Hej, vet inte om jag kan få hjälp här. Jag började dricka när jag var 17, har många gånger slutat med minnesluckor o nerspydda kläder. I vissa perioder drack jag varje dag, för att sen ta 1 månads avbrott. Är 29, när jag var 23 fick jag en grav psykisk diagnos. Vilken jag behandlas för, med medicinering och terapisamtal. Förra veckan drack jag Tisdag, Onsdag, Torsdag, Lördag. Denna veckan söp jag mig full i Tisdags så att jag fick minnesluckor och spydde. Jag dricker nästan alltid ensam, så det blir väl inte så mycket konsekvenser av det, mer än några skumma facebook konversationer och emejl som jag får läsa dagen efter för att se vad jag verkligen skrev, då jag inte kommer ihåg dom.

Känner att det är mina psykiska besvär som får mig att dricka dock, alternativet känns alltid så mycket värre. Jag har en konstant katastrofkänsla, och då tar jag till alkoholen. Dagen efter blir mina psykiska besvär vanligtvis hemskt mycket värre och jag är "ur action" hela dagen och kan inte göra nånting. Skulle vilja kunna dricka bara på Fredagen helst, o inte alls lika mycket. Jag dricker vanligtvis 4-5 starköl och 4-5 groggar när jag dricker. Ofta tar jag en enstaka öl någon dag i mellan. Vet i nuläget att alkoholen kommer ta död på mig, men det verkar svårt o få det under kontroll ändå. Jag bryr mig om min hälsa i övrigt och tar god hand om mig. Var hos läkaren för ett tag sen och tog lever prover, vilka va fina. Har sen dess druckit ännu mer. Läkaren föreslog en medicin som heter campral som ska minska suget i mellan gångerna, men vill helst kunna dra ner på det själv. Mina näromstående är även de mycket oroliga över mitt drickande.

Trots att jag spydde och fick minnesluckor i Tisdags gick jag idag och köpte mera öl för resten av veckan och jag känner suget börjar komma tillbaka.

Hoppas det gick bra! Men du brukar ju inte hälla i dig hela helgransonen i alla fall. Fast jag hade antagligen handlat med planen att dricka direkt om det varit jag.

Andreas

Min jävla gammla kompis, varken kom eller ringde igår, så jävla dålig stil, jävla rövhål. Kunde bjudit över någon annan annars. Blev 5 öl igår, 3 kvar.

Andreas

Jo de e inte vänner. Har alltid haft dåliga vänner o varit kär i helt fel tjejer. Fattar bara inte hur folk kan vara såna jävla rövhål. Drack mina kvarvarande 3 öl igår till fotbollen me farsan. Sugen på o fortsätta dricka idag, men har ingen a hemma.

Andreas

Fick nej av förlaget jag hade hoppats min förhoppningsvis kommande bok skulle släppas på, aja kanske går o släppa själv på nåt sätt. Är ju mest för familj och vänner. Köpte 9 starköl på systemet idag, en mer än va ja brukar. Vet inte om ja ska dricka idag dock. Mått lite bättre idag även om hundjäkeln väckte mig kl 7.

Tråkigt att höra Andreas! Du får göra en Lindgren och slå igenom stort på annat förlag istället.

Hoppas att du fortfarande känner dig bättre. Vi går mot ljusare tider.

Andreas

Drack igår, blev 6 öl, mesta på länge. Glömde laga mat och nog därför jag spydde, sov även dåligt. Drack 9 öl på konserten för nån månad sen utan problem.

Såg i nån annan tråd att din mamma var orolig. Håller du på att trappar upp igen nu? Vet inte riktigt om jag ska tycka synd om dig för att du mådde dåligt av alkoholen eller om jag ska tycka att det är bra. Tycker nog att det är bra. Alltid en liten tankeställare.

Andreas

Yes, har nog trappat upp ända sen konserten då ja hade så roligt. 12 öl denna veckan o nu e ja hos föräldrarna o har hittat en kvarglömd vodka flaska jag hade, morsan skriker, farsan gick o la sig. Nej det e inte synd om mig. Min ursäkt e att de e påsk, men de e nog en jävligt dålig ursäkt. Blir dyrt det här me.

Andreas

Ja jag gör väl ett nytt försök i forumet, även om jag börjar undra om jag inte borde skriva i "fortsatt som alltid" forumet. Började dagen igår med att hälla sista slurken vodka i kaffet och sen tog jag en shot till o så var den flaskan tom. Men sen nyktrade jag till och räddade dagen med och gå på gymmet. Idag känner jag dels för att inte dricka, men blir så jävla deprimerad o apatisk av o inte dricka så jag tänker alltid på det ändå. Vill liksom inte göra någonting utan alkohol mer än o sitta hemma o sura.

Andreas

Ska till systemet imorgon har ja planerat. Det svåra blir o inte köpa en flaska vodka, för då kommer ja typ dricka varje dag lite. Utan att hålla sig till de där 8 ölen jag låg på innan (förra veckan blev det 12). Kan gå. Känns iallfafall bra att jag inte drack idag. Mitt mål är att hålla det måttligt, helst bara till helgen, är inte redo att sluta helt än.

Nagelbitaren

Har läst din tråd och ser att du kämpar bra. Har själv mått dåligt en stor del av mitt liv, med hemmasittande. Det var då jag började dricka på fel sätt, även om jag som du säger inte var alkoholist. Det eskalerade för mig - men det gick så sakta att jag t.om efter 5-6 dagars dygnet runt fylla inte tyckte att jag var alkoholist - för jag drack ju inte varje dag. Jag har ju nyktra perioder.

Det kan smyga sig på, och det är så lätt att man inte förstår vidden av det.
Jag är inte ens säker att jag förstår vidden av mitt eget drickande fullt ut - än.

Du skriver att du bara vill sitta hemma och sura när du inte dricker. När du dricker då Andreas, vad vill du göra då? Tänker att du borde läsa inledningen på din tråd, så kanske du hoppar över vodkan. Starksprit är så galet på nåt sätt tror jag. Går alldeles för fort till fyllan. Kan bli lite rädd när man läser vissa trådar härinne av de som fastnat så ordentligt. Vi har chansen att stoppa innan det går för långt både du och jag. Men jag tror att vi måste vara väldigt försiktiga vi som inte väljer helnyktert.

Andreas

Jo du har nog rätt vill kanske inte göra så mycket mer när jag dricker heller. Köpte en flaska vodka iallafall på systemet, var inte sugen på o gå ut me hunden så tog 2 shots o gick, blev inte sugnare för de o de satta igång ännu mer sug. Men jag ser mer fram emot saker när ja e full snarare än fruktar dem. Utnyttjar mina sociala kontakter till fullo.

Andreas

Den där flaskan vodkan är nästan slut, drack i Onsdags, 4-5 groggar kanske. Slutade i tid för o inte bli bakfull. Köpte dock bara 5 öl denna veckan, till skillnad från 8 som jag vanligtvis köper eller 12 som jag köpte runt påsk. Drack alla igår, slutade även då i tid för o undvika bakfylla. Idag återhämtar jag mig och känns skönt o inte dricka. Gojibär, vitaminer, gröt, vatten, vatten och vatten, grönt te, cashewnötter o.s.v. Får se om jag kan hålla mig till nästa fredag nu och kanske bara 5 öl. Det kritiska kommer alltid på Tisdag eller Onsdag, då känner jag att "va fan jag har ju varit nykter i flera dagar".

Thomas 52

Undrar litet varför du skriver men eftersom du finns här gissar jag att du vill ha stöd när suget sätter in och att du just nu har ågren.
För mig kommer det kritiska på måndag morgon då jag har en hel dag att göra vad jag vill och med min "starka" vilja blir det pilsner fast jag vet hur korkat det är. Så jag har gått in på den här siten för att sluta med pilsner (något annat dricker jag inte).
Om du vill kan jag putta på dig på tisdag så kanske du blir nykter ett par dagar till.
Ha det gott.

Andreas

Ja. Har iallafall inte druckit sen i Fredags, kanske inte borde vara så jätte stolt över det, men känns i nuläget bra. Imorgon och på onsdag kommer bli det kritiska. Men imorgon har jag valpkurs och bör nog inte gå dit full.

Var stolt tycker jag! Fast försök att lägga ner det där med alkohol i din ensamhet, det är svårt att se något positivt med det, tycker jag nu efter ett återfall. Usch vilka negativa effekter det har på kropp och själ.

Andreas

Japp Tisdag igen, suget e där, vädret e där, alkoholdjävulen eller va fan de e där o säger; "fira och verkligen njut av det fina vädret med en öl". Men nej fortsätter o läsa här istället och hoppas det ska funka.