Godkväll från min lite stressiga vecka.
Vad fint att läsa dina inlägg. En ny röst som lyser igenom. Kram kram! 💓

Heja dig! Rastlösheten kommer nog att gå över, du är bara inte van vid att ha obedövad tid på kvällarna. Tänk i stället på allt du har lust att göra, som du nu kommer att orka. Önskar dig ytterligare en bra dag!
Kram ❤️

@Cilla8 @Se klart @knickan Tack❤️

Ja...så börjar då femte dagen som nykter🙏🏻Femte dagen?!?!?! När hände det senast??? Känns som om det i alla fall inte var i mannaminne🤔

Jag vill inte ...vågar inte....ta för stora ord i min mun...men hur kunde min hjärna bara sluta förhandla så där helt plötsligt??? Och det är pga vetskapen att jag har tagit en medicin där jag vet att kombinationen medicin och alkohol skulle göra mig så sjuk. Fast det är inte bara det....jag har tagit mig över så många hinder för att kunna få ta medicinen. Jag tror visserligen att jag kunde fått antabus tidigare för mina värden har varit ungefär detsamma som nu. Tänker att det är läkares olika tolkning om man kan ge medicin el inte. Men för mig är nog acceptans oerhört viktigt...att jag har dessa problem och jag behöver hjälpen...och om jag känner dig som jobbar på Rådgivningscentrum då får det vara så...för jag behöver din hjälp och jag är nog troligtvis inte den första som du känner/vet vem jag är.

Efter dessa första dagar kan jag känna tydligare att alkoholen har fyllt ett tomrum då jag känt mig ensam. Jag är glad jag varit nykter ca 5/6 av mitt liv för jag tror att jag annars skulle känna mig mycket mer vilsen i ett nyktert liv. Jag vet vad ett nyktert liv har att erbjuda fast jag tror att det kommer ha en helt annan dimension nu om jag lyckas med detta❣️

Ha en fin dag alla🦋❤️

Anonym26613

Dag 5 🦋💚🦋💚🦋

Fantastiskt! Jag tror inte det bara handlar om antabus. Du var nog redo. Du gjorde stora anställningar för att få medicinen. Pratade med nära och kära. Så jag tror att du helt enkelt bestämt dig nu. Grattis 🦋❤

Har du börjat fundera på vilken bok du vill läsa? Jag lyssnar ljudböcker, speciellt när jag promenerar. Men kanske borde jag också ta fram en bok.
Ha en fin dag ❤🦋💚

Heja dig @Varafrisk. Jag känner igen mig i en del av vad du skriver. Antabus kändes som ett ganska stort steg, men samtidigt var det det ett väldigt litet steg på en lång vandring. Det där slutliga lilla trappsteget som puffade upp mig på en utsiktsplats där jag fick klar sikt. Och jag är också glad över att självmedicineringen trots allt startade så sent i livet. Kram!

Det låter som om du är så lättad och befriad från alla, ska, ska inte tankar. Så skönt för dig. Jag blir så glad för din skull.
Nästa steg är kanske att börja jobba i ett tolvstegsprogram. Där kan du finna fina nyktra vänner.

Önskar dig en fin nykter resa.

Är på jobbet. Känner ett starkt sug. Svårt att koncentrera mig. Vill helst dricka vin. Kommer jag dock inte göra. Och när det kommer t kritan så vill jag ju inte dricka. Har ett samtal inbokat och därefter åker jag nog hem. Har inte lust att städa. Handla mat. Eller ta en promenad. Vill bara sätta mig och se på en serie. Stoppa in ngt i mun.
Tänker inte ge upp. Men det är ju inte så enkelt eller så rosenskimrande...Får man lov att strunta i allt och bara titta på film om det handlar om att bara bli av m suget🤔😬

Varafrisk 💗 Ja, det får man!😁
Se en spännande serie som nu senast THE Night manager" för min del, gör att man får distraktion.
Avleda suget in på andra tankar..
Du är så himla duktig Varafrisk 💕
Jag är så väldigt glad för att du nu äntligen är på G!!👍👏👏

Kram 🧡🌷🧡

Anonym26613

Så kände jag mig också jätte många dagar. Helt paralyserad och gjorde inget. Tog ganska lång tid att lusten att greja hemma återkom. Köpte färdig mat och mumsade godis. Men eftersom jag gjort avgiftningen många gånger så visste att det blir bättre. Och det gjorde det! Du kommer att må så bra om några dagar 🥰 men just nu behöver du inte göra något. Bara låta tiden gå 🦋❤

Tack vänner❤️

Idag har varit en tung dag. Men jag köpte mat...städade lite lätt. Tittade på serie. Min dotter var hemma en stund. Hade bakat muffins. Vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig. Jo kanske...trött, rastlös, sug och lite tom. Behöver röra mig lite mer. Få lite mer ordning på magen. Tänker att det kanske få vara så här. Har inte gjort den här resan tidigare.

Imorgon ska jag blåsa, ta antabus och prata m kuratorn på Rådgivningscentrum. Kl 15 på en Valborgsmässoafton. Kanske det allra bästa.

Somnar iaf nykter på dag 5. Fattar det inte men det är sant🙏🏻

Kram❤️

@Varafrisk @Varafrisk du är fantastisk! Funderar på om din man kanske kan ta mer ansvar över det du brukar göra det hemma en tid framöver? Jag var nog inte så där superkreativ när det gällde exempelvis matlagning i början av min nykterhet. Då behövde jag få vara i fred och få ägna mig åt det som kändes hjälpsamt för mig själv i stunden. Krav passade mycket dåligt. Jobbar gör du ju och det kanske kan räcka för en tid framöver? Man blir jättetrött och lite uppochnervänd av att sluta dricka.

Valborg i dag! Vi samlas inte vid några stora eldar i år heller. Vädret ska bli hyffsat så för min del blir det en satsning på att komma ut med flickan. Gärna att vi tränar på cyklingen med hennes nya begagnade cykel också!

Kram!

Kl 15 på valborgsmässoafton är väl en utmärkt tid för Antabus. Jag känner mig lite förväntansfull å dina vägnar. Jag är övertygad om att det blir bättre med måendet, med livsglädjen och kanske också med sömnen. Du skrev att det är konstigt hur hjärnan plötsligt bara kan acceptera och det är konstigt tycker jag också. Men den kanske fattar när det inte är någon idé.
Du har ju en relativt kort historia av alkohol VaraFrisk. Jag tror att du kommer att känna igen dig själv och att det blir positivt. En del av de negativa tankar du beskriver att du har och svårigheten att fokusera är sånt jag känner igen från mina negativa upplevelser med alkohol och de går förhoppningsvis över nu. Du har redan påbörjat din tankeresa också. Nu blir det bara bättre. Tillåt dig att vara trött, arg (har ju flera av oss upplevt), ledsen och framförallt glad. Det kommer säkert att pendla en period, men håll ut.

@Charlie70 @Sisyfos Tack❤️ Det är hjälpsamt när ni beskriver er resa precis i början. För som jag skrev så har jag inte gjort den här resan tidigare. Jag har även varit van att dricka på alla känslor som jag känner. Som det återkommande temat att hitta sin plats som kurator på jobbet. Jobbig känsla...jag dricker. Å nu blir det mat istället...vilket det har blivit även tidigare men det fungerar inte ...för det blir inte bra för magen...en mage som redan är i oordning.

Jag har druckit över tio år viket är en lång tid men visst finns det dem som redan druckit både längre och kortare tid. Även om det är med antabusens hjälp sä är jag här i tillnyktrandets land. Min man frågade mig hur länge det kommer hålla på. Och jag svarade ..det kommer hålla på.

Solen skiner,..inga besök idag...struntar i arbetskläderna.. försöker piffa t mig. Det är ju i alla fall början på den sjätte dagen ... och... Valborg☀️Vintern rasat ut...vi får tro på det🙏🏻🥰

@Varafrisk tänker som Sisyfos. Och 10 år är egentligen "ingenting" i vår ålder. Jag menar att du har levt större delen av ditt vuxna liv som nykter och det kommer göra det lättare för dig att hitta tillbaka till vem du är utan alkoholen än om du hade druckit under fler decennier. Logiskt och kändes plötsligt onödigt att skriva. Men vill väl ändå ge dig en hälsning till nu när jag är inne på sidan. Du kan inte få för många om jag känner dig rätt! :D

Ha en fin Valborg nu Varafrisk, Kram!

Godmorgon ☀️ Varafrisk 💗
Så härligt att läsa dina inlägg som känns hoppfulla och samtidigt lite sött yrvakna 🤗. Jag tror det kommer bli en jättebra skjuts med hjälp av Antabus 👍
Önskar dig en fin Valborg och Första maj ❤️☀️

Kram 🧡🌷🧡

Man får göra vad man vill utom att dricka. Allt annat går fint och är tillåtet! Vila slappa dansa. Sova måla naglarna läsa.
Kram kram fina Vara Frisk!

Anonym26613

Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket eller länge man har druckit när man ligger och lider av abstinens. Jag HATAR alla dagar före dag 10 😫🤢🤮 Första gången körde jag på tävlingsinstinkt då flera av min närhet pratade om att inte dricka i januari.
Nu går allt lättare då jag VET att för mig lättar det efter 10 dagar. Du är halvvägs @Varafrisk ❤🙏👌 Fokus på att överleva ❤ Andas och ät goda nyttiga saker. Jag gillar melon och isglass när jag mår som sämst.

Det är tufft, men värt det 💚🌸💚🌸💚

Vad härligt, du är på gång, även om suget ibland är starkt! Du klarar det!
Blir bara lite beklämd när din man frågar hur länge "detta ska pågå". Vad menar han då? Suget? Han vill väl att du ska bli nykter?
Väl kämpat!!!👍💪🌞🧘‍♀️🌼🌷🧚‍♀️