Ja. Då var det juldagen då,, skönt att höra att dom flesta här bara släppte in tomten igår!
Jag sitter med äldsta dottern och sambon i soffan och tänker fortsätta med det resten av kvällen, idag blev det hämtmat och nu chips med dipp.
Vill inte se några andra människor ikväll.
Det blev två timmar med kusinen med barn, barnbarn på hockeyplanen tidigare idag.
Ha en fin nykter kväll allihopa!

Annandag jul då.
Sitter på ett café i stan och tittar på alla stressade mellandags handlare.
Ikväll blir det chill hemma till jvm hockey på tv.
Sverige-Ryssland kl 2230, tro om man är vaken till slutet?

Idag har jag mest läst runt i trådarna här, och det jag kan summera, är att dom som har A hemma har det av förståeliga skäl jobbigast.
Jag måste låna @kebne1's mening
"jag duckar för allt och alla nu"
Det är precis vad jag också gör, har en gammal polare som bor i grannlandet hemma i byn över helgen, han gillar sprit x 10. Han förvarnade att han kanske kommer förbi senare ikväll,, Hjälp!!! Panik,, sambon och dottern skulle hälsa på några bekanta, jag kände inte för det,, ensam med honom, Nej går aldrig väl!
Vad gör jag,, jo, släckte ned hela huset, låste dörren, tog katterna med mig upp i sovrummet,
Ligger här nu och ser på tv, tyst som en mus. Ganska skönt faktiskt!
Kämpa på alla som har det tungt nu!
Jag lider med er som har folk hemma som dricker eller ni som har ett fullt barskåp framför er.

Sen när vi är starkare kanske vi vågar öppna dörren lite på glänt… men för min del är jag liksom hudlös nu. Måste bli starkare först… heja oss! Imorrn ny nykter dag. Jag kollar en serie på Netflix som är norsk o heter home for christmas. Lite skämskudde men fel good-film. Rekommenderar ❄️❤️@Tikka

Vad bra gjort Tikka!🤩💪🏼✌🏼..Precis som man ska göra när man inte vill ha besök.. Många vänner vill ju ha oss som suparkompisar. Det var väldigt många som plötsligt vill bjuda när man säger att man slutar dricka eller har uppehåll..Du ska vara väldigt stolt att du gick upp och myser istället för att supa, och må dåligt, och förstöra din kropp. Bravo.🌟🌟🌟

Tack @Kebne1! Jag känner som du.
Men, Heja oss!
Jag har svårt att se på serier,, har inget tålamod, det har förmodligen med allt spring för att få i sig sprit lite här och där i huset.
Det kanske blir bättre nu framöver.
Jag har jvm i ishockey nu som jag följer.
Ha en fin kväll @Kebne1!

Tack för stödet @miss lyckad!
Jag har talat om för kompisen att jag inte dricker längre,, han förstår,,
Men han kommer ju med sin "kasse"
och jag känner mig inte redo just nu.
Det känns lite synd å andra sidan, då han är en av mina bästa barndomsvänner, och vi träffas varannat år kanske.
Men, tyvärr, vi spelar inte i samma division längre.......

Tack för påhälsningen i min tråd Tikka🤗 Ja till Det vidare livet flyttade jag när jag varit nykter i över 1 år tror jag. Det har gått bra med en dag i taget..Framförallt i början. Och att hitta på annat än att dricka på sin fritid. Du har ju mängder av fritidsintressen så det blir bra. 👍🏽💪🏼🌟

@Tikka Det var bra gjort. Inget är viktigare än att hålla fast i nykterheten, får ta till allt som kan hålla undan alkoholen. Förhoppningsvis kommer det en tid när man är så stark att man klarar sådana situationer. Men det var klokt gjort av dig. Det visar på ett äkta beslut som kommer att ge resultat.

Ha en fin, nykter vecka 💓🤗

Morgonnotering...
Sen hockeymatch inatt, ändå vaken 06:30! Måste ha med åldern att göra!
Ny dag nya möjligheter!
22 grader kallt ❄ Brrrr.
Tänkte på @kebne1's isvak när jag tittade på termometern, huvva!
Vi ses!