Just nu är jag på nivån att jag sätter mig i bilen och tänker ”Vart är jag på väg nu? Vad är klockan? Aha, boendet”. Och sen svänger jag av in på gatan åt hållet där jag bor med automatik, när jag ska köra rakt fram till dotterns jobb egentligen, och dottern bara skriker ”nu kör du fel!” Men dotter är pigg och glad, och det är huvudsaken ❤️

Kram 🐘

Ta det lite lugnare, om det går..❤️..Vi har bara en kropp..Jag tycker det låter lite farligt om man börjar fundera i bilen, vart man skulle..🥺..Försök få till sånna där Bara-Vara dagar, så fort som möjligt..🍃💕..Du är jätteduktig och bra på allt, men det är jätteviktigt med återhämtning, eller hur..Du vet ju det❤️..

@miss lyckad Tack för omtanken ❤️ Ja, jag vet att det beteendet är en varningsklocka. Helgerna är om möjligt än mer efterlängtade just nu. En vecka till, sen kommer dotterns pappa hem och jag får vila från dotter-logistik i en hel vecka 🙏🏻

Kram 🐘

@Andrahalvlek Vandrande zombies har jag har talats om, men inte bilkörande zombies. Fy, vad läskigt det låter.😧 Tur att jag tror mig veta att du tar kål på zombien under helgen.❤️

Kram 🤗

Sovit som en stock i natt 😴 Nu sover jag bättre hos dottern än hemma, vojne vojne. Snacka om att mina cirklar rubbas. Vaknade blixtepigg kl 6.30 dessutom, hungrig och kaffesugen. Så den sovmorgonen blev kort, typ obefintlig. Får ta igen det med en rejäl höneblund i eftermiddag istället.

Här under ”Det vidare livet” är det väldigt tyst på fredagkvällar. Då pustar vi ut efter jobbveckan, vilar så som vi har lärt oss att göra utan alkohol. Det är fullt möjligt att få vila utan alkohol. Det tar lite längre tid att gå ner i varv, men när nedvarvningen väl kommer så rullar den stora tröttheten in. Då känner vi hur trötta vi faktiskt är. Kl 22.30 igår kväll höll jag på att gäspa käken ur led.

Jag går numer och lägger mig ungefär samma tid på vardagar som helger, med någon timmes förskjutning fre-lör. Orkar inte med något nattrumlande nykter. Jag känner inte heller samma behov av att skapa feststämning på helgen, varken med mat eller dryck. Jag är ledig och det är fullt tillräckligt för mig. Nöjer mig med betydligt mindre helt enkelt.

Den senaste tiden har hamsterhjulet snurrat lite för fort. Det har varit svårt för mig att hejda farten. Mitt jobb har krävt sitt och logistiken kring dottern har krävt sitt. Jag har valt bort allt annat typ, det var vad jag kunde göra. Förra helgen var naturen oerhört läkande, och naturen ska få göra sitt jobb även den här helgen. Trots sämre väder ska jag söka mig till havet. Ska drömma om den SUP som jag tänker köpa framåt sommaren. Ska gå en kurs först bara.

På lördagsmorgnar brukar aktiviteten här under ”Det vidare livet” vara betydligt högre, men ni har förstås inte vaknat än och det är helt okej 😉

Kram 🐘

@Andrahalvlek skriver: ” Jag känner inte heller samma behov av att skapa feststämning på helgen, varken med mat eller dryck. Jag är ledig och det är fullt tillräckligt för mig. Nöjer mig med betydligt mindre helt enkelt.”

Bingo! Tänk om man bara hade fattat det då i början av nykterheten, när man trodde att man skulle hitta något att ersätta feststämningen och alkoholen med. Det räckte ju gott att bara plocka bort det och vara ledig 😊

@Andrahalvlek jodå! Vi är visst vakna! Vilka veckor du har haft nu. Ni är beundransvärda både du och dottern. Våren tar tid på sig. Jag uppskattar kylan eftersom man hinner med att njuta av lövsprickningen. Nästa vecka blir det varmare och du kommer förhoppningsvis få lite mer tid för dig och vila huvudet.

Kram!

Havet..🥰..Längtar efter doften av saltvatten, tång och solvarma klippor..😎😎..Var på kollo flera gånger som barn och då badade jag i havet dagligen..Nu bor 2 av döttrarna havsnära, och det är underbart att vistas där med eller utan matsäck..😍..Jag har badkar med lejontassar, men du har havet..Byter gärna..Eller så kanske vi får både och i framtiden.💖🛀🏽🛀🏽🦀🦞💖

God lördag, naturen har vi verkligen nytta av när hjulen går fort. Man tvingas sakta ner och påminns om allt annat liv som pågår i en helt annan takt. Läkande och skönt att se sin litenhet i relation till stora träd som fyller ett par hundra år...
En grej med fredagar som jag inte såg komma är att jag håller mig uppe ganska sent för att njuta av helgen som just har börjat. Lite knäppt men det känns som bonustid. Vaknar pigg men tar mig ju också den oerhörda lyxen med min tuppis/höna/kycklingvila.
Sovit en timme på em idag. Känns som att ha haft semester en vecka. Jag ❤️❤️❤️ att sova! Hoppas du också hann mer vila idag, promenad och tänka-tid. Kram.

Köpte mig en speciell vandringskarta för området. Ett privat initiativ av en lokal näringsidkare för att locka fler att upptäcka den vackra naturen. Jag älskar verkligen den här delen av vårt län, mellanbygden 😍 Snapphanebygder. Oerhört kuperat och delvis otillgängligt, överallt stora stenblock och många grottor att gömma sig i för att undvika svenska kungens män.

På vandringskartan är olika gamla skogsvägar utmärkta liksom små stigar, som små prickar. Inte så många flera landmärken finns det att förhålla sig till på kartan så det gäller att hålla koll på varje böj på stigen på kartan för att veta att man är på väg åt rätt håll. Å andra sidan är det aldrig långt till en lite större väg, så det gör ingenting om man går vilse. Och skulle det vara riktigt illa kan man alltid ta sig mot havet och sen följa kustremsan tillbaka till civilisationen.

Haha 😂 Det låter som jag är på värsta äventyret, men så illa är det inte. Jag är rätt duktig på att läsa karta, även utan kompass. Fast det finns nog kompass i mobilen om det skulle knipa. Två egenihopkomponerade rundor blev det idag, totalt 11.000 steg. Otroligt vackert, tur med vädret hade jag också. När jag kom tillbaka hem till dottern så öppnade sig himlen och regn och hagel i massor öste ner.

Dottern har hängt med personalen hela dagen. Veckohandlat, lagat mat, ätit ihop och spelat Uno. Som hon vinner förstås, helt ärligt. När jag vaknade upp efter min tvåtimmars höneblund i eftermiddag skickade jag ett sms till henne: ”Var är du?” Fick till svar att hon var ute i stora köket med personalen. ”Jag kommer sen. Oroa dig inte 😘” Jag svarade att hon kunde stanna där så länge hon ville, jag finns här och jag klarar mig.

Så nu känns det som om även nästa fas har landat ordentligt. Hon har inte bara bott in sig i sin lägenhet, hon har börjat bonda riktigt rejält med personalen och väljer deras sällskap framför mammas sällskap. Hurra! 🥳🥳🥳 Det kan tyckas märkligt att bli glad för en sådan sak, men det gör mig ärligt talat jättelycklig. Varje gång hon hittar en person som hon verkligen gillar att hänga med så blir jag överlycklig. Relationer berikar hennes liv ❤️

Mannen som jag tidigare har kallat ”den svagare länken” har bestått provet och han har numer fått väl godkänt både i min och dotterns bok. Han fick följa med henne till affären och veckohandla idag och hon var pepp som sjutton både innan och efter.

Hennes enorma aptit på livet och sociala skills, på sina villkor, är verkligen hennes allra största fördel. Det jag oftast får höra om henne från olika personal är: ”Hon är så go”. Ja, det är hon. Min dotter är en riktig goding ❤️ Stort hjärta, lyhördhet, empati, rolig som sjutton. Allt är happyhappy nästan. Jag brukar säga att hon 98 procent av tiden strålar som solen och 2 procent av tiden är hon tvärilsk. Allt i kubik. ”Fröken med humör för två” kallade jag henne när hon var liten.

Det har tagit sin tid och det har krävt en hel del logistik, och än är vi inte helt i hamn, men det känns som om vi har baxat den här Atlantångaren ytterligare en rejäl bit åtminstone. Tids nog är den helt i hamn.

Kram 🐘

@Andrahalvlek så härligt det låter att vara ute i naturen, det är verkligen balsam för själen. Jag har fantastiskt natur både hemma och på vårat landställe. Tyvärr så tar jag mig inte riktigt tid, att bara gå ut och bara vara.
Men förra helgen tog jag med mig äldsta sonen ut på en joggingrunda med intervaller. Det var riktigt skönt, och väldigt bra för huvudet.
Ha en bra kväll 💕 sländan

En sådan härlig dag! 🧡
Vandring ute i naturen, nära havet, perfekt timing med vädret.
Dottern har börjat landa in ordentligt och verkar trivas så att du kan vila - i dubbel bemärkelse.
Lycka!🧡

Måste fråga. Du tänker köpa en SUP, menar du en sådan där paddelbräda som man står på? Jag tycker det ser jättesvårt ut! Speciellt om man tänker ge sig ut på havet där det sällan är lugnt vatten. Men säkert kul om man inte är rädd för att plurra 😂. Och bra träning 🤔 nu blev jag nästan sugen att prova jag med 🤣, du måste berätta hur det går!

Önskar dig en skön söndag!
Kram🧡🌼🧡

Hoppas du fick en fin promenad och skönt att dottern trivs på boendet. Roligt med olika vandringsleder. Det är mysigt att upptäcka naturen omkring oss och väldigt nyttigt för själen tror jag. Å havet, havet ger ett lugn som det är svårt att toppa. Det ändras ständigt men kräver sällan uppmärksamhet. Kanske är därför. Vi förväntar oss inget anfall just från havet. Om vi inte har tittat på hajen förstås.

@Sländan Du får ge naturen fler chanser! Jag kan tipsa om hittaut-kontroller. Kolla på hittaut.nu om din kommun finns med. Leta efter 3-4 kontroller i taget är lagom, eller fler om man har mer tid. I kombination med att fika på något ställe så får jag med mig även yngsta dottern.

Kram 🐘

@Sisyfos Naturen och havet ger mig verkligen ro i själen. Det räcker med en-två timmar i naturen för att jag ska ladda mina batterier. Att kombinera ihop en egen ”vandringsrutt” av olika skogsvägar och stigar var väldigt roligt. Sen måste man hålla stenkoll på kartan också för rundorna är ju inte utmärkta, som jag normalt är van vid. Minsta böj på stigen måste man ha koll på. Varje besök i skogen ger mig flera wow-moments 😍

Kram 🐘

@Soffi Ja, jag menar en stå-upp-och-paddla-bräda. Jag tänker att kajak är rätt så svårt, att ta sig i och ur en kajak verkar otroligt meckigt. En SUP kan jag nog slänga in i bilen till och med, till skillnad från en kajak. Jag tänker välja vikar med hyfsat stilla vatten, och här där jag bor finns det en massa stilla havsvikar. Flytväst på givetvis. Och allt man övar på blir man bättre på.

Man kan sitta ner på brädan och paddla i början. Stå upp och paddla ger träning för balansen och core-musklerna. En del utövar yoga på en SUP också. Billigare än kajak dessutom om jag skulle tröttna, men det tror jag inte. Här i länet finns en del kajakleder som vore spännande att utforska.

Jag älskar känslan av att ligga på en luftmadrass och guppa, så raklång på SUP:en ska jag givetvis ligga mycket också 😍

Kram 🐘

Anonym26613

@Andrahalvlek skrev:"Hmm, låter misstänkt likt det som de flesta av oss här på forumet håller på med för fullt 🤔"
Men eller hur!! Lyssnade på en podd igår (det mörka sinnet) och de recenserade en bok. I boken fanns en mening i samma anda:
"Du är INTE helt perfekt som du är"
När jag hörde den meningen så kändes det som att jag fick lättare att andas. Alla kommer inte hålla med mig, men hos mig hände något
💚🙏💚🙏💚