@Himmelellerhelvette Tack❤️ja jättehärligt! Jättefin höstdag här, tycker det är så fint när bladen skiftar färg! Och att få gå där med hunden är lycka för mig. Ha en skön lördag kram

@vår2022 God morgon! Ja precis så är det. En lättnad o frihet. Det var en härlig promenad i fint höstväder, gula o röda löv, underbart. Nu skidskytte!! Ha en skön lördag❤️

@erivan Önskar dig en underbar och nykter dag 13. Vi är på samma dag, löser att du också kommit tillbaka efter återfall. Hoppas vi kan hjälpa varandra att inte falla igen, vi mår ju så mycket bättre utan. Idag har det blivit kaffe på sängen. Snart dags att stiga upp och utforska dagen. En tur till stan med lunch står på agendan. Tittar mig i spegeln och tycker att hyn ser bättre ut vilket är motiverande. Försöker att också ändra vanor, lägga till nya mer hälsosamma sådana som ska hjälpa mig att stå emot lättare. Hur tänker du ändra på dina vanor nu när du inte dricker? ❤️

@Ny dag Tack . Önskar dig detsamma!! Idag blir det mycket idrott på tv samt hundpromenader. Helt nykter, jätteskönt. Jag vet inte riktigt hur jag ska ändra mina vanor. Men jag ska försöka träna lite mer och sen ska jag läsa böcker om alkohol o beroende. Har beställt beroendepersonligheten nu också. Förhoppningsvis hjälper det att få bättre insikt om mig själv. Hoppas du får en trevlig lunch på stan och vi ska absolut stötta o hjälpa varandra. Kram❤️

God morgon!! Dag 14 och fredag, lördag har passerats utan problem. Inget sug alls faktiskt. Det har varit jätteskönt att gått igenom galgen nykter. Inte behövt oroa sig vad man skrivit, sagt eller gjort. Bara njutit av att vara ledig. Gör skönt, den här känslan bygger jag vidare på. Idag börjar jag med kaffe och sedan blir det skogen med hunden. Ha en bra söndag alla!!!!

@erivan God morgon! Härliga känslor att bygga vidare på. Visst är det skönt att slippa massor av ångest och oro och det bara genom att skippa alkohol. Det blir verkligen tydligt vilka konsekvenser som alkoholen skapar, så skönt att slippa! Här kaffe i sängen och sedan också ut på långpromenad med hunden i skogen. Denna helg är husse på annan plats med den yngre hunden och matte har egen tid med den äldre. Inga störningsmoment av den yngre som lätt vill få alla uppmärksamhet😁.

Ha en fin och skön söndag!❤️

Godmorgon!! Dag 19 och en ny helg väntar. Jag tycker att det flyter på bra med nykterheten även om jag hade en liten tankedipp igår. Jag började tänka på hur man inte får nån glögg o ingen alkohol i jul mm. Men slog bort alla tankar på alkohol och åkte och tränade. Ikväll ska vi ut och äta med jobbet, brukar ju alltid bli alkohol då men kör bil idag.(dessutom har jag ju berättat att jag inte dricker. Känner mig rätt stark nu faktiskt!! Ha en skön fredag❤️

@erivan @erivan God morgon! Grattis till dag 19!🥳 Tankedippar kan komma och gå och du hanterade det klockrent, iväg och tränade💪. Precis så, man flyttar bort fokuset från det negativa tankarna som skapar sug och negativa känslor till att göra något aktivt och positivt. Det ger sköna positiva känslor och träning ger endorfiner. Inget som ett glas glögg eller alkohol kan ge. Hoppas du får en god middag ikväll och tänk vad skönt att vakna nykter imorgon. På med kaffet och sedan en härlig hundpromenad😁.

Ha en fin fredag!❤️

@vår2022 Tack. Ja jag uppskattar mer o mer att lägga sig nykter o vakna pigg. Exakt så blir det imorgon. Kaffe, hundpromenad och sen spinning. Sen kan man ta en liten lur efter maten. Livskvalitet!! Ja blir nog gott ikväll, grillbuffee är utlovad.Ha en skön fredag du med❤️

God morgon!! 3 veckor idag, det går framåt. Och jag har inte haft några större problem hittills. Jag fick ett naturligt sug igår, jag var och handlade på systemet åt min sambo. Men jag lyckades stå emot och köpte bara ett par alkoholfria ipa, goda för övrigt. Sen kan det ju dyka upp tankar som att ska du aldrig unna dig mer, aldrig ha roligt med vänner. Men jag har ju läst så mycket på forumet att jag vet att dom tankarna blir mer sällsynta ju längre tid som går och att man dessutom kan ha roligt utan alkohol. Gäller bara att få bort/vänta ut beroenderösten. Men alla fall underbart att vakna nykter och utvilad!! Nu blir det skogen med hunden. Ha en skön söndag❤️

@erivan Grattis! Nu kör vi väl tre veckor till👍 (vi startade ju resan samtidigt)! Vet inte hur du gör men för mig är det viktigt att banka in nyktra fakta om hur beroendet funkar och påverkar hjärnan. De böcker som hjälper mig mycket just nu är Beroendepersonligheten av Craig Nakken och Tänka klart av Annie Grace. Jag lyssnar på omväxlande på dessa varje dag och på något sätt snappar jag upp olika saker som ger nya insikter/vinklingar hela tiden. Har läst att AA i början rekommenderar 90 möten i 90 dagar, jag kommer försöka läsa om beroende i 90 dagar för att indoktrinera mig med nyktra fakta. Önskar dig en fin söndag!

@Ny dag Hej! Ja vi började ju om samtidigt. Självklart kör vi 3 veckor till!!! Jag har också börjat läsa böcker och försöker mata in fakta. Jag håller på med tänka klart nu och läser varje dag. Sen har jag också köpt skål ta mig fan och beroendepersonligheten. Jag tror också det är till stor hjälp med kunskap och insikter om beroendet. Ha en fortsatt bra dag o grattis till dig med. Vi kämpar på💪

@erivan grattis, så bra jobbat!
Även om det inte blir glögg med alkohol så finns det inget hinder att njuta av pepparkakor, julmust, lussebullar, skumtomtar och annat du gillar ❤
Kram!

@Surkärring Tack❤️ ja jag är nöjd hittills , men det är lång väg kvar innan jag kan slå mig för bröstet och verkligen lita på mig själv. Men det är ju en ok start. Ja det finns ju mycket gott och jag älskar julmust, sen finns det ju ett rätt stort sortiment alkoholfria drycker på systemet. Julen ska nog gå bra men det känns för långt fram, jag tar en vecka i taget. Nu siktar jag mot nästa söndag och 4 veckor. Ha det gött kram!!

@erivan Grattis till att ha passerat 3 veckor! Snyggt jobbat!🥳 Återhämtning och balansering av hjärnan pågår för fullt. Att vara nykter är livet på en pinne😁

Ha det gott!❤️