa här, en outsinlig källa till värme och kunskap!

vill.sluta

Alla behöver kärlek och närhet.
Så även DU!
Men man kan vara hårdhudad men det är inte samma sak. Känslokall tror jag ingen är.
Därför håller jag om dig extra länge innan jag brottar ned dig i snön och mular dig lite
innan jag stoppar en stor snöboll innanför tröjan på dig! *blink

Hahahaha

Gott slut och gott nytt!!!
Kram/A

Mammy Blue

Mula på du, gott nytt år till dej och alla andra!

Kram!

Mammy Blue

Att vara alkis är ett helt företag. Det tar mycket tid, energi och hjärnkapacitet i anspråk. Man ska dricka alkohol. Huvudsaklig sysselsättning. Men man har en inköpsavdelning, planering och logistik, kassan måste vara med, får ju inte uppstå för mycket minus i den, transport (är chauffören nykter? Måste man kalla in vikarie?), sedan själva huvudsysselsättningen. Därefter rycker presstalesmannen ut och förnekar all kännedom, verkmästarn i magen jobbar övertid, grabbarna från levern funderar på att gå i strejk... Sedan är det lokalvårdarens tur att göra sej av med skräpet... F-n vilket slitgöra...

När man sedan beslutar sej för att sluta med huvudsysselsättningen, så sitter man kvar med hela personalen och fortsätter hela företaget...i stället för att sälja hela företaget, lämna bokföringen till revisorn, och börja samla frimärken i stället.

Jag tror jag ska börja samla frimärken, jag orkar inte dra runt på ett helt företag helt i onödan, jag är glad att jag tagit beslutet att lägga ner.

Gott nytt år! ;-)

mycket bra skrivet !! Precis så är det ! Tack för den starten på nya året !

Morla

Hahaha, så rätt! Tänk vilka framgångsrika företagare det finns här:) om man tar all energi som går åt till alkoholen o satsar den tiden på en affärsidé så skulle i alla fall min pension vara räddad om några år:) kanske... :)

vill.sluta

Sätta den där personalen i lite vettigt arbete skulle allt bli jämte lätt.
Om det inte regnat inatt skulle hela styrkan f få sitta framför mitt hus till att börja med.
Mycket bra formulerat!
/A

Mammy Blue

Hade inte förberett mej mentalt tillräckligt mycket igår när jag kom hem från jobbet. Tänkte inte på att det fanns både vin, öl och punch kvar efter nyårsfesten. Hade väl kanske hoppats att sambon skulle gömt undan det...

Sitter nu på bussen till jobbet med världens ångest, alkotest av alla anställda varje morgon...

Antabus rycker närmare.

Anli

Förstår dig, själv varit SÅ bestämd många ggr men sen ändå suttit med ett glas i handen...nästan förvånad över hur det kom dit!

Deppa inte ihop! Börja om i dag!! Och vad gäller antabus så tycker jag det kan vara värt ett försök. Jag har en burk sedan mitt besök hos Husläkarmottagninge. Knappt använt dem, de har legat väl gömda (ingen vet att sökte "hjälp" för detta) i garderoben som ett dåligt samvete. Men trots att jag var bestämd denna gång, SKA ej dricka mer, så tog jag 2 tabletter i går. Känns bra, nu KAN jag verkligen inte!

Så nya tag i dag! Och behöver du extra skjuts på vägen i början så tror jag visst antabus kan funka.

Kram Anli

Mammy Blue

Hur kom glaset dit??? Och så rasande fort det går...

Men jag var inne på Fass.se igår och läste om Antabus, biverkningarna verkade stämma för att de har varit triangelmärkta förut, vet inte om de varit det, men jag bör undvika sådana mediciner pga mitt arbete. Hoppas innerligt att jag har fel!

Mammy Blue

...måste tyvärr acceptera att drickandet har gett sej på hjärnan. Det känns som om tankarna simmar i sirap. Trögtänkt, glömsk...trött, orkeslös...

Efter att jag reggat mej tog det några veckor av relativ nykterhet innan jag föll som en sten. Drog täcket över huvudet, skygglappar på. Smyga. Gömma. Mörka. Ljuga. Till och med köra bil full, går ju inte att säga att man inte druckit, och sedan säga att man inte kan köra...

Glömmer avtalade möten, telefonsamtal, namn etc. etc.

Skriver det här för att jag vill komma ihåg hur illa det varit. Lätt att skygglapparna åker på igen.

Tillbringar nästan för mycket tid här på forumet nu, läser på mobilen och har börjat få tillbaka problemen jag haft i nacke och bröstrygg, arbetsskada. Men forumet är min livboj, min flytväst.

Kram till dej som orkat läsa!

Mammy Blue

Nykter och skötsam resten av veckan, måste vara det eftersom jag jobbar drygt 27 timmar på tre dagar. Nästa mål är att klara måndag och tisdag, är ledig då, vilket brukar "firas" inne i dimman.

Har tänkt börja promenera på mina lediga dagar, problemet är bara att jag hittills mitt liv varit oerhört bra på att bryta löften. Men å andra sidan har de senaste tjugo årens lediga dagar varit mer eller mindre dränkta i a.

Annat nu. Vill tro på mej själv denna gång...

Morla

Tänker på de gånger jag jobbat mycket och ätit för lite. När jag väl är ledig så har jag varit toksugen på vin. Jag har druckit vin i stället för att äta och sova. Bara en tanke jag fick av din kommentar. Jobba på nu och så peppar vi vidare!

Mammy Blue

Ledig. A bit worried... Men bara lite... Kanske kan få något vettigt gjort om jag inte är tankad. Viktigaste nu är dock att få sovit igen den sömn jag missat denna veckan, jag är nämligen en obotlig kvällsmänniska som av familjeskäl tvingas börja mitt arbete åt pipsvängen för tidigt... Gäsp...

Kramar!

vill.sluta

Imorgon gå upp, drick kaffe och ta en morgonpromenad i rask takt. Ca 45-70 min.
Efter det äter du frukost.
Duscha och fixa iordning dug.
Kanonstart på dagen!
Lycka till/A