Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

Och god måndagmorgon. :)

3-5 månader låter utmärkt bra. Håller med dig om "aldrig mer"-orden. Dom har onekligen en klang av slutgiltighet. Vet inte om jag lurar mig själv men jag tänker som så att alla såna "tidsangivelser" ändå bara är mentala konstruktioner. Nåt man snickrat ihop i sitt egna huvud för att förhålla sig till en framtid som inte ens dykt upp än. Framtiden dyker förresten aldrig upp. När den gör det kallas den för nuet och är nåt helt annat. Den som tänker "just i dag ska jag inte dricka" kör en precis lika välfungerande metod tror jag.

Snuset, ja! Minskningen, nä. Det har varit lite upp och ner med inombordsstabiliteten på sistone och då blir ju snuset liksom så himla livsviktigt. Den där dosan jag köpte, du vet, den är kvar i kylen fortfarande, oöppnad. Hmmm...

JohannaJ

Har ju snuset så bara förvara det i kylen :) trot att man tar tag i saker och ting när man själv känner sig redo. allt tar sin tid :)

LenaNyman

Hrmpf, tror den där dosan var gammal redan när jag köpte den, by the way. Bäst före 150728 står det på den. Men den får ligga kvar där i kylskåpsfacket. Som en reminder. :)

LenaNyman

... efter en tids a-frihet är känslan av oskuldsfullhet inombords. Jag är ren. Oförstörd igen (nåja). Lite som en rosakindad prinsessa i en riddarsaga. Och det är jag själv som svingat mig upp på den vita springaren. Tror jag skulle gilla den sagan på riktigt. "Så levde prinsessan och alkoholfriheten lyckliga i alla sina dagar."

Måste genast skicka in manus!

Blåsippa1

Jag har följt dig här och du verkar vara en mycket klok kreativ och stark person.
Du får mig att känna att- kan du så kan jag.
Du sätter ord på många av mina känslor på ett starkt poetiskt sätt.
Fortsätt att bära med dig den styrka och kraft du har nu. Släpp inte greppet om den. Låt den inte heller släppa greppet om dig.
Kram

LenaNyman

Jag fick en hjärtans varm start denna onsdag när jag läste din kommentar här, Blåsippa. Jättetack för dina fina ord! Du gav mig precis inspiration till att "pay it forward", bjuda en människa i dag på samma upplevelse du just gav mig. Kram på dig. Och kram på oss alla. I dag är en bra dag att återta kommandot över våra liv.

Gid morgon själv! Vilken god tanke att sprida lyckokänslan vidare till någon under dagen. Och om alla gör så, vilken fantastisk dag vi har att se fram emot allihop! Känns också skönt LenaNymanprinsessan att du inte inväntade en riddare utan tog en egen vit springare. Lättare att styra själv på det viset. Önskar er alla en trevlig dag!

FataMorgana

Tittar bara in och säger hej som hastigast, Lena. Läste ditt senaste inlägg och ser att duvhåller stilen. Puss& kram ❤️/ FM

mod60

Önskar dig en härlig helg:) Jag fortsätter mitt mantra" en dag i taget" och det känns fortfarande bra. Haft några tankar på att dricka för att inte folk ska tycka att jag är en tråkmåns. Förstår inte varför jag är så rädd för det?? Vi är bjudna på roliga fester, mannen och jag och jag kör hela tiden. Funkar bra men jag måste nog ta tag i min osäkerhet kring vad folk ska tycka. Jag är ju inte någon tråkmåns för jag kan skoja och prata även utan alkohol. Sitter djupt i mig att vara omgivningen till lags.
Hoppas du har det bra:)
kram mod60

Nyckelpigan

"Så jag fortsätter min vandring på den torra, dammiga vägen. Traskar på, och muttrar för mig själv att det är väl då själva fan vad det blåser sand in i ögonen men mycket hellre det än att drunkna i kamelpiss"
Detta borde bli ett klassiskt citat... Fick mig ett gott och välbehövligt skratt när jag läste det. Du är fantastisk på att uttrycka dig, du borde skriva en bok - jag tror vi är många här som skulle köpa den! Stor kram

LenaNyman

Gott att höra av dig! Har haft en lugn och skön helg utan några måsten. Har till och med legat på soffan och bara myst med en god bok utan att bekymra mig om nåt dåligt samvete. ;)

Detta med att umgås med folk som dricker när man själv inte gör det ... ja, det är ett kapitel för sig. Jag har konsekvent tackat nej varje gång jag fått inbjudan till dom fester/samvaro där jag tidigare utan tvekan tackat ja. Det är sammankomster där det dricks och fyllesnackas och dom situationerna känns helt överflödiga att gå in i nuförtiden. Jag säger aldrig att det beror på att jag är nykter utan ursäktar mig av andra anledningar. Mitt sociala umgänge har krympt påtagligt sen jag slutade dricka. Ibland gör jag det till ett problem, och då blir det förstås problematiskt, men för det mesta känns det bara skönt och friskt att jag skalat av den delen av bekantskapskretsen. Jag umgås hellre mindre ofta, och då med människor jag tycker om att vistas runt bara för att dom är just dom, inte för att dom möjliggör ett legitimt drickande.

Kram på dig och ha en skön söndag!

LenaNyman

... varje liten enstaka omständighet på minst två olika sätt. Fortfarande kommer ingen alkohol innanför hemmets väggar. "Det är nog ingen bra idé", som Lucas uttrycker det. Och vad tycker jag om saken? Ja, jag kan välja att tänka att oj och fy fan, vilken svag människa jag är. Kan inte ha en vinflaska stående utan att frestas. Eller så kan jag se på mig själv som en himla klok och ansvarstagande individ som aktivt avlägsnar a-fällor jag kan fastna i. Det är lätt att ha det första tankesättet. Men åh, vad värt det är att trumma in det sistnämnda!

Jag är en himla klok och ansvarstagande individ.
Jag är en himla klok och ansvarstagande individ.
Jag är en himla klok och ansvarstagande individ.

Så! Snart dags för lunch! En himla klok och ansvarstagande en.

FataMorgana

Du är en person jag skulle vilja möta IRL, Lena. Klok, rolig, ansvarstagande -"you name it " :)!!

Kram, kram / FM

insikter får jag citera (fritt) Allan Carr som skrivit boken Äntligen icke-rökare. Myten om att det är så himla gott att röka: Jag tycker också om hummer , men inte går jag omkring med 20 humrar hängande runt halsen för att kunna ta en tugga varje timme. Beroende och att gilla är inte samma sak, bara en uppflammande tanke jag fick. Vill också skrika ut till alla att jag firar tre månader med en god middag ikväll, har varit på bolaget och köpt goda grejer med faktiskt 0,0 procent alkohol eftersom jag är beroende av antabus:-) Och det är ingen uppoffring att avstå från det övriga sortimentet, inte det minsta! Ha en bra helg alla.