Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

Du är ju även en fullkomligt lysande skribent. Såg ditt inlägg hos FM - vem vill vara en finne i röven på sig själv? Skriv en bok snälla! Närvande och backar inte för lite råa beskrivningar. Och så klarsynt om livets vedermödor. Så när du pratar för dig själv nästa gång så kan du ju mumla: jag är en himla klok och ansvarstagande individ, dessutom är jag rolig och klarsynt. En toppentråd är detta, LenaNyman. .

FataMorgana

För pepp i min tråd. Svarade dig där. Puss❤️

LenaNyman

Tack för allt fint ni skrivit. Macadi, du är inte så pjåkig själv. Och Fenix; stort, stort, s t o r t grattis till dina tre månader! Sisyfos, dina ord tar jag in lite i taget, blir så överväldigad annars. FM; good girl!

Ja jisses, kära ni. Kikade in här tidigare i dag och noterade då att det var en hel del diskussioner om AA. Har på sistone funderat över hur jag ska cementera nykterheten ytterligare, vilket nästa steg ska bli. Inspirerad av detta forum drog jag därför åstad och bevistade ett AA-möte. Och nu är jag helt färdig, slut i huvudet av sinnesrörelse och tacksam för att jag gav det en chans. Stannar så. Kram på er alla. ♥

Hallo där LN!

Du går från klarhet till klarhet. Så fantastiskt bra det går för dig. Det är en helt annan "ton" i dina inlägg. Du andas lugn och tillförsikt.

Jag kommer ihåg när du "kom hit". J*vlar i havet vad mörkt det var... ☁ Men nu är det, som sagt, något helt annat. Du berörde mig så starkt (och det gör du fortfarande).

Stor varm kram till dig

LenaNyman

Tack för det, kära du! Betyder så mycket att få feedback från dig, du som var med där redan från början av min ... eh, något turbulenta färd. Jättekram!

LenaNyman

... är tungrott just nu. För en vecka sen uppsökte jag kyrkogårdsförvaltningen och avslutade "abonnemanget" på farsans grav. Natten efteråt drömde jag om honom. Sen dess har jag varit ledsen. Det känns som om jag under åren ackumulerat tårar nog att fylla alla sjöarna i Finland. Och mellan mig och Lucas knakar det. Mellan LenaNyman och henne själv knakar det också.

....Ja livet är allt bra tufft ibland! Trixet enl yogafilosofi som jag tolkat det är att inte försöka fly lidandet utan att acceptera det. Och då blir man också fri. En acceptans att en del av att leva är också sorg. Som en likvärdig andra sida av glädje och lycka. Och en vetskap att inget är bestående, allt förändras. Toda pasa...
Men såklart det är tufft just nu, i ditt liv o i ditt universum. Har du provat yin yoga? Eller restorative yoga? Helande!!
❤❤❤

steglitsan

Stor kram till dig LN. Som alltid är så jäkla stöttande när vi andra befinner oss i mörkret. Du, jag kommer titta in här med jämna mellanrum ikväll om du behöver skriva av dig eller bara snacka skit. Ok? Och du, knaka lagom med LN hon är grym, men grymma människor känner och ibland är känslorna pissiga.

Kram min vän

LenaNyman

... och stökat bort middan och parkerat oss i soffan så brast det. "Älskling, jag är så jävla ledsen". Pressade jag fram. Och började gråta. "Vad är det då?" frågade Lucas. "Jag vet inte", snyftade jag. Och fortsatte gråta i mitt hörn medan han satt kvar i sitt med sin kaffekopp.

Vårt liv tillsammans känns plötsligt så jävla torftigt. Tydliggjort i en grisblink. Jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.

LenaNyman

Gick en trappa upp för nån timme sen. Tror jag ska gå ner igen och ... hitta på nåt att säga. Kanske ställa honom den frågan.

Mitt liv utan Lucas skulle kanske inte bli mindre torftigt men däremot mycket ensamt.

Loggar ut nu. Dags för lite reality check.

Nyckelpigan

Tänker på dig, hoppas du får ut det du vill av kvällen, får mer klarhet och ett lugn... Du om någon är värd det, du som ger så mycket av dig själv och stöttar andra. Vi finns här för dig, liksom du alltid finns för oss. Kram

Åh LenaNyman som nästan är oumbärlig hör inne. Vi får följa dig i toppar och dalar och du ger så mycket åt andra med dina kloka inpass. Glöm nu inte att du har en ryggrad därinne, hämtat från ett av dina kloka inlägg som har hjälpt mig. Läste lite i din tråd och såg inpass #221 tror jag det var. Det är INTE så synd om dig så att du behöver alkohol nu!
Jag tror på sätt och vis att min sambo skulle reagera på samma sätt som Lucas om jag skulle bryta ihop i soffan. Inte veta hur hsn skulle hantera det och därför lämna mig ensam i mitt hörn. Och jag skulle känna mig ensam, besviken och övergiven. Han skulle känna sig otillräcklig och förtvivlad. Eventuellt skulle jag bli arg (särskilt om jag druckit) och skälla på honom för något han inte riktigt skulle förstå. Och den där jäkla rosa elefanten fylld av allt som sagt och gjorts och allt som inte sagts och inte gjorts skulle stå där mitt i rummet och skymma både dagsljus och TV. Kanske har det blivit en vana för Lucas att inget säga eller göra. Läste inlägget där han släpper av dig utanför systemet. Vissa menar att han är snäll och klok... Ja kanske, men också lite passiv. Nu när du haft en relativt lång nykter period kanske ni skulle behöva lite stöd för att få ordning på ert liv tillsammans. Börja på nytt med alla förändringar. Mår Lucas bra eller har han också toppar och dalar? Hösten börjar komma vilket påverkar många. Och regnet... Igår fanns det mycket i vädret som påverkar måendet. Hoppas du har fått lite klarhet, lugn och lite ryggrad där inatt. Kramar!

Det är något du skrivit om graven, din pappa och din känsla som får mig att undra om det är någonting du borde reda i. Kanske få hjälp att reda ut.

LenaNyman

Så vackra och generösa. Hjärtetack, varenda en. Blir så jäkla rörd av all omtanke ni visar.

Har en massa jag vill säga men också ett huvud som sprängvärker och en ork som tryter så jag avvaktar och återkommer. Promillefri, förstås.

harrim

Ibland är det lättare att kasta ur sig något när man har druckit. Mottagaren kan ta upp tråden eller ignorera den just för att man har druckit. Min fru och jag pratar hela tiden, det har vi alltid gjort, om allt möjligt. Men när det kommer till känsliga personliga saker så måste jag tassa försiktigt. Ett sätt för mig att ändå lätta på ventilen har varit att säga det när jag är lite full. Hon blev kanske sur och stött men vi kunde båda släta över det dagen efter. Nu måste jag hitta en annan strategi.