@erivan Du känner bäst hur det känns i dig❤️ Jag ”passade på” de sista veckorna. Den sista veckan var jag så trött på alkohol och trött överhuvudtaget, sliten och bara längtade efter datumet då jag skulle börja min nyktra tremånadersperiod, som jag trodde då, trodde aldrig det skulle sluta med att jag blev en som inte dricker❤️Kram

@Himmelellerhelvette go kväll! Ja jag har bestämt att den 1/1 är då 3 månaders perioden senast startar. Men jag tänker alla fall börja med att fortsätta vara nykter över helgen(började 11) sen som det känns nu är jag bestämd att ha en vit jul med. Annars är väl efter nyår många startar, är ju lämpligt med en nystart då. Tack❤️för att du bryr dig o peppar mig. Ha det gott kram❤️

@erivan jag var också där. Velade fram och tillbaka, ville inte vara full och må dåligt men ville inte heller vara nykter, tpnk om jag skulle missa nåt kul.
2014 skulle jag sluta dricka. Sen skulle jag sluta 2016, sen 2017 osv. För 5 år sedan hade jag bestämt mig, men trillade dit. Nu är jag inne på 4 alkoholfria månader. Det känns annorlunda denna gången men hu vilken knagglig väg det varit att ta mig hit.
Vad jag vill säga är att någon gång landar du i något, och bestämmer dig, och då går det. Det tror jag fullt och fast på. Men då måste man verkligen ha bestämt sig, fullt ut.
Du är mäktigare än den lille fisen som tjoar efter alkohol i ditt huvud, om du bara bestämmer dig för att inte lyssna på den. Hur du gör för att tysta den, det är det jag tror du jobbar på nu, att hitta sättet som funkar för just dig. Ibland behövs stöttning av vården, eller AA, eller bägge, ibland går det med vänner eller självhjälpsböcker. Du söker din väg nu. Du kommer att hitta rätt. Jag hejar på dig 💪❤

@Surkärring Tack för stödet! Det är precis som du beskriver. Jag har inte kommit till den punkten att jag till 100 procent bestämt mig. I veckorna är jag helt o fullt inne på att vara nykter men sen är jag på det på helgen igen. Jag har varit nykter 3-4 veckor ett par gånger i höst och kan jag bara hålla i när jag håller upp några veckor tror jag det kan gå. Har funderat lite på aa Men inte känt till 100 att det är nåt för mig. Men jag ska inte ge mig förrän jag lyckas. Med såna forumvänner som du är ju chanserna större,❤️🙏

@Himmelellerhelvette Hej. Hoppas allt är bra med dig.❤️Nu har jag kommit till den punkten du skrev om, julen har varit tuff med mycket alkohol. Nu är jag så fruktansvärt trött på alkohol och att känna mig så oerhört trött och sliten. Nu får det vara nog!!! Blir nyktert framöver. Kram!!❤️

@Himmelellerhelvette Tack❤️Dag 4 nu och nykter en fredag var ett tag sen. Nu blir det nyktert i nyår med, då är en svårighet avklarad. Men får ta en dag i taget på helgerna. Veckorna är inget problem för mig.Skönt att ha dig med kram❤️

@Geggan Tack! Det svåraste inför nyår är gjort. Var på bolaget och handlade förut. Bara alkoholfria öl och a fritt bubbel till mig och alkohol till sambon. Lite stolt faktiskt. Och nu är det stängt. Den här helgen känner jag mig inte orolig. Kram🥰

@erivan Ja, ett riktigt gott nytt år till dig!🥳. Fint att du kommit på banan igen och ska fira in det nya året nykter! Den bästa nyårspresenten du kan ge dig själv. Kämpa på nu, det är så värt det! Kram❤️

@Himmelellerhelvette Tack! Ja helt säkert blir det nyktert. Klarat fredag o lördag galant utan nåt sug. Tack för ditt stöd🙏 Ett Gott nytt år till dig med❤️❤️

@vår2022 Tack! Ja nu känns det bra och helgen hittills har gått jättebra,, inget sug. Ja jag ska kämpa, så otroligt trött på allt vad alkohol heter och vad den medför.Tack för att du stöttar!!Gott nytt år o kram❤️❤️

Godmorgon!! Skönt att vakna nykter en nyårsdag. Det måste vara drygt 35 år sedan. Blir en bra skjuts in i 2024 att ha klarat av nyårshelgen nykter. Dessutom utan sug. Nu gäller det för mig att jobba med alla delar så jag klarar av en längre period nu så suget avtar mer o mer. Får ta en dag i taget. Nu blir det hundpromenad sen kaffe p skidor på tv. Härligt!!!!