Hej,
Verkar säkert nykter i inlägget men det är jag inte. Har i alla år kunnat maskerat drickandet, men orkar helt enkelt inte.
Läst många trådar och fått många insikter, men hur gör jag? Tog just en klunk.... Är högavlönad, intellekuell, empatisk, snäll och osäker....

Elias

Tack för dina ord och varning, Ikaros!
Även middagen nu ikväll gick bra, men med tuffa frestelser. Känns skönt att vara på rummet nu, helt nykter och klar. Märker hur flamsigt det blir runt bordet efter ett tag när innehållet i vinflaskorna sjunkit en bit. Lät jag också så tidigare?

Tack alla, för det stöd jag känner här!

Hej Elias,
din kamp imponerar!
Håll ut. Du kommer snart in i "rosa moln fasen". Det är en tid då allt helt plötsligt känns lätt och underbart att vara nykter.
När du kommer dit skall du vara extra uppmärksam på vad hjärnan försöker med för trix för att belöna sig ;)
Men det är en tid att njuta av och i sin nykterhet.
Lycka till

Elias

Tack du. Ska tänka på vad du skriver och förhoppningsvis kunna parera hjärnans finter.
Nu frukost med frisk aptit!

Vad underbart att läsa din kamp, du inspirerar och nu måste jag starta min kamp igen efter att ha fallit.

Hej
!!!
Ja Elias så lät du förmodligen också. Minns min första nyktra semesterresa, skämdes som en hund å andras vägnar.
Vänligen
Ikaros

Elias

Ja, kom igen! Har du fallit är det inte för evigt, bara ett hack i kurvan. Vi är många här som kämpar för ett nyktert 2017 och därefter vidare...

Elias

Visst är det intressant att studera andras fyllebeteende genom nyktra ögon? Man blir stärkt i sin kamp av det!

Ja det blir man. Men tänk om någon t.ex. din fru skulle filma dig när du har "en helkväll"? Jag får ångest av bara tanken.

Elias

Min fru har alltför många gånger vevat den filmen verbalt för mig. Jag har "lovat" att det aldrig mer ska ske och viftat bort det. Sedan upprepas det om och om igen. Hon har nästan lämnat vid ett par tillfällen, men är fortfarande kvar. Märklig kvinna...

anonym17136

Ny här .. och har följt din kamp Elias.. Såå bra jobbat !! Jag läser och läser här och följer allas kamp o resor.. jag kämpar själv och har gjort det länge och kommit en bra bit på vägen .. Är just nu i Rosa Moln fasen .. som Äntligen fri kallade den .. härligt att vakna pigg och utan dåligt samvete och första kaffekoppen smakar galet gott .. tacksam över livet !! Men måste tacka för påminnelsen Ikaros om trötta bilförare .. behöver själv påminna mig .. hade en riktigt dikeskörning i oktober , hade utvecklingssamtal med min chef som gick riktigt bra , han tyckte att senaste halvåret hade varit väldigt positivt för min del .. Såå jag valde att fira det samma kväll med en BIB .. hur tänkte jag då !!! Ja det kan man undra .. En kollega uppmärksammade dagen efter att jag inte var så pigg .. tillbaka på ruta noll ..min chef var såå besviken på mig .. Även jag såklart ,, fick mig en riktig läxa !! Upp på vägen och kämpa vidare och det har med mycket vilja .. gott riktigt bra sedan dess ( vågar knappt skriva det ) !! För jag Vill verkligen klara mig utan A .. leva mitt eget liv och bestämma själv över det ..Ok , det var lite från mig .. och Elias och alla ni andra kämpa vidare .. Lycka till , det går .. det Måste gå ..

Elias

Tack för din stöttning!
Du sätter huvudet på spiken där. När man varit nykter ett bra tag och något riktigt positivt händer är det förmodligen väldigt lätt att man vill fira och det vet vi ju hur man gör... Jag hoppas innerligen att jag i ett sådant läge håller mig på vägen och undviker diken eller vägräcken. Men har också förstått att sannolikheten är hög för att ett återfall kommer förr eller senare. Även om du, Lerigen, körde i diket så kan vi andra lära av din historia och inte korka upp när något positivt hänt. Tack för att du delade det!

Ja, det finns märkliga kvinnor. Ditt inlägg har fått till följd att jag skall göra något för min sambo i morgon.
Ikaros

Elias

... förflöt utan missöden. Många vinflaskor på bordet, men jag och min vita kollega höll oss till mineralvatten utan problem.
Fick frågan ikväll om jag inte var sugen på att dricka, skulle det inte vara gott etc. Jovisst skulle det vara gott, fick jag ju svara sanningsenligt. Bara lugn, sade min vita kollega, det går över. Han menar att efter en tid tänker man inte ens på det. Han har varit nykter i 18 månader.
Hemresa imorgon, så det blir den vanliga hemmiljön. Den miljö där jag hinkat i mig mest under åren. Klarar jag helgen som kommer ser jag ljust på framtiden.
Godnatt!

Elias

Så kul att jag inspirerat dig, Ikaros! Annars är det du som stärker så många här. Gott mys till dig och sambon!

Elias

Precis hemkommen från konferensresan. Varit på många och detta var den första helnyktra. Intressant upplevelse! Blir en nattmacka nu och sedan sängen.

anonym17136

Bra jobbat Elias med en nykter konferensresa !!
Ja , tänk gärna på mig och min historia nästa gång det är dags för att fira ngt ,
det finns så många andra sätt att fira på som inte förstör flera månaders jobb o kamp ..
Och du .. helgen kommer att gå jättebra .. tänk på vad du precis har tagit dig igenom .. :-))
Nu härliga fredag .. jobb väntar.. och Elias .. visst känns det som att livet Ler mot oss lite igen ..

Elias

Tack för tillrop!
Har absolut din dikeskörning i bakhuvudet.
Tror också på en nykter och vit helg, vore synd att sabba två vita veckor (oj, så fort det gick!). Som du skriver, livet ler mot oss. Lite mer för varje dag!
Sköt om dig i helgen!