Hej, vet inte om jag kan få hjälp här. Jag började dricka när jag var 17, har många gånger slutat med minnesluckor o nerspydda kläder. I vissa perioder drack jag varje dag, för att sen ta 1 månads avbrott. Är 29, när jag var 23 fick jag en grav psykisk diagnos. Vilken jag behandlas för, med medicinering och terapisamtal. Förra veckan drack jag Tisdag, Onsdag, Torsdag, Lördag. Denna veckan söp jag mig full i Tisdags så att jag fick minnesluckor och spydde. Jag dricker nästan alltid ensam, så det blir väl inte så mycket konsekvenser av det, mer än några skumma facebook konversationer och emejl som jag får läsa dagen efter för att se vad jag verkligen skrev, då jag inte kommer ihåg dom.

Känner att det är mina psykiska besvär som får mig att dricka dock, alternativet känns alltid så mycket värre. Jag har en konstant katastrofkänsla, och då tar jag till alkoholen. Dagen efter blir mina psykiska besvär vanligtvis hemskt mycket värre och jag är "ur action" hela dagen och kan inte göra nånting. Skulle vilja kunna dricka bara på Fredagen helst, o inte alls lika mycket. Jag dricker vanligtvis 4-5 starköl och 4-5 groggar när jag dricker. Ofta tar jag en enstaka öl någon dag i mellan. Vet i nuläget att alkoholen kommer ta död på mig, men det verkar svårt o få det under kontroll ändå. Jag bryr mig om min hälsa i övrigt och tar god hand om mig. Var hos läkaren för ett tag sen och tog lever prover, vilka va fina. Har sen dess druckit ännu mer. Läkaren föreslog en medicin som heter campral som ska minska suget i mellan gångerna, men vill helst kunna dra ner på det själv. Mina näromstående är även de mycket oroliga över mitt drickande.

Trots att jag spydde och fick minnesluckor i Tisdags gick jag idag och köpte mera öl för resten av veckan och jag känner suget börjar komma tillbaka.

Andreas

Jo min läkare säger att jag kan dricka, men i måttliga mängder. Drack 5 öl i Fredags, 2 kvar i kylen som ja inte rört. Tänkte dricka dom igår, men var inte sugen, drack vatten istället, vilket smakade utmärkt.

Jag tycker ju att du verkar ha alkoholen under kontroll igen, Andreas. Du väljer bort och det är ett bra tecken. Ja, jag är ju inte bra på sånt här, men får du arbetsträna, praktikplats eller nåt? Eller gå en kurs med hunden? Hoppas du hittar nåt då att du kan må bättre snart.

Andreas

Jo har nog inte tid o jobba nu när jag har hunden, vet inte vad jag skulle göra med han under tiden. Har skrivit upp mig på valpkurs, men de väntar fortfarande på ledare för den.

Andreas

Jag verkar iallafall klara mig till Fredag igen. Har nu med de som blev kvar förra veckan 9 öl i kylen. Har kännt ett väldigt svagt sug de 3 senaste dagarna men har stått emot.

Just det där suget tycker jag att man ska fundera över. Vad står det för? Vilka behov vill man tillgodose? Och när man listat ut det, kan man fundera över om alkohol är lösningen. Ha det bra i helgen Andreas, med eller utan öl.

Andreas

Ja! valpkurs startar om typ 3 veckor! Nu drack jag en whisky igår kväll me, nöjd för att det bara blev 1, men lite missnöjd för att jag drack innan Fredag. Skaffa valp är verkligen ett jättebra sätt o inte dricka på, det e fan e mig ett heltidsjobb. Han ska ha mat 4 ggr om dan, ut varje timme och ha jävligt mycket sällskap.

Kvaddad

Finns det nåt bättre än hundar?!!
Lyckliga du som har en liten valp.
Får man undra vad det är för ras på jycken?

farmor

Min tanke med integritet är att vid en längre tråd finns det över tid risk att vara mer utlämnande kring sitt sociala sammanhang. Bit för bit läggs till ett pussel. Var och en har sina gränser. Det kan vara allt från hundras, antal barn, vilken del av landet man bor, ålder....sådant som är ovidkommande när det gäller vilket fokus detta forum har.

Andreas

Jo har druckit nu men, du vet jag bor i en liten stad, nån hör vilken ny valp man har och vilken ras, de lägger enkelt ihop ett o ett. Titlen på min tråd e heller inte så anonym. Psykiska besvär o alkohol, folk talar i en liten stad.

farmor

Jag förstår vad du menar, att folk kanske kan gissa vem man är. Det är precis det jag menar med pusselbitar. Sköt om dej och lilla vovven! Han behöver dej! Sov gott!

Andreas

Nja det har väl inte gått helt bra, en whisky i Torsdags, 5 öl i fredags, 1 öl i Lördags, 3 öl o 3 whisky i Söndags. Men det var en stor händelse i Söndags, därutav drickandet på en Söndag.

Andreas

Har väl inte gått helt bra denna veckan, söp mig till en bakfylla i Onsdags. Skulle ut me hunden men blev yr så fick gå o lägga mig igen på morgonen så hunden kissade inne för första gången på 3 veckor. Sen drack jag 3 öl på fredag me. Kännt sug nu 2 dagar i rad, men inte druckit nåt, känner att kroppen varken behöver eller vill det. Ska lägga in ett träningspass till i veckan hade ja tänkt då jag har en tatuering på g och bara dricka på fredagar så ja får max effekt av träningen.

Ta hand om er kära forum vänner!

Andreas

Drog dit både Tisdag o Onsdag. Drack 4 öl i Tisdags och 4 öl o 2 whisky i Onsdags. Inte nog för en bakfylla någon av dagarna. Men tar igen det genom att inte dricka på helgen istället, så blir de som fredag, lördag. Även om ja precis fick reda på att ja e själv ikväll igen, frestande o gå förbi systemet o köpa nårra öl för o dricka bort ensamheten o tristessen.

Du märker att du då och då hamnar i det här va, Andreas? Ökar drickandet... Det är bra tycker jag att du då ransonerar helgen istället. Alkohol hjälper ju inte på riktigt mot ensamhet och tristess, tyvärr. Så här i efterhand minns jag nog inte njutningen, utan bara ångesten.