@Sisyfos @Så_svag @Miss Mary Poppins @FinaLisa Tack alla ni för att ni skrivit och att ni tror på mig❣️

Har varit och tagit prover idag. Hoppas att det inte är allt för dåligt. Fick även bekräftelse att remissen är emottagen gällande gastroskopin. Ja...man kan inte säga annat än att det är oroligt.

Något som gör mig tokig är att vårdcentralerna har bokningar som är tomma för att patienter i denna aktuella fasen inte har bokat in sig för vaccination. Jag kan för sjutton komma direkt!

Hur som helst så har jag bestämt mig för att göra uppehåll h Viktväktarna eftersom jag inte orkar vara aktiv där just nu. Våg har jag hemma och jag kan ha koll på vad jag äter ändå hyfsat bra.

Försöker inte ha för mycket saker som tar energi och uppmärksamhet. Tänker att promenader/stavgång blir min motion tills jag får kontinuitet. Målet vet vi...nyktra dagar. Men målet just nu är inte de stora målen...utan att vara tillräckligt koncentrerad för att kunna läsa en bok. Se växtligheten. På fredag har jag tagit ledigt. Ska ha en sådan där go dag igen. Har beställt ramslök som jag hämtar imorgon på Reko-ringen så jag tänkte göra ramslökssoppa på fredag för första gången.

Ha en fin onsdagskväll🌱🌻

Bra så VaraFrisk. Tänker att det räcker med små små mål. Jag är ännu inte klar med boken jag började med efter jul. Läser för mycket på Forumet.
Skönt att du tar lite mer tid till dig själv.

@Andrahalvlek Min tanke är att jag inte ska dricka varken alkoholfritt vin el öl el bubbel och jag vet att du brukar dricka ngt med tonic water ...är det även grapefruktjuice? Skulle gärna vilja ha förslag🙏🏻

Kram🌻

@Varafrisk Det finns en tråd under ”Vara alkoholfri” som heter ”Tips på drycker”. Där skrev jag in både min rödgrapefruktdrink och kombucha igår. Kolla där!

Och alla andra får gärna skriva in era bästa dryckesförslag i den tråden! Det är Tofu som startat den.

Och ja, smaksatt tonic är gott. Man får prova sig fram till den smak man gillar. Det finns en med grapefruktsmak och en med granbarr (tror jag, låter konstigt) som jag gillar. Liten flaska och rätt dyr, så det känns lite lyxigt 😍 Iskall i fint vinglas, mmm.

Kram 🐘

Känns lite jobbigt att skriva nu😞Bara för att man fått bra hjälp av en läkare betyder ju inte det att allt blev så lekande lätt. Å ibland undrar jag vad är ditt problem Varafrisk 🤔 Vad är det du inte förstår🤔Å jag blir SÅ skraj och ledsen och otroligt besviken på mig själv. Fast inget blir bättre för att jag tänker så😢

Idag fick jag brev ang ultraljudet och jag visste nästan att jag skulle få frågan om jag kunde åka t annat sjukhus utanför mitt gamla fd län vilket jag kan. Jag gjorde det ju förra gången👍🏻

Ser fram emot att få svaren på mina prover med skräckblandad förtjusning😱Hoppas på antabus🙏🏻Har en vän vars syster har tagit antabus i sju år...det låter verkligen skitjobbigt🙈

Imorgon är jag ledig. Ska fixa mig en fin dag🙏🏻

Vi ses lite längre fram🙏🏻

Kram❤️

Låt det vara som det är just nu @Varafrisk
Allt får ta sin tid. Jag kan rekommendera Björn Natthiko Lindblad på Storytel, Frötunameditationer. Lugnande, kärleksfulla och hjälper en att inte döma sig själv så hårt. ❤️ Kram till dig

@knickan Tack knickan och tack för tipset:) Jag läser Björn Natthiko Lindblads bok "Jag kan ha fel". Känner att han är en mycket ödmjuk person.

@Charlie70 Tack, det värmer:) Läser dina inlägg och ditt liv låter gott. Du är så himla klok..så imponerad av dig!!

Som jag skrev igår så är jag ledig idag. Vaknar väldigt trött och lite nedstämd. Alkoholen gör mig nedstämd. Men går upp och äter frukost. Promenad med vår hund. Plockar vitsippor. Sätter mig ute med favoritmuggen. Läser inläggen som mina vänner i "Det vidare livet" har skrivit. Kan inte annat säga än att det låter som mina vänner har fått ett gott liv. Så härligt och inspirerande! Jag tvivlar inte en sekund på att livet kan bli bättre. Igår på förmiddagsfikat pratade en kollega om att de flesta på vår arbetsplats har något intresse som man utövar. En del har flera intressen. De personer som satt i fikarummet just då är kanske inte dem som jag känner mest samhörighet med. Efteråt så funderade jag på ..."vad har du för intressen då...Varafrisk". Och jag inser ju och jag vet sedan tidigare att det är svårt för mig att odla intresse eftersom jag dricker alkohol. Om det inte är så att jag dricker...ja då är jag ju för trött för att göra något. Det är ju därför som jag aldrig tar itu med den planer som jag har för vår trädgård...eller kommer igång med träning som jag tycker om. Jag har visserligen kunnat utöva mitt intresse för musik eftersom jag har åkt på konserter men inte på det senaste året.

Så ...jag kände mig lite nedstämd nu på morgonen/förmiddagen...men så ringde min läkare..och jag blev SÅ himla glad. Min prover var bra...kolesterolen är lite för hög...och två av tre levervärden lite lätt förhöjda...ingen leversvikt. Så jag ska få börja med antabus!! Det känns jätteläskigt, skrämmande...men även oerhört skönt! Ringde direkt till den person som jag har haft kontakt med på Rådgivningscentrum men hon var upptagen i telefon. Ska försöka lite senare igen.

Jag vet...det kommer bli tufft...det kommer bli jobbigt....men förhoppningsvis kan jag få lite ro i mitt liv. Och, jag tror att snart är det min tur att få första dosen av vaccin...samt att jag ska få göra en gastroskopi och ett ultraljud....oavsett svar..så kan det lugna. Och, idag får min man sin första dos av vaccinet.

Tårarna rinner...jag vet inte varför...lättnad? Det är i alla fall inte sorg över att inte dricka alkohol..för sörjt det har jag gjort tidigare...men det här jäkla livet jag lever nu...det vill jag inte leva!!

Kram:)

Hej Varafrisk
Säger som Charlie, läser och tänker på dig men just nu hinner jag inte skriva så mkt.
Så glad för dina prover och möjlighet till Antabus. Vet hur viktigt det är för dig.
Också glad för dina insikter kring hur alkoholen begränsar dina möjligheter att leva ett gott liv. Den insikten är värd mycket. Sen måste den liksom smitta hela kroppens dna och hjärnan, då står man till slut rustad för fajt. Dit är du påväg.
Att vakna nedstämd är deppigt. Att vakna med en kopp kaffe och se fram emot dagen- något helt annat, men måste upplevas.
Hejar på dig varje dag min vän! Kram 😍

Anonym26613

👏👏👏🥳🥳🥳👏👏👏

Så glad för din skull!!! Äntligen får du testa på friheten! Du förtjänar det lite extra känner jag 💚❤💚❤💚

Ska bli så spännande och se vad du tycker att blir största skillnaden. För mig blev det att ångesten försvann. Och att jag sover så klart 🙉 Det glömde jag nästan. Men ska bli sååå kul!!! 💚🥳🧚

Å nu har jag pratat med kvinnan på Rådgivningscentrum...måndagmorgon kl 8 ska jag ringa på dörren. Blåsa och ta min medicin🙏🏻Efter 10 - 14 dagar ska nya leverprover tas👍🏻

Lite läskigt, lite pirrigt men skönt😉❣️

Yes!!😁👍 Äntligen saluterar jag!!📯
För dig Varafrisk!💕 Du är verkligen värd all hjälp som finns för att komma vidare i livet!
Jag ska heja på dig varje dag👋😘🤗

Kram 🧡🌷🧡

@Varafrisk Toppen! Jag är så glad för din skull ❤️ Nu får du gips på ditt brutna ben, så att det får läka ihop ordentligt innan det är dags att bygga upp musklerna igen.

Kram 🐘

@Varafrisk Härligt, nu blir det äntligen bra ska du se!❤️ Och @Kaveldun är tillbaka! Så som vi har saknat dig!🤗

Kram

@Varafrisk positiva besked på rad här läser jag! Det kommer bli bra och nu fortsätter vi kroka arm för din fortsättning.
Kram!