@erivan Grattis till tre veckor! Så bra jobbat! Jag tror också det är super viktigt att lära sig om beroende för att förstå vad som händer när man till exempel blir sugen och lyckas lura sig till att ett glas säkert går bra. Också detta med att man efter många, många år av nykterhet lyckas lura sig själv, vad det är som händer och hur fort det går till konsumtionen är lika stor eller större än innan man slutade dricka. Kram

@vår2022 @Himmelellerhelvette Tack för att ni peppar❤️ja jag ska fortsätta mata in fakta och verkligen försöka få in att jag är en som inte dricker, verkligen mata in det. För det är ju så mycket skönare!!! Ha det bra kram❤️

Goddag! En tung morgon! Tillbaka på dag 1 igen. Hur många gånger ska man behöva börja om? Suget blev återigen för svårt. Så drack både öl och glögg i helgen. Nu gick det nästan en månad. Men jag vet ju att jag inte ska dricka ändå gör jag det om och om igen. Men skam den som ger sig. Bara att ta tag idet igen. Ha det bra!!❤️

@erivan det är alkoholdjävulen. Listig falsk o stark, som det hette förr på aa. Men letar sig in i dina tankar och mixtrar och fixar. Den måste behandlas hårt och genast köras på porten, med hugg och slag. Det går, vi är många som har varit där du är och sen en dag har det gått hela vägen. Ta som regel att skriva här så fort en tanke på att dricka dyker upp. Innan dudrivker. Det är superverksamt. Lycka till!

@erivan Tänk på alkoholdjävulen som en trotsig treåring som sitter i baksätet på din bil och gapar och skriker efter glass. ”Jag hör vad du säger, men vi ska inte äta glass nu.” Tålamod. Det är inte en problemdrickares bästa gren, men allt man övar på blir man bättre på. Och tänk också på att varje gång du ger upp och ger treåringen glass (alkohol) så blir protesterna allt högljuddare.

Kram 🐘

@erivan Strongt av dig att ta dig upp ur gropen igen. Har själv återfallit gång på gång. Fortsätt läs och skriv här. Banka in nyktra fakta. Analysera varför du tror du tog ett återfall så du är bättre rustad nästa gång (lättare sagt än gjort). Nu fortsätter vi på den nyktra stigen och hjälps åt! 💪🥰

@Ny dag Tack för att du bryr dig! Ja jag ger mig inte . Det ska gå. Men lustigt att ända till i fredags knappt nåt sug och det kändes jättebra, sen bara kom det över mig, att det är klart du ska unna dig en öl. Sen blir det ju aldrig 1.Ja vi hjälps åt mot ett nyktert liv. Grattis till en månad. Du är på rätt väg❤️

@erivan Bra att du kunde mota bort beroende rösten. Lyssna inte på den idioten!
För visst kommer du att kunna unna dig saker av olik slag - utan alkohol i. Kanske till och med mer eftersom alkohol är en så dyr ovana.
Du kan också ha roligt med dina vänner. Så ofta du vill. Går mycket bättre utan alkohol! 🥰🥳

@Amanda L Tack för att du bryr dig. Ja jag tror också att jag kan ha roligt och umgås utan alkohol. Det gäller väl bara att stå emot så länge att man inte vill ha alkohol. Men det verkar ju lättare sagt än gjort. Jag får kämpa vidarekram❤️

@erivan Nya tag igen bara!💪. Ja, du måste vara stenhård mot alkoholdjävulen. Så fort tankarna kommer på alkohol och att bara ta en, så kommer den jäveln att vinna med 10-0! Det gäller att stanna upp och inse att det är manipulering och desinformation på gång så det stänker om det😂.

Kämpa på nu med nya tag!💪❤️

@Himmelellerhelvette Hej! Inte så bra. Det har hänt tråkiga saker i familjen. Så det är jobbigt nu. Dessutom har jag inte lyckats vara ifrån alkoholen. Jag måste försöka ta tag i det på riktigt snart. Det här hattandet fram och tillbaka börjar bli jobbigt. Bestämmer mig att låta bli sen efter ett tag är jag där igen. Det är så fruktansvärt inkört att det ska vara alkohol på helgen. Men jag antar att det bara är att ta nya tag. Hur är det med dig?❤️kram

@erivan En dag är det din tur. Bestäm ett datum, jag bestämde ett datum två veckor framöver och det datumet blev det. Kanske kan funka för dig med. Jag följer dig för jag känner på mig att det är din tur snart❤️Kram