Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

FataMorgana

Ibland tror jag att man bara får vänta ut och se vad som händer. Många av oss har så mycken ackumulerad gråt så vi skulle kunna gråta i månader. När jag gjort yoga så har sorgen efter min mamma ( död sen länge, länge) helt plötsligt ramlat över mig och jag har gråtit mig igenom hela passet. Hur mycket jag saknat henne och behövt henne. Tänker att nåt liknande hände dig nu med din fars grav. Ytterligare ett avslut. Man kanske bara ska sluta analysera och bara acceptera. Det ska ut ur systemet helt sonika. Att ett förhållande känns torftigt ibland är inte heller farligt. Vi har gett oss in på en resa spm är omvälvande på mer än ett sätt. Det händer grejer :). Hav tillit. Kramar ❤️/ FM

LenaNyman

Man dricker sig till bedövning och mod. Efter några enheter alkohol kommer man i form och det blir plötsligt så mycket lättare att få fram det där som tryckt en. Och likväl, berörs inte samtalet när man nyktrat till är det man talat om fortfarande osagt.

Hej förresten.

:)

LenaNyman

Tack. <3

På lördagen släppte plötsligt allt och jag såg på Lucas som jag vanligtvis gör. Och jag märkte att när jag gjorde det så förändrades även han, blommade upp, skämtade och log. Och, tja, vete katten vad det var fråga om egentligen. När jag var och handlade där på fredan hittade jag inte en vara jag skulle ha. Då nån kille som jobbar där upplyste om att varan tyvärr var slut så hade jag bara lust att kasta en köttkvarn i huvudet på honom. När jag sen packade in det jag handlat i bilen stötte jag skallen i bakluckan. Gud, jag skrek alla fula ord jag kan rakt ut, slet bort hårklämman, krossade den med klacken och sen körde jag därifrån med skrikande däck och vrålande motor.

Humöret från helvetet är borta men ledsenheten består. Jag finner tröst i vad du säger, FM, om att ta det som det är och att det är nåt som ska ut ur systemet. Kram.

steglitsan

Jag är ändå imponerad att du nöjde dig med att krossa klämman, jag hade nog rivit ut påsarna i rent raseri och släng dem på parkeringen så långt jag förmått. Med ett kulstöterskevrål givetvis.

Var det inte Muris som också hade en härdsmälta på parkeringen?

Hoppas det lättar i hjärtat snart fina du.

Orka

Du och dina vänner här på forumet påminner mig om vem jag är, vad jag gillar, värmen i vänskapen för det är det jag ser, vänskap! Så jäv....a fint! Du är värd det! Roliga sanslösa person, vänner förtjänar:) ni har följts åt! Så himla fint och viktigt!

Super kram till dig Lena och alla dina vänner som förstått storheten i dig

FataMorgana

Stöta skallen i bakluckan som gör så jävulusiskt ont... Ajjjjjjj!!'

LenaNyman

Önskar Eder alla en fröjdefull fredag. I kväll ska Lucas och jag gå ut och äta, omsorgsfullt fira årsdagen av vår första dejt och min halvårsgamla alkoholfrihet. Livet må vara hur det vill i övrigt, men att slippa a-skammen är förbajje mig en välsignelse. Ramlade häromdagen över en påse med 17 tomma tvåcentilitersflaskor som en gång innehållit Jägermeister och ... ja, vad ska jag säga? Jag undrar förstås var den 18:e tog vägen eftersom dom säljs i niopack, men framförallt genomfors jag av en väldig lättnad. Jag är så lättad över att alkoholen inte jävlas med mig längre, jävlas med min kropp, mitt psyke, min själ, min omgivning, mitt liv. Inte på samma direkta, förgörande sätt.

I dag är vi varsamma med oss själva och varandra. Vi behöver det. Är värda det. Det ska helt enkelt bara vara på det viset, alltid.

Anders 48

Håller med dig fullständigt.....-vad skönt att slippa alla de baksidor du räknar upp. Så skönt att läsa ditt inlägg och själv få en "reminder", om man nu skulle få för sig att börja tänka i andra banor. För min egen del så kommer ibland en känsla över mig att jag skulle vilja vara lite "mysfull". Hur bra brukar det funka för min egen del? Inte alls! Däremot så skulle jag behöva göra en rejäl storstädning hemma - och vet ju hur galant och smidigt det brukar gå med en halv bag-in-box innanför västen. Schwischhh så är det klart. Kommer liksom inte "till skott" utan den hjälpen! Undrar om man skulle kunna ta RUT-avdrag på ett par bag-in-box?:-) Det är ju ändå "städhjälp". Nä, det får vara lite skitigt i hörnen så länge - skippar städhjälpen...... Hoppas ni får en trevlig middagskväll o en trevlig, lugn och harmonisk helg.

harrim

Jag känner igen ruelsen när man hittar rester av drickandet. Själv hittade jag en massa urdruckna cognacsflaskor som jag hade sparat för att de kunde vara bra att ha saft i (men så har det inte blivit eftersom det har känts fräschare att ha saftflaskor till saft). Herregud, tänkte jag, har har jag druckit alla dessa. Det är inte klokt när man ser det så. Egentligen skulle man inte kasta tomflaskor och Bib utan fylla garaget med dem. Trevlig helg.

LenaNyman

Hehe, ja, jag känner igen dom tankegångarna, Anders. När man städat sådär skönt berusad så att det fortfarande gick att hålla i ett kvastskaft, liksom. ;) Tror det är därför jag sällan blir sugen när jag ser en vinflaska. Jag tänker bara på att den aldrig i helskotta skulle räcka till för ändamålet. Sen tänker jag lite till och plötsligt ser jag bara vilken misär den skulle ge upphov till, den och några stycken till. Helt otroligt vad jag hällt i mig. Säger som du, harrim; det är inte klokt. Med lite perspektiv var det ju inte det heller.

Skön helg på er!

FataMorgana

lördagskramen till dig :D! Hoppas du och Lucas fick en kanonkväll i går och att fortsättningen på helgen blir bra också/ kram från en finfin flicka till en annan ;).

LenaNyman

Helgen har varit god, tack, FM. :)

Avgörande för min nykterhet har det här forumet varit. Samma funktion har Lucas. Jag tror inte att jag hade haft kraft och funnit mig viktig nog att släppa alkoholen utan dessa båda.

Tack, forumet.
Tack, Lucas.

Mina tankar går till dom av er som kämpar på utan en stöttande partner vid er sida. Jag tycker ni gör det så gränslöst, enormt fantastiskt bra.

LenaNyman

Nej då, inget har hänt. Det har bara blivit så att jag hållit mig under radarn ett tag. Kram!

LenaNyman

... på en landsv... Äh. Jag har gått på ett par AA-möten till nu, sen det allra första. Det är skitjobbigt. Och jätteskönt. Jag tar med mig mig själv på dom där mötena, min ovilja att prata inför andra, min skräck för att plötsligt börja gråta och mina kallsvettiga händer som förenas med andras varma, torra i Sinnesrobönen.

Fy fan. Alla dom procent vatten min kropp består av - jag tror alla är tårar som aldrig fällts.

Sist jag var på möte pratade en av deltagarna om AA-stegen på ett sånt sätt att det stod klart för mig att dessa steg bildar ett helt, holistiskt livsprogram. Då väcktes min nyfikenhet. Där återfinner jag, såsom jag uppfattar det i alla fall, såväl meditation som mindfulness. Det kallas bara inte för samma sak.

Ojojoj, jag känner mig helt skörbjuggig inombords. Så får det lov att vara just nu, denna söndag.