Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

... uppmuntrande tillrop, Vilja och Sisyfos. Nu har jag bara en vinbärsbuske kvar och i kylen står 13 burkar vinbärsgele (varför finns inte akut accent på den här plattan?).

Haha, brytböna..! :D

myrkotten

Det är betyder mycket för mig att kunna läsa om de som har det bra, glada harmoniska tillrop. När det är tungt kan det vara skönt med igenkänningsfaktor, men just nu blir jag bättre till mods när jag läser om vinbärsgelé och goa bönor. Mnsk som har landat i sin nykterhet behövs på forumet.

LenaNyman

... åt lite offlineläsning och kommit till en konklusion. Den ger mig lugn maggrop, klar strupe och varmt hjärta. Jag ler. Jag är glad. Varför då? Jo, alla vi som ryms inom dessa forumväggar har en önskan om ett annat liv. Nåt större. Nåt djupare, lättare, skirare, bättre.

Det är så himla vackert.
Det är så himla rätt åt oss.

LenaNyman

Och alla dagar som flytt är dagar jag minns. Sist jag var nykter en hel sommar, när var det? Måste ha varit när jag fortfarande gick på högstadiet. Så det kan gå...

Yepp, Muris-Murlan, precis så är det! 'Cause you taught me so! ;)

Puss å kram. På er alla.

LenaNyman

Tidigare, när det varit som djävligast, har jag bara velat dö. Rakt av, genast. Inte för egen hand, nej då, men kunde inte bara blixten slå ner i mig, kunde jag inte bli skjuten i huvudet, påpassligt överkörd, nånting! Nu!

För närvarande låter djävligast-läget på följande sätt: "Jag haaatar det här jävla livet!"

Den som känner sina grader av helvete vet att det innebär en liten, men signifikant, skillnad.

Orka

Lena, du skriver underbart bra:) får energi av att läsa dig. Så träffsäkert som om det var egna tankar fast skickligt på print. Vill bara säga det:)
Kram!
Orka

LenaNyman

Och jag har mött solen..!

Vi vaknar till havets vågskvalp (havet, FM, havet!) och ... tja, det är faktiskt inte så dumt med sen semester. I år.

Stingo. Goskit. :)

Lördag hela långa dan. Lev och må, hörrni. Puss!

Nyckelpigan

Hoppas du har en riktigt fin semester, LenaN, det är du värd! Tack för allt stöd du ger mig och alla andra! Du betyder så mycket! Stor kram

LenaNyman

Vi har det så himla gott där vi är att vi blir kvar några dagar till. Underbart att sista semesterveckan bjuder på all denna sol. Aaaaah..! :D

Vändningen

Otroligt gott ni måste ha det som har semester i detta väder. Äntligen kom ju sommaren till Sverige, åtminstone om man inte bor på Kebnekaise ;)
Njuuut!

FataMorgana

det har jag också legat och lyssnat på i dag. Rejäla vågor, ganska mycket blåst men soool :)!! Så underbart! Njut av trippen, Lena. I morgon ska jag nog ta mig ett dopp också. Har hittills i sommar hållit mig till bad i sjön. Ha det så gott och kram från mig :). / FM

steglitsan

Är du fortfarande på semme? Fasen vad härligt för dig. Mår du bra? Läser du Min kamp fortfarande?

Jag har nog haft en liten minidepp, tror att jag tagit mig ur den nu. Kom lite med den nya lyan. Påminner nog lite om sinnesstämningen när jag startade min tråd "Living the Dream"- allt ser ju så bra ut på pappret så varför hoppar och skuttar inte jag ??!!

LenaNyman

Hemma igen. Gillar inte att semestern strax tar slut. Gillar inte att hösten strax är i antågande. Satfläsk, usch och blä. Om jag ändå brann för mitt jobb... Eller, om jag ändå brann överlag. För nånting.

SL, men det kanske inte är så konstigt ändå? Du har ju precis slantat upp till vad mäklare gärna kallar ditt livs affär. Sånt är omtumlande och rätt så ångestskapande. Man vill ju så gärna att det ska bli så himla bra, att det ska kännas så rätt ... oj, vilka förväntningar man har och vilket åtagande. En del mammor drabbas av förlossningsdepression, barnet är fött och man ska flyta runt i rosaröd eufori men det låter sig icke göras. Du kanske drabbats av nåt liknande, fast vi kanske hellre kan kalla det förflyttningsdepression?

Ja, vänner, min alkoholfrihet fyller fem månader i dag men jag är på satfläskhumör, känner mig korthuggen och kantig. Puss så länge.