Kötta bara på- och gå igenom dagarna och lägg så lite vikt som möjligt på dricka eller inte. Så småningom trillar poletten ner- för hjärnan.
Jag kan visst reflektera över alkohol men oftast ett konstaterande att det inte rör mitt liv längre. Mitt liv har toppats upp med sånt som inte är förenligt med att varken vara full eller bakis.
Tråkigt? Aldrig en sekund. Kram och heja 🌸

@vår2022 tack för ditt stöd. Helgen gick bra men inte utan problem, man blir ju påverkad utifrån hela tiden. Men har tänkt på hur skönt det är att vakna pigg o nykter. Bara att fortsätta jobba med positiva tankar o kämpa💪❤️

@erivan Hej! Hur mår du? Jag undrar hur det går för dig med valen i livet? Har du fått in nyktra vanor? Har du bestämt dig för om du vill leva med din partner eller själv? Har du fått till någon kontakt med barnen än? Kram❤️

@Himmelellerhelvette Hej! Jag måste erkänna att det är svårt med nykterheten, jag vill avstå men hittar ändå nån anledning att dricka. Jag tycker det är jävligt svårt. Angående min partner så vet jag helt ärligt inte vad jag vill, hon är väldigt triggande när det gäller att dricka. Jag tycker kanske inte vi lever det liv jag vill leva. Har hamnat i en ond spiral som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur. Jag har kontakt med ena barnet , den andra har raderat mig. Känns väldigt tungt såklart. Jag uppskattar verkligen att du bryr dig.❤️jag tror att det är min enda chans att komma till rätta med allt. Att jag känner att ni bryr er i forumet.Sen är jag jättebesviken på att jag inte har nån karaktär . Fan jag vill ju sluta.

@erivan Det är inte så enkelt som att säga att det är svag eller stark karaktär 😳 Tycker i varje fall inte jag , det handlar ju om så många faktorer men framförallt att det är ett beroende . Och för att ha kraft att ta itu med ett beroende så är vi i behov av en del trygghet runt omkring oss , är jag rätt övertygad om !

Jag får känslan av att du vill bryta det här väldigt gärna och jag tror också att när du tittar tillbaka så ser du att det här är en del av processen 💪❤️
Jag tror på dig! Kram 💕

@erivan Jag tror inte det handlar om karaktär. Beroendedelen är starkare än din vilja och att ta sig ur är svårt. Det tog många år för mig att plötsligt få ett fönster jag kunde flyga ut ur. Fortsätt hänga på forumet, leta nya vanor, träna. Har du vänner som inte dricker eller släkt som du kan umgås mer med? Annars kanske det skulle vara mysigt med en gemenskap på AA. Jag har hört så mycket gott om det, är rätt säker på att man kan finna goda bekantskaper där.
Jag fortsätter heja på dig. Jag tror på dig. Kram❤️

@Himmelellerhelvette jag är jättetacksam att jag har dig som vän❤️jag tror att jag på riktigt måste bestämma mig, inte börja diskutera med mig själv om jag ska eller inte. Det är kanske lättare sagt än gjort men jag måste ju fortsätta försöka!!

@erivan Har du läst Tänka klart av Annie Grace?
Hon förklarar varför det inte handlar om karaktär på ett bra sätt.
Hennes bok förklarade mycket om hjärnan och beroende. För första gången förstod jag vad som var beroendehjärnans tankar och vilka som faktiskt är mina egna. Boken finns som pappersbok och den gav iaf mig en massa hjälp.
🥰