Hej,
Verkar säkert nykter i inlägget men det är jag inte. Har i alla år kunnat maskerat drickandet, men orkar helt enkelt inte.
Läst många trådar och fått många insikter, men hur gör jag? Tog just en klunk.... Är högavlönad, intellekuell, empatisk, snäll och osäker....

Elias

Så härligt att helt spontant vakna vid 7.30 och vara glasklar i huvudet! Har hunnit med massor redan, normalt brukar jag vara "fit for fight" ungefär nu vid halv två. Då hinner jag till systemet innan stängning. I vanliga fall har jag lurat mig själv och köpt hem på fredagen för hela helgen för att finna att allt är slut när jag tittar i kylen på lördag... Bara att fylla på. Nu slipper jag tänka på att hinna till bolaget och dessutom sparar jag en hyfsad slant.
Forsatt vit helg på er!!!

Visst är det underligt att det är trevligt att vara nykter!?
Jag är hemkommen från ett träningspass och mår mycket bra.
vänligen
Ikaros

Elias

Synd bara att det dröjde så många år innan jag provade helgnykterhet. Men sent ska syndarn vakna...
Blir powerwalk imorgon, strålande sol utlovat. ?

Grymt kul och inspirerande att läsa att du mår så bra av dina bra val.
Har följt dig på din konferens. Imponerad! Hatten av! Verkligen galet
starkt jobbat att fixa det. Men det gjorde du! :D

Det bästa av allt.
Vakna utan huvudvärk, ångest, svettig, trycket i kroppen.
Den oroliga känslan när man bara inte vill kliva ur sängen
man vill bara ligga kvar och självdö...
Den känslan är något bland det värsta jag vet.

Imorgon går vi upp och mår bra.
Tar tag i dagen och gör det bästa vi kan för att göra nya bra val...
hela dagen!

Varma kramar

MM

Elias

Åh, tack snälla för dina ord!
Kan verkligen hålla med om vilken helt oväntad vinst nykterheten innebär. Är så glad att jag lyckats så här långt. Abstinensen borta, men suget efter a kommer och går. Längtar efter den dag då även det är borta. Men mina två veckor hittills är bara några få steg på den långa vita vandringen...
Imorgon tar vi nya lätta steg utan bakfylleelände!
Kramar tillbaka!

Elias

Det blev en härlig vit helg!
Upp tidigt både lördag och söndag. Så mycket tid man får när man inte ligger fyllesjuk halva dagarna.
Imorgon går jag in i en vit arbetsvecka.

Suget kommer nog alltid att finnas där. Men man måste lära sig hantera det och acceptera att det finns.
Man får stånga sig blodig helt enkelt. Och vara medveten om det. Det kommer att komma och det kommer att
gå över. Det går över...

Förra helgen fick jag ligga under täcket, vågade inte ens kika ut. Hade grymt sug efter 94 dagar nykter.
Men det gick över. Jag fixade det.

Vill nog säga att de två första är jobbigast enligt många.
Vad nice att höra att du trivs så bra nykter.
Inga tvivel här inte. Kör på full fart framåt.

Heja heja dig.

Elias

Tack för dina uppmuntrande ord!
Suget kommer och går, men mitt nyktra jag består.... Än så länge.
Lite rädd för att bli överrumplad av a-suget rent akut längre fram så som du beskriver. Men du, och många här, har hittills gett mig styrka. Den hoppas jag består även den dag det blir krisläge.
Snart 100 dagar för dig, starkt!!!

Mick

Skönt att vakna nykter Elias ?
Nu håller vi ut en vecka till, och stöter vi på patrull på vägen så tar vi dag för dag eller timme för timme om så behövs.
Så nästa söndag ska vi kunna berätta igen hur bra vi mår?

Solrosfrö

Vilken otroligt stor skillnad mot dina första inlägg här i tråden. Det verkar gå fint för dig, keep up the good work! :D

anonym17136

Instämmer med föregående talare Elias .. Såå kul att helgen varit bra och att det vart en vit helg .. igen ..
Min helg har också gått bra .. har ju nyligen hittat hit så läser och läser .. kände igår att jag vart nedstämd och ledsen över alla
sorgliga och trasiga historier .. kunde inte låta bli att tänka på vad jag har utsatt de mina och mig själv för ..sorgligt ..tog en lång
promenad i det fina vädret och grät en skvätt då och då .. skönt att få vara ledsen ibland och är så otroligt tacksam över att
jag har hittat tillbaka till livet igen ..
Från det ena till det andra .. hur går det med vikten .. om man får vara lite nyfiken ;-))
Vill tipsa om att det finns en del intressanta trådar om alkohol/socker här ..jag kände mig lite korkad som inte riktigt hade förstått att det fanns ett samband .. så har även läst och googlat på det i helgen .. så from imorgon så ska jag försöka köra sockerfritt ..
Känns bra .. nu när man ändå är igång och ändrar på saker o ting ..
Ok , ha det gott .. ser fram emot nästa positiva inlägg från dig .. // Ler

Elias

Stort tack för de senaste kommentarerna!
Ja, det är verkligen skillnad mot mina första inlägg, den fredagen var jag helt under isen. Hade iaf insikt nog att sända ett nödrop här, vilket jag inte ångrar. Utan stödet här skulle nog mönstret fortfarande varit detsamma. Är ju bara i vit vecka nr. tre, men det känns som längre tid än så. Alla goda livsandar har återvänt och jag vill inte tillbaka till hur det var tidigare.
Mick: Japp, på söndag summerar vi ännu en vit vecka!
Solrosfrö: Tack att du följt och stöttar!
Lerigen: Visst är det trist att vara en del av all tragik man ser här, men man får se framåt! Visst får du vara nyfiken - vikten är på väg åt rätt håll, minus 3 kg nu. Målet är minus 15, så "bara" 12 kvar... Vill inte ta det som en quick fix, utan mer på längre sikt som ett resultat av omlagd - och hållbar - livsföring. Socker har, konstigt nog, aldrig varit ett problem. Tycker inte om sötsaker. Har alltid alltid ratat godis, kakor, efterrätter, bakelser, läsk, likör, tårta osv. Istället har jag nu bojkottat alkohol och jordnötter, så kaloriintaget har minskat betydligt. Kör också Power Walk, med eller utan stavar.
Igår fyllde jag år, så det blev en del bubbel... alltså kolsyrat mineralvatten! Kan dock inte sticka under stol med att suget efter a fanns där och finns ofta, ffa eftermiddagar och kvällar. Men, återigen, stöttningen här är till STOR hjälp!!!

Hej Elias
Vilken snabb förändring du är inne i. Jag tror att du aldrig kommer att komma tillbaka till den punkt du var på före nyår. När man sett ljuset en gång kan det aldrig bli lika mörkt som förr, mer än möjligen tillfälligt.

En fråga. Har du någon gång övervägt ett AA.möte.

vänligen
Ikaros

Elias

Ja, här går det undan! Otroligt så många positiva effekter man får på så här kort tid. Känner en enorm envishet och motivation för närvarande och förhoppningsvis även framöver. Vis av vad jag läst här utesluter jag dock inte ett eventuellt bakslag, men vägen framåt är utstakad.
Har övervägt AA, men inte kommit till skott. Har kollat på nätet och de finns faktiskt i min lilla hemort (undrar hur många grannar och flyktiga bekanta man möter där?). Jag tänker mig ett öppet möte första gången, vilket de har en gång var 14:e dag. AA finns även i den hyfsat närbelägna större staden, med högre frekvens på antal möten. Ska nog slinka in vid tillfälle.
/E

Elias

Tack för kramen, den värmer och hjälper
Kramar tillbaka!

anonym17136

Bra jobbat där Elias .. -3 kilo .. på så kort tid !!
Ha , Ha .. kanske kan bli riktigt snygga till sommaren ,-))
Pigga o Fräscha ..Utan Alkohol & Socker .. träning / PowerWalks och ett par kilo lättare ..
Känns bra att tänka så .. Positiva tankar .. och som du sa : se Framåt ..
// Ler

Elias

Visst blir vi oemotståndliga till sommaren! Dessutom piggare, gladare och mer livsnjutande än någonsin. Bra mål att ha, det hjälper stort i kampen mot A.
Har du klarat sockersuget idag?
/E

Helle

Ni kommer definitivt bli oemotståndliga till sommaren om ni håller er nyktra, och det kommer ni att klara pepp pepp
För om vi ska vara ärliga så finns det ju inget mer oattraktivt än överförfriskad människor. Även om man i sitt rus tycker det motsatta.
Jag har även jag satt upp nya hälsosamma mål. Tänkte anmäla mig till något löplopp som någon morot. När rastlösheten sätter in är det bra att ha något annat att tänka på..

Kram på er :)